null

Marc Márquez ha polvoritzat el rècord del Mugello en una pole polèmica si ens atenim a les crítiques de Ducati. Davide Tardozzi, director esportiu de l'equip de fàbrica, ha qualificat l'acció de Márquez (aprofitant l'aspiració de Dovizioso) de legal, però poc professional. Márquez respon rebotant el punyal a Rossi, i, de retruc, també a un Lorenzo desubicat.

La història ve d'un Márquez que ha fet una avançament molt agressiu a Dovi amb la primera goma: "Dovi i Petrucci han començat a alentir. Dovi s'ha quedat al mig i l'he passat perquè sabia que jo anava en una bona volta. Amb el primer pneumàtic t'has de posicionar bé a la classificació". I és que el líder percep que Ducati li ha situat el provador i wild card Pirro al clatell, tota la classificació, "per marcar-me". I el Tro de Cervera decideix que els tornarà la jugada amb el segon pneumàtic. S'ha dedicat a perdre el temps per la zona interior del circuit remenant amb Quartararo, Viñales, Petrucci i Dovi, i, quan el de Forlí ha tirat, el cerverí ha sortit com una fletxa al darrere. Li ha anat menjant terreny fins a la mateixa recta, on era prou proper com per aprofitar l'aspiració. Ell mateix ha reconegut que sense l'aspiració no hauria fet la pole: "No és la millor forma d'assolir una pole, perquè sempre tiro sol, però avui tocava això".

Andrea Dovizioso ha declarat: "M'ha sorprès molt que em busqués especialment a mi amb la segona goma, no he entès bé per què, però hi deu haver un motiu, deu ser que ens vigila particularment; si no, faria el seu propi camí i prou (...) Márquez juga, és llest i explota els seus trets (...) La diferència demà la farà la tria del pneumàtic (...) Si el Marc guanya demà serà una mica fora de previsió, no beneficiara al campionat, però no el tancaria".

A Rossi li han demanat per l'acció: "Amb el tema de l'aspiració de Dovi? Allà cal una mica de sort, i Márquez és molt llest. Ha fet la pole perquè, probablement, sense això, no l'hauria feta. Márquez ha estat molt bé".

null

Márquez també n'opina: "L'equip ajuda molt i dona tranquil·litat, però avui jo he canviat l'estratègia en el darrer moment. Valentino ha impartit moltes classes magistrals d'això, d'estratègia a la classificació, i sempre extreure'n una mica més. He après molt de Rossi. Lògicament, algunes estratègies sortiran malament, però, quan tens la velocitat, és més fàcil que les estratègies surtin".

null

I després, a la seva roda de premsa, Jorge Lorenzo, que no es queda en el seu moment d'infortuni, sinó que vol anar més enllà, ens explica que "estem preparant un pla de futur. Crec que puc ajudar Honda a fer una moto que vagi bé per a tots els pilots de la marca. (...) S'ha de treballar per trobar solucions i peces que em generin menys estrés físic i per fer que la moto sigui més còmode per a tots els pilots Honda. (...) No només són quilòmetres, soc un pilot molt sensible que necessita certes coses, i quan les tinc crec que puc aconseguir coses molt positives. És una idea que tenim a sobre de la taula i s'ha de treballar". Lorenzo destacava que els pilots Ducati, excepte Dovi, segueixen usant la coberta del dipòsit que "jo vaig idear". Lorenzo reconeix que la idea del pla és seva i no ha volgut comentar la reacció que això ha generat en els japonesos.

null

Márquez ha respost: “Honda sempre sigueix l'evolució del pilot més ràpid. És una moto difícil i de vegades complicada, però avui hi havia tres Honda a la Q2”.