null

Maverick diu que sí, Rossi encara dubta. De fet, Valentino pensa que cap dels dos motors que Yamaha els ha fet probar als testos de València i Jerez està a l’alçada d’Honda, Ducati i Suzuki.

Aquest dubte de Rossi beneficia Maverick, que pot “imposar” el seu criteri, a l’espera del que decideixi Yamaha per al test de Sepang al febrer (6-8).

Maverick: "Tinc un bon ritme, sempre amb goma feta servir, i estic molt content perquè quan hem buscat la volta ràpida la moto ha respost prou bé. (En el tema del motor) ho tinc clar, a veure què es decideix després de fer la reunió. (...) En general, tenim una moto competitiva”. Això deia al comunicat de l’equip. motosport.com recull a més: “He demostrat i provat que la moto és competitiva per guanyar el títol (…) Crec que ha deixat clar que amb aquest motor som tan competitius com els millors”.

Massimo Meregali, director de l'equip Movistar Yamaha: "Tant Maverick com Vale tenen les idees clares i han coincidit en la direcció; per tant, crec que som a prop de prendre una decisió (sobre el motor)."

"Sabíem que calia decidir sobre el motor, i ja ho hem decidit. La situació és clara", diu Valentino al comunicat de Yamaha. Però, com recull crash.net, "Yamaha ha de tenir clar que amb aquest motor 2019 no n'hi ha prou. Si corréssim demà, seríem cinquens; no correríem per la victòria". I com recollia motorsport.com dimecres: "fins i tot Álvaro Bautista, que ve de superbikes, va més ràpid que nosaltres. Això és molt avorrit i preocupant”.

null

Nakagami!
A tot això, el més ràpid del test ha estat Taaki Nakagami. Tinc la sensació que Márquez tampoc no ha anat a mort com si fos un gran premi, i Nakagami no és cap nom que el posi en entredit. I sobre Lorenzo, pot ser que s'acabi confirmant la meva opinió que la dura experiència d'adaptació a la Ducati li retallarà temps d'adaptació a l'Honda.

null

Honda ha situat 3 motos entre les 5 primeres al test de Jerez (1Nakagami, 3Márquez, 5Lorenzo). El temps de Nakagami amb una Honda 2018 (1.37.945) és a 3 dècimes de la pole de l’últim gran premi: 1.37.653 Cal Crutchlow Jerez Q2 Maig 2018.

Nakagami: "Avui, l'objectiu era rodar en trenta-sets, i estic primer i content. (...) És una bona manera de tancar la temporada i ara em relaxaré a casa."
16:30h 1:49.348 1:39.313 1:38.656 1:38.551 / 16:50 h 1:38.483 1:37.945

Márquez: “Hem millorat en la part del motor, però hem de seguir treballant-hi, i també en el xassís. Tenim molta informació per analitzar ara mateix. Al final del dia, he posat la goma més tova i m'ha sortit un bon temps, encara que no era prioritari. Estem contents amb les proves i ara toca descansar."
11:45h 1:39.999 1:38.783 1:38.712 1:38.452 1:38.798

Maverick: 14:52h 1:39.105 1:39.267 1:39.042 1:39.076 1:39.183 / 16:46h 1:38.066 1:38.081 / 17:12h 1:39.524 1:38.907 1:39.036

Lorenzo: 13:44h 1:39.529 1:39.552 / 14:15h 1:39.672 1:39.732 1:39.698 / 15:37h 1:38.965 1:38.730 1:38.832

null

Petrucci: "Molt content amb la feina dels dos dies de València i els dos de Jerez. He provat coses diferents, però les meves sensacions sempre han estat bones."
14:46h 1:38.994 1:38.941 1:38.813 / 16:34h 1:38.634 1:38.831

Morbidelli :16:18h 1:38.625 1:38.458 / 16:28h 1:38.342 1:38.118 / 16:46h 1:39.894 1:39.301 1:39.232 1:39.261

Miller: 12:56h 1:39.277 1:38.924 1:38.975 1:39.311 1:39.821 1:39.714 1:39.848

Dovizioso: "Per primera vegada hem rodat amb la moto del 2019 i per a nosaltres es tracta d'un pas endavant important: la velocitat és bona i estic molt content per la feina feta."
13:15h 1:39.319 1:38.979 / 14:32h 1:39.733 1:38.292

Pecco Bagnaia 15:35 1:39.689 1:39.610 1:39.842 / 15:52h 1:39.374 1:38.333

Rins: "Hem provar nou motor i nou xassís i hem fet moltes comparacions. (...) No hem pogut acabar el que teníem programat, però els enginyers seguiran treballant-hi. Hem treballat durament i tinc la sensació que podem tenir una moto molt competitiva."
12:24h 1:39.050 1:38.918 1:38.942 1:39.208 / 15:07h 1:38.658 1:38.522 1:38.722

Rossi: 17:00h 1:38.596 1:38.834 1:47.610 1:39.160 1:39.079 1:39.175

Rabat: "Molt positiu perquè hem trencat el mur del segon de desavantatge respecte al primer, i tal com estic està molt bé. (...) Crec que tenim un paquet important per poder lluitar per posicions més bones al 2019.”
14:34h 1:39.393 1:38.997 1:39.185 1:39.252 / 14:52h 1:38.876 1:38.919 1:46.578 1:38.936

Mir: "No buscava un temps ràpid; estava més concentrat en el motor. (...) Sento que milloro a cada sessió, però necessito més temps, però vaig bé."
15:19h 1:38.937 1:38.931 1:39.259

Pol Espargaró: "Hem provat la moto de dalt a baix. (...) Tenia una llarga llista de coses i es difícil així concentrar-se en voltes ràpides. (...) Hem fet modificacions al xassís que crec que ens ajudaran a millorar en el futur. (...) L'equip treballarà per Malàisia i ens haurem de reunir per veure quines coses vol millorar Zarco, de manera que puguem avançar junts en el desenvolupament."
16:07h 1:39.373 1:39.144

Bautista: 15:47h 1:39.999 1:39.570 1:39.522 1:39.987 1:39.679 1:39.587 / 16:15h 1:39.952 1:39.547 1:39.338

Iannone: 17:17h 1:40.180 1:39.864 1:40.014 1:39.961 1:39.917

Johann Zarco 17:17h 1:40.180 1:39.864 1:40.014 1:39.961 1:39.917

Aleix Espargaró (només 11 voltes, enfebrat): 12:19h 1:41.003 1:41.117 1:40.156