null

Esportivament aquest any li va pitjor que l’anterior. La greu lesió que es va fer durant el Gran Premi d’Anglaterra 2018 (que no es va arribar a disputar) hi ha tingut a veure, i força, però també raons tècniques. Ara sembla que veu la llum i acaba de renovar pel 2021, però el camí no ha estat fàcil.

null

Renovació: “Estic molt content, després de com ha anat l’inici de temporada, estava amoïnat, i ara estic tranquil i em podré centrar en la feina fins a final de temporada. Tindré moto oficial, amb suport de fàbrica (bé, és el que estem negociant). Avui dia, a MotoGP, si no tens el millor material no fas res. Totes les motos i els pilots són bons. Aquesta temporada vull, a partir d’ara, confirmar les bones sensacions d’Alemanya, perquè podem i perquè ens ho mereixem. Jo al meu equip li ofereixo un pilot treballador, amb ganes. I ells m’ofereixen un equip millorat, molt professional i competitiu. I després intentar estar al top10. No estarem per guanyar, evidentment. I de cara als pròxims anys, millorar encara més i créixer per estar bé”.

Neumàtics: “Aquest any, la Ducati és la moto més perjudicada pel canvi de neumàtics. L’any passat la moto era pitjor, i a Malàisia, al test, quan van portar els nous neumàtics, vam perdre adherència, que era el nostre punt fort.”

null

Temporada: “La meva temporada no és bona, per ara. Vinc d’una lesió molt greu; encara m’aixeco al matí i em fa mal. El 90% hauria plegat, amb l’edat, amb el que has fet, haurien dit, ‘fins aquí’. Nosaltres hem remuntat. A començaments de temporada, pilotava molt malament. Sempre m’he demanat si arribaria a anar com abans. També quan has d’arriscar, el subconscient et diu ‘paga la pena?’ Encara que no vulguis, el teu cap no funciona igual. Per què no he plegat? Perquè aquest és el meu somni des de petit, és la meva raó de viure. Quan fa cinc o sis mesos que no camines bé, és clar que et planteges coses, però no. Si ens en sortim, ja no ens podrà matar ningú, però primer cal sortir-se’n”.

Quiròfan secret: “M’he operat dues vegades en secret, durant la temporada. Primer van extraure un cargol de la part de dalt del genoll, que em sortia, i en una segona intervenció abans d’Assen, vam remoure 5 cargols més. Tenia un tendó inflamat, darrere del genoll, que estava com una pilota, i em feia un mal de collons. A Alemanya va ser la primera cursa on he tornat a gaudir. Vaig estar a punt de caure a la baixada, i en comptes de pensar ‘hòstia’, em deia ‘més, més’. Estava angoixat, però entre la cursa d’Alemanya i la renovació, ja m’ha passat”.