null

No recordo una pretemporada amb tant de nivell a MotoGP i està clar que tindrem una temporada molt competida, almenys a la primera cursa... Johann Zarco va treure el cap a Buriram i a Qatar ha encapçalat la taula de temps. El pilot de Canes ha marcat un 1.54.029, que està molt a prop del millor temps històric de la pista (1.53.927, de Lorenzo al 2008 amb un neumàtic Michelin de classificació). La combinació pilot francès-Yamaha funciona a la perfecció, però, amb les dades a la mà, ni es pot descartar els dos Movistar Yamaha, ni Dovizioso, ni sobretot Marc Márquez, no perquè sigui el campió, sinó per la feina feta. (Aquí a sota la classificació del tercer dia a Qatar)

null

Cal esmentar especialment Suzuki, amb un Rins molt combatiu i amb bons temps i amb Iannone malalt la tercera jornada a Losail, i, per tant, el de Vasto queda com a incògnita de cara a la primera cursa de la temporada. El mateix que Lorenzo i Pedrosa. El mallorquí no acaba de tenir les coses clares, i Pedrosa no ha pogut fer un bon test –en un circuit que no li agrada– com a conseqüència dels cops de les dues caigudes.

Veureu el malaisi Syahrin molt ben situat. Tenint en compte que l’han cridat quasi d’urgència per la malaltia de Folger, i que ha fet només dos terços de pretemporada, cal concloure que aquesta M1 de què disposa el Tech3 és probablement una molt bona moto per debutar a MotoGP. (Aquí a sota la classificació de la combinada dels tres dies a Qatar)

null

Michelin
La distribució de pneumàtics de Michelin ha estat la següent: tous, mitjans i durs davant i darrere. Per a davant, el tou i el mitjà es van usar a Qatar l’any passat. El dur es va provar a Sepang i Buriram i fonts de la marca francesa diu que els pilots l’han acabat de validar. Michelin explica que els dos primers dies de test hi havia sorra a la pista o els pilots més agressius amb el tren davanter havien tingut problemes amb els compostos mitjà i tou, però que el dur no dona problemes de rendiment. Darrere tenien un nou tou, mentre que el mitjà i el dur ja s’havien usat al mateix escenari la temporada passada a la cursa; aquest tou és més resistent i té més adherència.

El test s’ha acabat amb la pista molla. Diversos camions cisterna han remullat la pista perquè els pilots valoressin si s’hi pot competir sota llum artificial amb asfalt moll. Per a aquest test, tenien tres pneumàtics de pluja tous i mitjans davant i darrere. Un test rar perquè es fa sense que plogui i amb aigua neta, la de la pluja seria variable i, probablement, amb fang. Alguns pilots han dit que la pista relliscava; altres que l’adherència no era dolenta. Márquez ha declarat que “si plou el dia de la cursa, es pot córrer”.

null

De seguida ritmes i declaracions, de dissabte i alguns de divendres. Penseu que la cursa serà a les 19 h de la tarda hora local. I els números que més ens interessen, òbviament, són els de tandes llargues pròximes a l’hora de cursa. Malgrat que en algun cas, quan es tracta d’una tanda de dues o tres voltes, no té perquè ser pneumàtic de cursa.

Ritmes de dissabte
Zarco 18:21h 1:54.306, 1:54.029, 1:54.875.
19:21h 1:56.025, 1:55.998,1:56.030, 1:56.288, 1:56.118, 1:56.071, 1:56.291, 1:56.193, 1:56.142, 1:56.432, 1:57.219, 1:56.826, 1:56.817, 1:56.864, 1:56.938, 1:56.326, 1:56.573,
"Ha estat un molt bon tercer dia, estic encantat d’encapçalar els temps. Crec que hauria pogut rodar en 53s, però hem d’acceptar que hem d’entendre pas a pas la forma d’arribar-hi. (…) Quan he fet la simulació de cursa, no ha anat gaire bé. He fet 17 voltes, però segurament una mica cansat després d’aquests dies. En qualsevol cas, soc constant I puc relaxar-me a sobre de la moto”.

Rossi 18:27h 1:55.804, 1:55.048, 1:55.244, 1:55.242, 1:55.246, 1:55.431, 1:55.347, 1:55.532, 1:55.382.
19:27h 1:54.276, 1:54.960.
“Estic bastant content, sobretot de la feia d’aquesta tarda (de dissabte). Hem conjuntat tot el que teníem i he pogut fer una bona volta ràpida i un bon ritme. Però estem tots molt a prop, hi ha molts pilots en forma. Ara bé, seguim patint dels neumàtics, davant i darrere. Hem fet una simulació de mitja cursa i d’allà en endavant veurem què passarà quan sigui la cursa”.

Dovizioso 19:17h 1:55.561, 1:54.331.
19:45h 1:57.435, 1:56.047, 1:55.811, 1:55.565, 1:55.685, 1:55.370, 1:55.465, 1:55.872, 1:55.587.
“Després d’aquest test podem confirmar la nostra competitivitat; i la nostra velocitat de l’any passat, però inclús més. Estic molt content, però com esperava hi ha molts altres pilots ràpids. Aquests tres dies hem tingut molta adherència, i no és fàcil normalment durant el cap de setmana del gran premi que n’hi hagi de forma constant. Haurem d’esperar al cap de setmana de cursa”.
Dovi és segurament un dels homes que tots coincidim que surt d’entrada com a favorit. Divendres va declarar: “Es la primera temporada que som favorits al títol des del començament. Estic molt satisfet i em sento molt còmode en aquesta situació. Hem treballat molt bé en els testos fets fins ara, tant a Malaisia, com a Tailàndia com aquí. Potser hi ha alguna coseta a millorar, però a Qatar la Ducati va molt bé”.

Crutchlow 19:13h 1:57.112, 1:55.319, 1:55.273, 1:54.958, 1:55.622, 1:55.460, 1:55.264, 1:55.276, 1:55.340, 1:55.459, 1:55.562, 1:55.303.

Maverick 19:25h
2:01.320, 1:55.069, 1:54.873.
19:48h 1:54.471, 1:54.671, 1:57.554.
La seva actitud aquests dies ha estat de certa tristesa... Però avui ha dit que “als últims 40 minuts hem fet un gran pas endavant, era una moto diferent. Ahir i avui bona part del dia hem anat perduts. Hem d’estar ben concentrats i parar atenció en els canvis que fem. Estic còmode, però encara no al 100% com l’any passat”. El Maverick sembla tenir un problema de confiança, pels alts i baixos de l’equip oficial, quan Zarco ha tingut una trajectòria constant durant la pretemporada.

null

Márquez 17:26h 1:56.367, 1:54.878, 1:54.946, 1:55.157, 1:54.922,1:55.145.
18:10h 1:57.363,1:55.754, 1:55.276, 1:55.261, 1:55.373, 1:55.435, 19:12h 1:57.037, 1:55.201, 1:55.026, 1:55.108, 1:55.117, 1:55.319, 1:55.530, 1:56.478, 1:58.216, 1:55.680, 19:44h 1:56.890,1:54.801, 1:54.591

null

Rins 18:23h 1:55.358, 1:54.650, 1:54.849.
19:04h 1:55.974, 1:55.683, 1:55.645, 1:55.577, 1:55.560, 1:55.559, 1:55.587, 1:55.457, 1:55.096, 1:55.511, 1:55.312, 1:58.058, 1:55.783, 1:56.244.

Petrucci 19:15h
1:56.421, 1:55.211, 1:55.340, 1:55.301, 1:55.517, 1:55.184, 1:55.193, 1:55.248, 1:55.241, 1:55.348, 1:55.586, 1:55.341, 1:55.928, 1:55.516, 1:55.603, 1:55.698, 1:55.705, 1:55.633, 1:55.593, 1:55.920, 1:56.019, 1:56.121.

Lorenzo 17:41h 1:55.462, 1:55.375, 1:55.681.
18:47h 1:54.692,1:54.925.
19:49h 1:56.750, 1:56.392, 1:56.220, 1:56.065, 1:56.291, 1:56.481, 1:56.348.
"He fet una simulació de cursa, però només he tingut temps per fer 7 voltes. Sabia que amb un bon setting podia fer 54.6, però els altres han millorat més. Hem de millorar nosaltres és les sensacions amb la moto".

Miller 18:29h 1:56.921, 1:56.004, 1:56.354, 1:56.490, 1:56.570, 1:56.147, 1:56.300, 1:56.221, 1:56.168, 1:56.703, 1:56.617, 1:56.556, 1:56.535, 1:56.129, 1:56.243, 1:56.180, 1:56.398, 1:56.265, 1:56.204.
19:33h 1:54.749, 1:54.846, 1:55.342.

Pedrosa 18:32h 1:56.183, 1:55.346, 1:55.220, 1:55.368, 1:55.291, 1:55.358.
19:12h 1:55.210, 1:55.001, 1:55.151.
“Una pretemporada bastant positiva, estic bastant content del ritme i de la feina. Hem estat competitius en quasi totes les condicions possibles, això és positiu. En concret, en aquest circuit ha estat difícil amb el dolor a la mà. Hem vist que a és aquí ens costa més i les Ducati son molt ràpides. Però hem millorat una mica el ritme. De cara a la primera cursa, Dovizioso és dels que veig és forts”.

Smith 18:25h
1:59.391, 1:56.185, 1:56.088, 1:55.859.
19:46h 1:55.518, 1:55.179.

null

Aleix Espargaró 17:18h 1:55.909, 1:55.300, 1:55.232.
18:46h 1:55.289, 1:55.263, 1:55.276.
19:12h 1:56.687, 1:56.119, 1:56.074, 1:56.070, 1:55.875, 1:55.994, 1:55.966, 1:56.106, 1:56.042, 1:55.948,1:56.156, 1:56.162, 1:56.194,1:56.331, 1:56.050, 1:56.418, 1:56.232.

Syahrin 19:08h 1:59.308, 1:57.554, 1:56.156, 1:55.914, 1:56.017, 1:55.730, 1:55.737.

Bautista 18:20h 1:55.630,1:55.415, 1:55.347, 1:56.115.
19:04h 1:56.124, 1:56.274, 1:56.554, 1:56.261, 1:56.190, 1:56.640, 1:56.327,1:56.312,1:57.380, 1:56.186, 1:56.273, 1:56.186, 1:56.360, 1:56.735, 1:56.290, 1:56.361, 1:56.313, 1:57.102,1:56.793,1:56.572, 1:56.740.

Rabat 18:48h 1:56.631, 1:56.189,1:56.263, 1:57.541, 1:55.914, 1:55.465.
19:23h 1:55.539, 1:56.239, 1:58.037, 1:55.817.

Pol Espargaró 19:34h 2:02.126, 2:00.773, 1:55.722, 2:09.550, 1:55.897.

Ritmes de divendres
Dovizioso 19h 1:55.797, 1:54.863, 1:54.627, 1:55.139, 1:55.233, 1:55.081, 1:55.467, 1:55.814, 1:55.238, 1:55.819, 1:55.057.
Márquez 20:27h 1:55.287, 1:54.753, 1:55.391.
Zarco 18h 1:55.605, 1:55.042, 1:55.122, 1:54.874,1:55.319.
Rins 19:51h 1:55.566,1:55.572, 1:55.567.
20:10h 1:54.967, 1:55.068, 1:55.412.
Cruchtlow 20:06h 1:58.916, 1:55.242, 1:55.081,1:55.298.
Maverick 19:32h 1:55.266,1:55.332, 1:55.419.
19:53h 1:55.086, 1:55.051, 1:55.128.