null

Maverick Viñales és l'únic pilot aquesta temporada capaç de superar Marc Márquez per una distància remarcable: 4.8 segons a Holanda i 3.0 a Malàisia. "Quan em sento bé amb la moto puc fer grans curses, i sobretot a les darreres 10 voltes puc donar una mica més. I estava molt frustrat, perquè a Misano, Tailàndia i Silverstone, en aquelles deu voltes tenia més i no ho podia demostrar".

null

El guanyador del GP Shell de Malàisia a MotoGP diu que "em va donar molta força allò d'Austràlia, en vaig sortir molt satisfet, de les poques vegades que havent caigut en sortia satisfet. I avui he sortit a tot o res i ho he donat tot. Molt content (...) Dissabte em vaig quedar amb ganes i al warm up he sortit a millorar els punts que necessitava. L'equip m'ha canviat la moto en dos minuts i m'ha permès fer la volta definitiva". Al matí havia fet un canvi de 2mm a les suspensions i la seva sensació general va millorar.

La decepció a Yamaha va ser Quartararo (també Morbidelli, en general els dos Petronas). No serà que el Fabio ha entrat en una nova fase amb aquesta moto, una fase més "fosca", la que et complica massa les coses quan remenes? Perquè fins ara havíem sentit que tocar tocar, del que se'n diu "tocar" la moto, poca cosa.

null

Ho comento perquè "la premsa" ja especulem que Rossi/Quartararo seria la parella de "futur" de Yamaha per al 2021; bé, especulem però hi ha indicis en forma de declaracions públiques. I els números afavoreixen Viñales. A qui van demanar diumenge per Ducati: "És important agradar, demostres que estàs a un gran nivell, però és molt important viure el moment. Aquest és el pensament que m'ha portat fins a aquesta victòria. La meva aposta l'any passat va ser per Yamaha 2019-20 i segueixo apostant al màxim, i l'any que ve seguirem picant pedra". Si una cosa ha après Maverick Viñales a Yamaha, segons el meu punt de vista, és que dels problemes se'n surt insistint en la feina i confiant en la teva gent. I si marxa a Ducati -que ja ho veurem això-, aquest és el millor bagatge que podrà emportar-se.