null

Michelin amplía 5 temporades com a proveïdor dels neumàtics de MotoGP, fins el 2023; l'actual contracte s'acabava la temporada que ve, 2018. Ho han anunciat al circuit de Phillip Island.

null

Carmelo Ezpeleta, CEO de Dorna: "Per a mi Michelin són els millors, però bé, és una de les millors marques del món. Ells tenen esperit competitiu. I en aquests dos anys que hem col·laborat, Michelin ha estat increíble. Tots podem cometre errades, i recordem tots altres errades del passat, com en aquesta pista (suposo que es refereix el Gran Premi de 2013, per exemple, amb Bridgestone encara com a únic proveïdor); i les altres marques s'han comportat sempre de forma molt diferent a com ho fa Michelin. El primer agraïment públic que vull fer a Michelin és la forma com han afrontat tots els problemes que han anat sorgint -que no han estat tants- durant aquestes dues temporades. És la raó per continuar amb ells. (...) Ells competeixen contra ells mateixos, intenten oferir neumàtics per a 6 marques diferents. Mai no havia passat. I per això quan hem estat negociant la renovació teníem clar que seríen el millor col·laborador possible. No hen tingut en compte cap altra opció".

null

Pot ser coincidència o no, però al 2016 vam viure una temporada molt emocionant, i aquest any anem camí de tancar una de les temporades més apassionants de la història del motociclisme, sense cap mena de dubte. Això tenint en compte els dubtes que d'entrada va aixecar Michelin i els que també ha aixecat al començament d'aquesta temporada, amb clarament un pilot a l'ull de l'huracà: Maverick Viñales. Cap al juny, coincidint amb els Grans Premis de Catalunya i Holanda, deixem de parlar de neumàtics, perquè el Maverick deixa de criticar-los per indicació de Yamaha. Però el cert és que hi va haver canvi de neumàtic davanter propiciat per pilots com Rossi o Márquez, que volien més estabilitat davant i això va perjudicar Viñales, qui buscant la readaptació al davanter nou va perdre una tracció darrere que ja no ha recuperat, segons expliquen en el seu equip. Els davanters van tornar a la seva configuració estàndar de goma única, i només en casos molt excepcionals Michelin ha ofert davanters amb bandes de diferent duresa. També podríem parlar dels problemes de Pedrosa a l'hora d'escalfar el neumàtic de pluja, segurament el pilot "més perjudicat" per la situació, i sembla que difícil d'acontentar.