null

Danilo Petrucci ha fet al test de Sepang la millor volta de sempre en aquest circuit amb una MotoGP: 1.58.239. Ha superat l’oficiós rècord anterior de la pista que tenia Jorge Lorenzo el 2018 (1.58.830). Però no només el de Terni ho ha aconseguit. Bagnaia, Miller, Dovizioso, Viñales i Crutchlow han rebaixat també aquell crono. Les Ducati tenen els titulars de premsa per la classificació final, mentre que Maverick Viñales ha fet un simulacre de cursa que ha impressionat la direcció del Monster Yamaha. Per la seva part, Àlex Rins no està en llocs capdavanters al final dels 3 dies però ho està brodant. I el que no sabem és quin és el nivell real d’Honda, però veient la feina del “lesionat” Crutchlow, sembla que la RC213V està en forma certament. Des de Ducati no obliden la condició de Márquez i l'absència de Lorenzo en la seva valoració global del test (Dall'Igna diu que cal millorar més del que ho han fet fins ara).
Michelin ha dut a Sepang nous compostos de davant i darrere: Petrucci ha fet el temps amb el tou nou, Pecco, Miller i Dovi amb el vell, tot i que el subcampió ha replicat el seu millor temps amb el nou. Satisfacció del fabricant francès amb la resposta dels pilots a la nova oferta.

null

null

El resum d’aquests tres primers dies de test oficial de MotoGP és:

Dimecres, Márquez va ser el més ràpid, però Rins i Viñales tenien més ritme, amb el doble de voltes. Perquè el campió s’ha dosificat, rodant només fins al migdia (hora de Malàisia). Márquez va destacar que pensava que físicament estava millor, i va intentar canviar l’estil de conducció per no patir tant. A Yamaha ja van explicar que només tenien una configuració de motor i, per tant,el propulsor ja estava triat. Valentino va declarar sobre Maverick: "Hem treballat molt en el fre motor perquè el Maverick ho demanava, i crec que tenia raó. No estem lluny de la resta”. També va sorprendre que Yamaha hagi decidit d’entrada donar-li al “rookie” Quartararo el model 2019 quan no estava previst (amb 500 rpm menys i sense forquilles de carboni, segons va explicar el comentarista de Dorna Simon Crafar).

null

Dijous, Márquez comença a ressentir-se de l’espatlla esquerra, inflamada i ha de parar. De fet reconeix que els de l’equip l’han hagut de frenar: “Tinc pressa quan em poso el mono i el casc, i m’han hagut de frenar. És normal, però cal saber escoltar, i sentir bé el cos; per aquest test no cal llençar dos mesos de recuperació”. El Tro de Cervera també acaba destacant que la cursa de l’Argentina (sense esmentar-la específicament) por ser el punt a partir del qual estigui plenament recuperat. Maverick roda en 1.58.897, prop de la millor volta de sempre a Sepang. La millor Honda dijous va ser Cal Cruchtlow, a 6 dècimes de l’empordanès, però recordeu que és un lesionat. El de Conventry diu: “El conjunt té molt de potencial però de moment no em sento del tot a gust. Però estic content amb el motor”.

null

Divendres, el darrer dia, Massimo Meregali, el director de l’equip oficial Yamaha, diu: “Hem tingut tres dies sense problemes, en què hem pogut avaluar tota la feina de preparació de l’hivern. La majoria dels resultats són positius, s’hamillorat la suavitat en l’acceleració, l’estabilitat en la frenada i el gir de la moto. Maverick ha fet una simulació de cursa impressionant. Un aspecte important és que els dos pilots estan treballant i millorant en la mateixa direcció. Al pròxim test de Qatar tindrem segurament una actualització del motor”. Pel que fa a Márquez, ha tingut més bones sensacions físiques que un dia abans, i acaba matisant les declaracions de dijous: “Quan estaré al 100% no ho sé, espero que sigui al més aviat possible”.

null

Les Ducati es posen al davant en temps, però en ritme...
Petrucci: 1 volta en 58s i 2:00.605, 2:06.984, 2:00.138, 2:00.189, 2:05.288, 2:05.869.
Bagnaia: 3 voltes en 58s i 2:00.883, 2:00.617.
Miller: 1 volta en 58s i simulació completa en horari de cursa 2:01.169, 2:00.850, 2:01.067, 2:00.904, 2:01.266, 2:00.964, 2:00.926, 2:01.009, 2:01.214, 2:01.127, 2:02.082, 2:01.868, 2:01.674, 2:01.694, 2:01.898, 2:02.124.
Maverick: 2 voltes en 58s, molts 59s i un ritmàs a les 4 de la tarda 2:00.589, 2:00.474, 2:00.275, 2:00.365, 2:00.303, 2:00.065, 1:59.779, 2:00.184, 1:59.785, 1:59.723, 1:59.831, 1:59.957, 2:00.002, 2:00.258, 2:08.528, 2:00.142, 2:00.314, 2:04.746, 2:00.419, 2:20.026.
Crutchlow: 2 voltes en 58s, diversos 59s, i això a les 4 de la tarda locals 2:00.503, 2:00.143, 2:00.223.
Aleix a les 12.30 del migdia 2:00.400, 2:00.697, 2:00.548, 2:00.382, 2:00.654, 2:00.573, 2:06.677, 2:00.711. El gran dels Espargaró diu que l’Aprilia de 2019 li permet una posició de pilotatge més “normal”.
Rossi no té 58s, però a les 4 de la tarda li ha sortit això: 2:01.179, 2:00.619, 2:00.234, 2:00.338, 2:00.250.
Márquez té això a les 13 h: 1:59.829, 1:59.864, 1:59.853, 1:59.797. I això a les 13:27 2:01.961, 2:00.402, 2:00.024, 2:00.010.
Rins ha tancat prop de les 6 de la tarda amb això 1:59.268, 1:59.195, 1:59.184, 1:59.281.
Bradl (substitut de Lorenzo) ha rodat així a les 15.30 h: 2:00.994, 2:00.897, 2:00.598, 2:00.728, 2:00.773, 2:00.919, 2:00.914, 2:00.878, 2:00.723, 2:01.319, 2:00.967, 2:00.759, 2:00.872.
Rabat a les 17 h: 2:00.797, 2:00.834, 2:00.529, 2:00.688.
El millor de Mir és del matí: 2:00.877, 2:00.674, 2:00.974, 2:00.884, 2:00.620, 2:00.840.
Quartararo a les 13.30 h: 2:02.752, 2:01.803, 2:01.287, 2:01.459, 2:01.237, 2:00.990, 2:01.317, 2:01.014, 2:01.054, 2:01.042, 2:01.365, 2:01.203, 2:01.461, 2:01.638, 2:01.386, 2:01.409, 2:01.708.
Zarco a les 13.55 h: 2:01.570, 2:01.249, 2:01.509, 2:01.541, 2:01.195.
Pol a les 12.33 h: 2:00.630, 2:00.359, 2:00.402.
Per cert que Iannone no ha rodat aquesta tercera jornada, "oficialment" per una "infecció dental".

null

A més, avui hem sabut que Dani Pedrosa s’ha operat a la Teknon de Barcelona de la clavícula que es va fracturar el mes passat fent un simple esforç, i que l’han intervingut amb acompanyament de cèl·lules mare. Els metges calculen que s’estarà tres mesos de baixa.

I Jorge Lorenzo ha estat entrevistat telefònicament al programa de motogp.com “After the flag”. Diu que la recuperació va més de pressa del normal i que espera ser competitiu a la primera cursa de Qatar. Però ha deixat clar que serà al test que comença el dia 23 al circuit de Losail.