S'ha presentat a Jakarta el nou Monster Yamaha MotoGP Team, amb Maverick Viñales i Valentino Rossi. L'objectiu no l'amaguen, volen que els seus dos pilots es juguin el títol a València el novembre que ve. Però saben que per arribar-hi caldrà començar amb bon peu. I l'aposta inicial és el test de Sepang.

null

A Indonèsia han comparegut aquest matí Kouichi Tsuji, en qualitat de president de Yamaha MotorRacing S.R.L; Lin Jarvis, el cap d’equip del Monster Energy Yamaha MotoGP; i Mitch Covington, el vicepresident de màrqueting de Monster Energy. Tsuji parla de recuperar l'essència de la Yamaha, la maniobrabilitat. Destaca el president del departament de curses que des de la cita de Tailàndia de l'any passat la moto va començar a anar millor i que han tret una gran lliçó del 2018. Per això segurament hi ha hagut canvis en l'estructura "renovada" al Japó, segons Jarvis. Una estructura que continuen encapçalant Tsuji i Jarvis. I per sota apareix un nom nou: Hiroshi Itou, com a director general de la divisió de motor. Es busca millorar la comunicació entre l'equip i el Japó, per això també es reforça l'estructura d'enginyeria amb seu a Itàlia.

I un canvi que ja se sabia, el del "líder del projecte", que ara és Takahiro Sumi, abans encarregat de la part xassís i ara de tot. Recordes el penós espectacle de l'any passat a Àustria, quan l'antic “project leader”, Tsuya, va sortir públicament (o va ser obligat a sortir) a demanar perdó als pilots, i només li va faltar la catana per fer-se l'harakiri?

null

Bé, per sota ja tenim el director Massimo Meregali, que no ha estat present a l'"unveiling" dels nous colors de la moto, i d'aquesta forma Lin Jarvis ha volgut destacar la importància del test de Sepang: "Si podem començar bé el test de Sepang crec que podrem fer una bona temporada". En general, el missatge de la cúpula de l'equip és que han renovat la confiança en la victòria i que els pilots estan preparats. És una estructura que "es renova" amb els mateixos caps visibles.

null

Els canvis en l'estructura també segueixen en els equips dels pilots. Ja se sabia que Maverick Viñales tindrà amb ell un nou tècnic, el català Esteban García, i un nou “coach” ("analista del rendiment del pilot", segons la terminologia de l'equip), l'excampió de 125cc Julián Simón.

A la banda de Rossi arriba un nou “coach”, Idalio Gavira (un excampió d'Europa que va disputar el Mundial de 250cc el 1997), promogut des de l'estructura que Valentino té a Moto2 i Moto3, on ja feia aquesta feina. Substitueix Luca Cadalora, que va anunciar que ho deixava per raons personals. També Valentino incorpora l'enginyer Hitoshi Hoshino, l'any passat en una posició "més central", i ara només amb el 46.

Dimecres comencen a Sepang els primers testos oficials de MotoGP del 2019. Tres dies, 6, 7 i 8, amb pista oberta entre les 3 de la matinada i les 11 del matí, hora nostra.