null

Dijous passat al Losail, els pilots de Moto3 van tenir una reunió extraordinària en la qual se’ls va tornar a insistir en no crear en les sessions de classificació situacions perilloses i oblidar aquesta actitud d’esperar rodes per fer voltes ràpides. Una advertència més de les moltes que se’ls han fet (a ells i als seus equips), i que podrien arribar a una bandera negra en cursa.

El director de cursa, Mike Webb, ha atès aquest matí alguns mitjans: “Estic absolutament convençut que l‘any passat vam fer grans passes en el sentit de fer-los entendre l’objectiu, el perquè de pilotar com gent normal, i treballar en el ritme de cursa com fan els pilots de MotoGP, enlloc de comportar-se com idiotes (…) Ells han d’esdevenir més madurs en el pilotatge i hem de trobar la manera de forçar-los”.

Webb parlava en qualitat de portaveu de les persones que a la Direcció de Cursa tenen el poder d’imposar sancions, entre els quals Freddie Spencer (Spencer no acostuma a fer declaracions, però aquesta és una altra història).

Un pilot de Moto3 m’explicava que hi ha molta tensió durant la repesca i la Q2, però que també n’hi ha molta durant les tres sessions lliures, perquè es pensa més en la graella que en el ritme de cursa. I reconeixia que la reunió de dijous va ser una amenaça més, mirant de posar-los la por al cos com a mesura per aturar aquesta escalada. Als pilots reincidents, a banda de posicions de graella, els podrien castigar amb banderes negres tot just començar les curses. La qual cosa humilia més. No només es busca castigar els pilots, també els equips que moltes vegades són els que imposen les tàctiques de pista. “Una gran responsabilitat és dels equips”, diu Webb. I per això aleshores dissabte al vespre es van reunir els caps d’equip i se’ls va recordar el llistat de penalitzacions i se’ls va advertir que “és la darrera vegada”.

Direcció de Cursa intenta per tots els mitjans mantenir l’actual format de classificació de repesca i sessió oficial, i no haver de tornar al passat, amb la sessió llarga. Les dues sessions de 15 minuts es considera que per a l’espectacle és millor, però cal assolir un estat de baix risc de caigudes per destorb o col·lisió, o senzillament, que hi hagi fregament de carenats.

A banda, a partir de la pròxima cursa, les categories petites tindran a disposició als “dashboards” de les motos la missatgeria que ja usen de fa molt de temps les MotoGP.