null

Johann Zarco, que ha tornat després de deixar KTM i ha pilotat una Honda 2018 a Phillip Island, ha superat Jorge Lorenzo, amb l'oficial 2019. Un detall que podríem deixar passar, si el propietari de l'equip LCR Honda, Lucio Cecchinello, no hagués buidat el pap en un web italià obrint la possibilitat que Lorenzo no compleixi el segon any de contracte.

No és la primera vegada que es posa en dubte que Lorenzo compleixi el contracte. HRC i el pilot juren i perjuren el contrari. De fet, a Motegi, en declaracions a Catalunya Ràdio, Lorenzo va agrair les paraules del cap d'HRC, Nomura San al diari Marca: "Volem que continuï. No li hem donat una moto per al seu estil de pilotatge i l'hi volem donar".

Aquesta setmana passada hi ha hagut més llenya al foc, quan Mundo Deportivo publicava que dimecres passat a Phillip Island hi havia hagut una reunió pujada de to, després de descobrir un problema seriós a la moto de Lorenzo que els havia passat desapercebut. La informació afegia que Lorenzo volia canvis al seu equip tècnic per al 2020. El pilot va respondre diumenge, titllant de mentider el periodista que signava la informació, Manuel Pecino: "S'ho inventa gairebé sempre... Últimament, s'inventa aquests articles que són falsos, ni vull canviar l'equip ni hem tingut cap problema tècnic, a banda de la falta de confiança i de resultats".

null

Doncs, un cop Johann Zarco ha disputat la primera cursa amb l'Honda 2018 del lesionat Takaaki Nakagami, el cap de l'equip LCR Honda, Lucio Cecchinello, fa aquestes declaracions al web gpone.com: "No pretenc demanar a la cúpula d'Honda quines són les seves intencions. El que sí que puc dir és que clarament hi ha una degradació de la relació entre el Jorge i l'equip, però és normal perquè veure un 5 vegades campió acabar l'últim, a més d'un minut em sembla depriment per a ell i per a la seva imatge. Al Jorge aquesta moto no li agrada. Esperarà a veure el prototip 2020, i després pot continuar, o abans de l'inici de la temporada que digui 'mireu, amb aquesta moto no puc anar, plego'. No veig el Jorge fent un altre any de 20 curses per ser l'últim. No crec que li interessi a ell ni a HRC".

null

Zarco comença una nova etapa
Johann Zarco va ser fitxat per KTM com a número 1 de l'equip oficial a MotoGP. Però els galons els ha dut Pol Espargaró. A l'agost, passat el Gran Premi d'Àustria, Zarco pren la decisió de no complir els dos anys de contracte i anuncia que marxarà de l'equip taronja al desembre. Però l'equip el va fer baixar de la moto després de Misano i no va córrer a l'Aragó, Tailàndia ni al Japó. La lesió de Nakagami li obre les portes de l'equip LCR Honda i aquest cap de setmana a Phillip Island, s'ha estrenat amb una 13a posició, que es pren com un punt de partida.

Márquez va guanyar la cursa, a 11 segons va entrar Cal Crutchlow, i a 26, Johann Zarco, amb la unitat RC213V del 2018: "A la cursa he anat al meu límit, però potser no al límit real de la moto. Divendres vaig entendre com millorar als revolts, però després de 5 voltes n’havia de descansar una; a la cursa he cobert les 27 voltes, no he tingut aquesta sensació de cansament que t'obliga a baixar els braços. He de treballar en coses que he sentit a la moto, per controlar-la millor. He d'estar content. He d'aprendre o reaprendre moltes coses. La moto de Nakagami no és la més potent, però de moment n'he tingut prou".

L'anècdota és que va estar lluitant amb Pol Espargaró, el seu anterior company a KTM, que va creuar la meta davant del francès per molt poquet. "Hem somrigut al final de la cursa, jo li deia que potser podria haver-lo superat i ell em responia que millor darrere seu, almenys per aquesta cursa".

null

I a la vegada respon quan se li demana per Lorenzo. "Haig de treure l'ego. És important acabar davant del Jorge. Però el que m'interessa és reduir la diferència amb el Marc. El Marc li ha tret 11 segons al segon, el Cal. Comparat amb ell, la diferència es redueix. Per a mi 26 segons al final de cursa és massa. Em satisfaria més acabar al grup d'entre el 5 al 10, a 15 segons per exemple. Les decisions que vaig prendre a l'estiu no eren per tenir una moto millor, sinó per fer un pas endavant. Amb la KTM no havia lluitat amb el Pol en cap moment. He fet un pas endavant, perquè podria haver-lo guanyat". Zarco va acabar a 15 segons del guanyador a Qatar, després sempre ha estat prop dels 30 segons o per sobre dels 40, amb la KTM.

Ara bé, si pensem que Zarco li podria prendre la feina a Jorge Lorenzo, el francès diu que ens ho traguem del cap: "Honda m'ha dit que no em faci il·lusions de cara al futur. Fes la cursa i gaudeix-ne. Jo continuo buscant-me la vida per a l'any que ve, parlant amb altres equips de Moto2 si cal, per què no". El seu cap, Cecchinello, potser li dirà que tingui paciència.