null

El líder de Moto2, Àlex Márquez, va de camí cap a construir un dream team com el que el seu germà té a MotoGP. En una entrevista a Catalunya Ràdio, declara: "Tots ens entenem molt bé i la comunicació és molt fluida. Sí, dream team, 'flow', tots anem amb el 'flow' aquest que a tots ens agrada i anem a l’una. En un equip t'has de guanyar la força per poder tenir la gent que vols. Després de 4 anys vaig demanar un canvi, perquè ho necessitava per seguir motivat a Moto2. Està sortint bé. No hi ha tants conflictes internament i això fa que jo arribi al circuit més tranquil".

Jo, això del "flow", m'ho imagino com un estat mental superior, com un nirvana, com un anar col·locat però controlant (amb recepta, és clar). En qualsevol cas, tots els que tenim feines on l'equip compta hem pogut experimentar alguna vegada que totes les peces encaixen i que els resultats sorgeixen "més fàcilment".

Àlex Márquez ha estat notícia darrerament (entre els grans premis d'Àustria i la Gran Bretanya) per haver renovat amb l'equip Estrella Galicia Marc VDS, per defensar (tant de bo) el número 1 o el títol la pròxima temporada, una vegada totes les opcions de MotoGP es van esmunyir cap a altres bandes: "L'equip també ho entenia, perquè jo havia dit sempre que si hi havia una opció bona de MotoGP s'havia d'esperar. La meva il·lusió, com tots els pilots, és pujar. La signatura s'ha confirmat més tard del que esperava la gent i per això hi va haver tots aquests rumors. Perquè moltes coses de MotoGP no es van tancar fins després d'Àustria, com la Pramac de Miller i altres coses. Jo els vaig dir que si em quedava a Moto2, la prioritat era seguir perquè el que hem construït és una base molt bona". Protesto, senyoria! Protesto pel refotut "rumor" (que en boca d'un pilot vol dir 's'han publicat coses que no són certes'), perquè aquí no hi ha hagut invents. Ell esmenta Miller i Pramac, però hauria d'esmentar també Petronas i la reclamació d'una Yamaha per al 2021, o l'opció d'una KTM per al 2020 per l'espantada de Zarco. D’altra banda, el que diu l'Àlex de quedar-se per conservar el teu "dream tram" és totalment lògic, però encara que no ho vulgui reconèixer, va parlar amb l'equip Petronas i van estar a prop de signar. En fi, queda dit.

null

Dream Team d'Àlex Márquez
Un equip ja d’un gran nivell va passar per una reestructuració, a petició del pilot. Arriba l’ex pilot Joan Olivé com a director d’equip i es procedeix a més canvis: Naoya Kaneko, ex cap de mecànics, ara és el director tècnic de l’equip. La funció de cap de mecànics la fa David Garcia (que venia de ser el telemètric de Dani Pedrosa i anteriorment havia estat amb Zarco a Moto2). A l’equip s'hi ha incorporat també Stephano Guidi, per encarregar-se de l'electrònica, mentre Rubén Castells fa d’assitent del pilot als circuits i fora. La resta de l’equip de l’Alex s’ha mantingut: Albert Talamino (telemètric), Guille Carrillo (mecànic) i Stefan Haseneder (mecànic); i l'Emili Alzamora, mentor del pilot.