null

Tito Rabat no ha disputat el Gran Premi del Japˇ de MotoGP per lesiˇ a la mÓ dreta, segons explicava el propi pilot, fent trial fa uns dies. Aquest matÝ s'ha llevat amb la mÓ ben inflamada i amb dolor i no es veia amb cor d'acabar la cursa. I l'equip ho ha aprofitat de forma intel.ligent.

Els equips de MotoGP tenen 7 motors per usar cada temporada. I l'equip Ducati Avintia es troba que els de Rabat tenen mÚs kil˛metres que la resta, perquŔ es tracta d'un pilot que necessita mÚs rodatge per a la seva pr˛pia confianša. Aix˛ fa que aquests motors, que tenen una vida recomanable d'uns 2000 kms, estiguin a punt de "caducar".

L'equip Avintia sabia que tard o d'hora hauria de menester un 8Ŕ motor per poder acabar la temporada en condicions. I tal com diu el reglament, si poses el nou motor fora de la distribuciˇ legal de 7 abans de la cursa, la penalitzaciˇ nomÚs Ús sortir des del pit lane 5 segons desprÚs que s'apaguin els semÓfors; no hi ha cap multa econ˛mica. AixÝ doncs, si Rabat ja havia de sortir des del pit lane i tÚ la mÓ com una baldufa, el millor Ús no cˇrrer, estalviar-te el mal trÓngol mediÓtic de sortir des del pit lane i potser haver d'abandonar ben aviat, i de retruc t'estalvies tambÚ un bon grapat de kil˛metres del warm up i la cursa (uns 170 kms en aquest cas concret).

I no nomÚs aix˛: Si resulta que has d'anar jugant amb motors que sˇn a 300kms o menys per a la caducitat, vol dir que durant el cap de setmana els teus mecÓnics van com bojos i treballen mÚs hores de les que calen canviant motors amunt i avall. I la gent es cansa, i si vas cansat el teu rendiment no Ús el millor. Ara mateix l'equip Avintia Ducati compta amb dos motors quasi nous, per a les dues unitats de prototip que tÚ cada pilot de MotoGP. I amb aquest material han d'arribar tranquilĚlament a final de temporada. Dit i fet. Feta la llei, feta la tÓctica.