null

Expliquen a Brembo que “Superbike i MotoGP són dos universos aparentment diferents pel tipus de materials utilitzats i per la diferència de pes: 157 kg els prototips de la classe reina i 168 kg les derivades de la sèrie".

"Malgrat aquestes diferències, els temps per volta no estan tan allunyats i el marge continua baixant: a Assen, el millor registre de sempre d'una MotoGP (1.32.627 de Valentino Rossi) és 9 dècimes més ràpid que el millor d'una Superbike (1.33.505 de Jonathan Rea). A Jerez, l'avantatge de les MotoGP és d'un segon tres dècimes, a Phillip Island d'un segon set dècimes, i a Misano de 2 segons".

"Les MotoGP tenen més cavalls i acceleren més i, per tant, arriben abans al següent revolt i a més velocitat: al revolt 7 de Losail, els pilots de MotoGP frenen des de 218 km/h, és a dir, a 21 km/h més que una Superbike (des de 197 km/h). Això explica els 18 metres de més de distància de frenada (157 metres enfront dels 139 metres) de les MotoGP".

"A banda, no poder usar frens de carboni penalitza les Superbike en temps de frenada: al primer revolt de Misano les MotoGP hi arriben més de pressa (271 km/h davant de 256 km/h), i posteriorment entren al revolt més o menys a la mateixa velocitat que les Superbike (110-115 km/h). I malgrat que tenen més velocitat, les MotoGP accionen el fre durant 3,9 segons, unes dècimes menys que les Superbike".