null

Marc Márquez va posar-se líder del Mundial de MotoGP per primera vegada aquesta temporada el 2 de juliol, just abans de les vacances de la competició. Aquell dia, el rookie alemany Jonas Folger va sumar el seu primer podi, una segona posició al circuit del seu país, el Sachsenring, darrere del cerverí. Folger va tenir una de les alegries de la seva carrera esportiva, potser la més important fins ara, però el veritable premi va ser aprendre del Tro de Cervera. T'explico com...

Unes setmanes després, aprofitant el test de MotoGP al circuit de Brno, el dilluns 7 d'agost, li demanen a Folger si se sent ja plenament un pilot de la classe reina o li queda massa per aprendre encara. Amb bon criteri respon que li queda molt per aprendre, i que aquell 2 de juliol va aprendre molt del Marc, com ho ha fet d'altres pilots en les poques curses que ha disputat com a membre de la millor lliga de motos del món.

null

Però una cosa és la famosa telemetria, que òbviament s'intercanvia entre els pilots d'una marca, però no amb els de la competència. Folger pot veure dades de Zarco, Rossi o Viñales, però no de Márquez. La clau per aprendre correctament és rodar amb els millors en cursa, i això va fer Jonas al Sachsenring. I això és el que va explicar:

null

"El millor que vaig poder veure és el moment en què ell canvia el seu estil de conducció durant la cursa. Jo el que faig és esperar al moment que percebo que el neumàtic comença a perdre adherència per canviar l'estil, i ell, en canvi, s'anticipa. La sensació és que ell és capaç d'entendre dues voltes abans el moment en què el neumàtic començarà a perdre efectivitat, i és quan juga a estalviar neumàtic. Crec que ell és capaç d'allargar la millor efectivitat del neumàtic. Això és el que vaig poder veure i va ser molt bonic de veure. (...) Hi ha 4 moments en la cursa. Amb ell veus perfectament cadascun dels passos que segueix. Ell no pitja a fons i quan falten 5 voltes comença a canviar l'estil per arribar a meta, a la volta 6 ja va començar a evolucionar amb el seu estil de pilotatge."