null

Demanar-los als pilots pels pneumàtics de cursa és habitual, però de vegades, pel que sigui, l'atenció és en una altra banda i resulta que hauria estat cabdal demanar-ho. De fet, Márquez no va badar boca dissabte sobre el tema per no donar pistes als rivals. Perquè el nou dur davanter de Michelin no podia ser la seva opció i l'equip tècnic li va haver de fer una moto allunyada del seu estil per poder gestionar el pneumàtic mitjà. Dovi va superar el català en una cursa, el resultat de la qual encara no és definitiu...

null

Márquez ho explicava així: "És simple lògica. He usat el mitjà davanter perquè el dur de l'any passat ja no hi era; Michelin preferia portar un altre compost (...) i gairebé ningú no el podia usar. Normalment, la gestió la fas amb el pneumàtic del darrere, que és el que al final de cursa et permet avançar, accelerar bé, però aquesta vegada he hagut de sacrificar-lo. Pilotar amb la goma posterior per salvar la davantera. No és fàcil, cal canviar totalment el pilotatge i la configuració de la moto. L'equip ha fet una gran feina. M'han donat una moto per poder-ho fer, completament oposada al meu estil de pilotatge; però hem salvat el cap de setmana i he pogut sobreviure".

I Viñales?
Maverick Viñales va sortir a la pole i va acabar 7è, mentre que Rossi va sortir 14è i va acabar 5è. El de Roses explicava bé els seus problemes: "Quan vaig sol puc fer la meva línia, sobretot a la frenada puc mantenir la moto perfectament recta, plegar i fer pas per revolt i aleshores aixeco la moto més suau i no faig derrapar tant el pneumàtic. Però en grup em veig obligat a frenar amb la moto plegada, com fan els rivals, que tenen més adherència davant. Poden parar més la moto i jo, quan obro gas, tinc problemes, a mi em patina i no avanço". Mentrestant, Rossi era pessimista: "El problema és que m'ha recordat els mals moments de l'any passat. Aquí, a Qatar, els pneumàtics llisquen, però són controlables. Per tant, podem anar bastant bé, com els dos darrers anys, però ara mateix pateixo perquè en altres pistes es reprodueixin els problemes del 2018. Per tant, hi ha molta feina a fer encara".

null

Reclamació "fake" contra Ducati?
Resulta que feia 8 dies que la direcció tècnica de MotoGP havia enviat una comunicació a les marques per aclarir què és un apèndix aerodinàmic i què no ho és. Segons les explicacions del cap de Ducati, Paolo Ciabatti, resulta que allà quedava clar que "aquestes coses" que les Ducati duen a sota del basculant (es veu bé a la de dalt) i com a protector del fre davanter, no serien elements aerodinàmics. Però Honda, Suzuki, Aprilia i KTM* van denunciar**. Per què? I perquè apel.les quan no prospera la primera reclamació? Perquè aquestes quatre marques han apel·lat (la confirmació del fet arribava passada la mitjanit a Catalunya, cap a 2/4 de 3 de la matinada hora de Qatar), i això obliga la FIM a dur el cas al seu Tribunal d'Apel·lacions, que recollirà més informació per poder dictar sentència abans del Gran Premi de l'Argentina. Sense descartar que alguna d'aquestes marques vulgui arribar al TAS. Dovi és el guanyador de la cursa? De moment sí.

Si aneu al compte de twitter @motomatters, explica què es considera element aerodinàmic en una MotoGP i on estan situats els elements de la moto bolonyesa fruit de la controvèrsia. Tinc la impressió que segons com s'avalui, és un cas de "la llei" contra "la lògica", amb Ducati treballant de forma intel.ligent per poder sortejar la normativa. En fi, els jutges decidiran.

*Yamaha no va formar part del lobby denunciant perquè l'any passat, a València, van usar una cosa semblant com a protector de la roda posterior per la pluja.
**Una denúncia que afecta, a més del Dovi, a Petrucci i Miller.