null

Ja hem tocat el tema de les caigudes de Marc Márquez i del fet que la del primer lliure a Buriram se situa en el "top 3" de l'històric de les seves nombroses caigudes. Moltes, però majoritàriament sense "perill", donada la naturalesa de les mateixes, sempre buscant el límit del davant i preparat per a qualsevol imprevist.

null

Però de vegades les caigudes no s'esperen, com és el cas de la del 4 d'octubre, a 150/h segons la informació de l‘equip. I al gràfic que em passa Alpinestars, la marca de la granota/airbag de Márquez, es veu que el pilot perd el control gairebé 2 segons abans de ser escopit per la moto. En aquell moment, la protecció es desplega completament en 40 mil·lisegons, i això resulta ser mig segon abans del primer impacte, que es a 26.14 forces G. Tot l'accident dura poc més de 4 segons, i el sistema anomenat Tech-Air et permet una finestra de protecció de 5 segons. Márquez va poder tornar a pista després de passar per l'hospital.

null

Aquest accident guarda semblances amb el del divendres 31 de maig del 2013 al Mugello. Al segon entrenament lliure, Marc Márquez té un fortíssim accident: perd el control a 337.9 km/h. En aquella època, el sistema d'airbag d'Alpinestars, que no estava tan desenvolupat, però, ja va ser efectiu. Perquè la protecció d'aire es va inflar en 50 mil·lisegons, i 30 mil·lisegons després es va produir el primer impacte, que va ser de 25 forces G (que en aquella època era el màxim que els acceleròmetres del Tech Air podien enregistrar, per tant no podem descartar que l'impacte fos més potent). La seqüència sencera de la caiguda a final de recta del Mugello va durar 4,2 segons. Márquez va passar per la clínica del circuit i després va anar a descansar, i diumenge va prendre part en la cursa.