null

Cal Crutchlow es va fracturar un turmell en 17 trossos, al Gran Premi d'Austràlia 2018. Diumenge va pujar al podi al Losail, amb dolor i amb molta incomoditat perquè no pot plegar el turmell dret més del 70% i ha de frenar, i ha provat de fer-ho amb una palanca a la mà esquerra i diu que no se'n surt... Per això la seva actuació va ser sensacional. Fa un any va ser quart a gairebé 3 segons del guanyador, i diumenge va ser tercer a 3 dècimes del guanyador.

null

Cal Crutchlow: "En primer lloc, haig de dir que hem viscut una vegada més una fantàstica cursa de MotoGP. Des del mur m'informaven que hem arribat a ser deu pilots. És molt bo començar així la temporada, i molt bo per al campionat. Agraeixo a l'equip i a Honda la feina que han fet. Hem treballat fins a l’últim moment amb la moto. Després del “warm up” estava un pèl decebut, però després poder lluitar de debò és bonic".

Com tens el turmell: "El turmell està bé, però no tinc gaire capacitat de bellugar-lo. I sovint el peu em queda encallat en el pedal del fre. No puc fer tornar el peu a la posició inicial perquè el turmell no es doblega prou. Puc pressionar cap avall, però després no puc aixecar el peu, i tornar a posar-lo a l'estrep. De vegades em queda encallat, en aquesta cursa dues vegades, la segona a dues voltes per la meta i he pensat “no, sisplau, ara no”. En un cas així normalment comets una errada, però he jugat les meves cartes, perquè als revolts 4 i 6 era especialment fort".

null

La feina d'Honda ja s'ha vist a la primera cursa. El director del Repsol Honda, Alberto Puig, destacava després de la cursa que “Ha estat un començament de temporada positiu. Hem millorat la moto, que era el nostre primer objectiu". Cal Crutchlow corroborava a l'Univers MotoGP aquestes paraules, afegint-hi més dades: "Sincerament, sabem que el motor d'aquesta Honda és molt potent. És millor i ara podem lluitar amb les Ducati. Però les sensacions amb el tren davanter no són fantàstiques, de moment. En cursa ha estat diferent als entrenaments i classificació. A la cursa les sensacions no han estat perfectes, però podia forçar, fer altres coses. Amb menys vent la cosa ha anat millor, però tenim dificultats en alguns punts. Aquest és el punt clau que hem de millorar. Primer teníem la prioritat del motor i ara caldrà treballar en el xassís. Però HRC ha fet una gran feina". I és que el 2018 a Losail, Márquez va arribar a 339,9km/h i en aquesta ocasió ha assolit 352 km/h a la cursa. Quan Ducati ha guanyat tot just 3 quilòmetres més, Honda n’ha guanyat 12 més.