MV25

Maverick Viñales ha acabat sent el més ràpid al test de Qatar que es va acabar ahir, el 4t i darrer de la pretemporada de MotoGP. El del Movistar Yamaha ha acabat, per tant, dominant tots els testos que s’han fet: València al novembre, Sepang a finals de gener, Phillip Island al febrer i Qatar al març. Però si a Phillip Island el ritme va ser més clar per a Marc Márquez, a Losail la volta ràpida i el ritme són del #PistolerDeRoses.

MM93

Márquez ha fet 10è en volta ràpida, però per ritme està en temps de podi. Ahir va tenir 3 caigudes, 5 en total en tres dies de test. La seva resposta és que havia d'arriscar. Per la seva banda, Pedrosa no ha fet simulació de cursa (i no sé si és tàctica o no), i Rossi ha arribat a dir en aquest test que ha estat la seva pitjor pretemporada dels últims anys i espera, abans no comenci la cursa, algun miracle. Segons Marc Márquez, "en aquest circuit [Qatar] només el Maverick és més ràpid que la resta i si demà haguéssim de competir, crec que podríem lluitar pel podi".

DP26

Maverick Viñales guanyarà a Qatar? No ho sé. Però sí que tinc clar que en condicions normals ha de lluitar per la victòria. I qui més podria lluitar per la victòria a Qatar? Ara mateix potser els Ducati Shell Dovizioso i Lorenzo (poso per davant l’italià) i Marc Márquez. Pedrosa no ho sé, perquè no ha fet simulació de cursa i perquè Qatar no li agrada gens. Però veient-lo allà davant i estudiant una mica la seva pretemporada, jo diria que ha fet una molt bona feina.

El tema aerodinàmic ha ressorgit amb força. Ducati ha tret un carenat que s’ha denominat “Hammerhead” i que sembla el cap d’un tauró martell. Dissabte van preguntar a Andrea Dovizioso si “aquesta cosa” serà possible muntar-la per a la cursa de la setmana que ve i va respondre: “Maverick ha demostrat una vegada més que és molt bo, en aquesta jornada sota condicions difícils era l'únic que feia els temps. Va bé sota qualsevol condició i en qualsevol pista. Aquest és el problema que tenim tots, no el carenat.” També Aprília va continuar amb les seves proves de carenats diferents, i inclús HRC en va treure un amb frontal tipus Yamaha M1.

AB19

Els ritmes de cadascú
Amb l'ajut del nostre comentarista de l'“UniversMotoGP”, el Lluís Costa, repassem els ritmes de cadascun.
Maverick Viñales va fer un simulacre de 22 voltes. Un pèl irregular. Ell explicava que s'havia trobat pilots. Però podem constatar un ritme de 55 baixos. Ningú altre el va fer. Andrea Dovizioso va lligar 14 voltes a un ritme de 55 mitjans. Dani Pedrosa no va fer simulacre, però sí que va encadenar 4 voltes en 55 baixos. Jorge Lorenzo està en la banda dels 55 alts, i una de les sensacions d'aquesta pretemporada, Álvaro Bautista, va fer 20 voltes començant pel 55 baix i acabant al 56 baix.

VR46

Marc Márquez va tenir la darrera caiguda del dia quan faltava més d'una hora per al final del test i es va quedar sense motos servibles. Estava en 55 mitjans. Rossi, en 56 baixos. També Iannone. Aleix Espargaró va fer poques voltes, 33, i tot i ser capaç puntualment de marcar 1.55.451, va estar a la franja dels 55 alts/56 baixos. Jack Miller va fer una simulació de 21 voltes per sobre del 56 mitjà, i en canvi Petrucci, amb volta ràpida pitjor, té un millor ritme de 55 alts. La millor volta de Rabat és un aïllat 1.56.294, i Pol Espargaró destaca que Losail ha estat el pitjor circuit per a la KTM. Va fer un rodatge amb goma tova de 57 mitjans que no va poder mantenir al final, quan va caure fins als 58 s.

JM53

Entre els rookies, Jonas Folger sense cap mena de dubte ha estat el millor. La seva simulació de cursa va ser de 56 baixos. Zarco no arriba al seu nivell. Rins no ha pogut consolidar un ritme concret i s'ha mogut entre el 55 alt i el 56 mitjà. I a Sam Lowes li costa baixar de 57 s.

JF94

AR42

El Mundial de MotoGP comença el dia 26 a Qatar. Serà la 30ª temporada que Catalunya Ràdio el segueix. Per celebrar-ho, aquest divendres que ve presentem el llibre "A 300 per hora", de Viena Edicions, que he escrit en col.laboració amb el meu col.lega Pere Flores. Ja el podeu encarregar al vostre llibreter/a, si us fa gràcia.

"A 300 per hora", Viena Edicions, ja a les llibreries