null

Segons l’angle de visió, serà una cosa o una altra. Perquè Honda té el millor pilot, envoltat d’un dream team amb el qual obté resultats. Quina sort! Però a la vegada, si no tingués Márquez, no anirien al davant; entre Márquez i Crutchlow a la general hi ha 3 Ducatis, 1 Yamaha i 1 Suzuki. Quin problema! No dic que hagi de marxar, perquè precisament ara com ara el Tro de Cervera s’hi sent molt a gust, a Honda, però de recanvi no n’hi ha. I d’imprevistos n’hi poden haver.

Després de guanyar la cursa de Le Mans, Márquez em va dir això: “Per ser líder d’un equip has de guanyar i aquest és el meu objetiu. Tant me fa que hi hagi una altra Honda segona o vuitena com ha passat avui. El meu objectiu és guanyar i treure el 100%, i sé que tota la fàbrica i l’equip treballen amb aquest objectiu. Em sento còmode i això em fa marcar aquesta petita diferència, que en alguns circuits no la podrem marcar, però content de formar part d’aquesta gran familia, de la qual me’n sento part completament des de fa dos o tres anys.”

null

És una aposta segura, però una aposta única (bé, potser és que ha de ser així i prou cabòries). I a ell sembla que no li preocupa gens. Lògic, d’altra banda. Ell fa la seva feina i prou. I ara com ara viu una temporada dolça, amb una moto que ell creu que li permetrà lluitar en camp contrari; és a dir, a Mugello i a Barcelona, com ja va lluitar a Doha. Les dues pròximes curses poden fer que Ducati s’ensorri completament.

Perquè Dovi deia a aquest periodista diumenge després de la cursa que no pot atacar, ara com ara només defensar-se, perquè no es pot arriscar a sumar un zero davant de Márquez. Ell va utilitzar el terme "estudiar". Vaja, que espera l’errada de Márquez… com va passar a Austin. Valentino Rossi diu que el Tro de Cervera és el millor sota qualsevol circumstància.

I què diuen els altres pilots Honda? Lorenzo declarava abans de la cursa que aquella moto de l’ala daurada per a ell és antinatural, i afegia hores després que l’Honda s’ha de portar com la porta el campió. El divendres de Le Mans, Cal Crutchlow declarava: “Les sensacions amb el tren davanter per a mi són més crítiques que l’any passat (...) O jo tinc sensacions diferents o no sé fer-ho millor, o no tinc la confiança que ell (Marc) té. M’agradaria que ell tingués les mateixes sensacions que jo davant, però ell pilota diferent.”

null

Márquez té els galons i se’ls ha guanyat, i la fàbrica fa el que ell diu. El seu “dream team” l’acompanya en aquesta república independent que sembla que han construït dins d’Honda. I l’arribada d’Alberto Puig també els ha aplanat el camí en aspectes que l’anterior director de l’equip descuidava. El Tro ha estat 5 vegades campió, però no sempre ha tingut la millor moto; i tota l’experiència acumulada i els gripaus que s’ha hagut d’empassar li han donat una perspectiva i una experiència que ara, amb una RC213V a la seva alçada, li permet desplegar tot un seguit de recursos que atabalen encara més els rivals. (Ja hem comentat aquest fet http://blogs.ccma.cat/motogp.php?itemid=59310)

Un nou missatge de Marc Márquez
A banda que Honda tingui un problema, qui sap si el problema també el té Andrea Dovizioso. Poc abans de recollir el premi Sport Cultura Barcelona pels seus mèrits esportius, Marc Márquez va declarar dijous passat: “Aquest any almenys tinc motor per defensar-me millor. L’any passat lluitava contra el Dovi i em guanyava en el cos a cos; però no pel propi cos a cos, sinó perquè era un circuit on patia. Tant de bo (al Mugello) puguem mantenir la mateixa dinàmica que l’any passat, encara que ens guanyi. Si en un circuit on patim entrem a menys d’una dècima d’ell, bon señal.”