Això va camí de ser un afer entre el Pistoler i el Tro

A Phillip Island, Maverick Viñales, Marc Márquez i Dani Pedrosa han encapçalat els temps. A una sola volta han estat els millors. Maverick ja ho va ser a Austràlia l’any passat amb Suzuki, i de fet l’empordanès ha dominat tots els testos oficials disputats fins ara: València, Malàisia, Austràlia.
El pilot del Movistar Yamaha ha estat capaç de rodar per sota d’1:29 al matí hora australiana, quan la pista estava millor; en una ocasió ha lligat 3 voltes: 1:28.889 1:28.688 1:28.549. Márquez en hora semblant només n’ha aconseguit dues, però mirant els ritmes de la tarda, la balança cau lleugerament a favor del pilot del Repsol Honda.


Com a regal d'aniversari, una lupa sembla poca cosa.

Viñales i Márquez van sempre molt ràpids a Phillip Island. A Pedrosa la pista no li agrada, és la realitat, i veure’l allà davant per a mi significa que l’Honda no va gens malament. També Crutchlow (guanyador l’any passat a l’illa) ha fet un ritme boníssim avui. Quan Rossi diu que el cerverí amaga alguna cosa, li dono la raó. Però el campió insisteix que alguna cosa no rutlla i per això al seu equip de conya li han regalat pel seu 24è aniversari una lupa aviam si ho troba ell.

Diversificar
Penseu que abans Honda invertia prioritàriament en MotoGP. Ara, amb el pollastre que tenen a F1, i la megainversió per al Dakar (on haurien guanyat si no haguessin rebut una sanció) cal diversificar. On abans invertien en diversos motors ara només és un o dos màxim. 2015 va ser dolent i 2016 també, perquè tot i el maquillatge del títol no tenien la millor moto. De fet penso que 2016 serà una temporada per estudiar individualment dins de l’actual era de MotoGP, que difícilment tornarà a repetir-se.

A dia d’avui hi ha una teoria que diu que Marc Márquez li està salvant els mobles a Honda, que ell posa el que li falta a la RC213V. A mi no m’acaba de fer el pes. Penso que Márquez es queixa per una especial necessitat. Que voldria més? És clar, i tothom. Però més que necessitar, vol mantenir els japonesos en tensió permanent…

Els ritmes
A una sola volta Maverick ha dominat a Austràlia, però el ritme és de Márquez, senyores i senyors. A Sepang va passar un cosa semblant. I Maverick va aclaparar els titulars. Ara passarà el mateix, però hem d’estar alerta. El Mundial encara no ha començat. De campions encara no n’hi ha, bé, sí, un, el vigent Marc Márquez. Que serà molt emocionant? No en tinc cap dubte. Però hem de posar els peus a terra. Com diu el Tro de Cervera, el test de Qatar ens mostrarà la realitat d’Honda.

Maverick Viñales ha fet dues tandes llargues, comparant moto nova i antiga, sense tenir clar encara quin xassís li agrada més. Està content, però molt cansat, potser el cansament li ha impedit de ser més precís. Insisteix que han seguit amb el seu objectiu de treballar per als finals de cursa.
Voltes 52 a 71 (29 mig/alt): 1:29.942 1:29.567 1:29.437 1:29.517 1:29.417 1:29.424 1:29.610 1:29.663 1:29.784 1:29.611 1:29.588 1:29.727 1:29.792 1:29.645 1:29.563 1:37.996 1:30.424 1:29.916 1:29.748 1:29.871

Voltes 75 a 93 (29 mig): 1:29.748 1:29.000 1:29.028 1:29.419 1:30.170 1:29.204 1:29.111 1:29.172 1:29.256 1:29.196 1:29.204 1:29.331 1:29.262 1:29.719 1:34.719 1:29.669 1:29.854 1:29.749 1:30.514

Marc Márquez
, 96 voltes. Reconeix que han trobat a la segona meitat de la jornada alguna cosa en l’electrònica i el motor que li ha permès fer aquest ritme. Però insisteix que Phillip Island no és la pista per treure conclusions.
Voltes 74 a 88 (29 baixos/28 alts). Aquesta tanda és la més clara: 1:38.396 1:29.473 1:29.098 1:29.172 1:29.149 1:29.181 1:29.146 1:29.066 1:29.168 1:29.189 1:28.994 1:29.206 1:28.990 1:29.054 1:28.857
Voltes 90 a 96 (29 baixos): 1:39.479 1:30.330 1:29.562 1:29.438 1:29.318 1:29.172 1:29.340

DP26 està rodant ràpid aquesta pretemporada

Dani Pedrosa. Tenint en compte el dèficit de voltes d’ahir per la febre i que no ha fet una tanda gaire llarga, marxa content segons les seves pròpies paraules.
Voltes 49 a 57 (29 alts): 1:40.062 1:30.366 1:30.054 1:30.069 1:29.957 1:29.827 1:29.862 1:29.904 1:30.027
Voltes 59 a 62: 1:38.260 1:29.458 1:29.033

Cal Crutchlow (consistent en 29 baixos)
Voltes 71 a 85: 1:29.756 1:29.101 1:29.300 1:29.262 1:29.152 1:29.402 1:29.305 1:29.429 1:29.360 1:29.392 1:29.263 1:29.194 1:29.300 1:31.113 1:29.699

Rins de blau Suzuki

Àlex Rins ha fet aquesta tanda: 1:41.652 1:29.796 1:29.929 1:30.070 1:30.302 1:30.170 1:30.559 1:30.641 1:30.599 1:30.512 1:30.650 1:31.110 1:30.684

Andrea Dovizioso ha estat la primera Ducati, voltes 25 a 39 (ritme de 30 baixos sent generós): 1:37.038 1:29.673 1:30.086 1:29.958 1:30.407 1:30.366 1:30.300 1:30.119 1:30.614 1:30.186 1:30.329 1:30.751 1:31.009 1:30.442 1:30.736

JL99 continua buscant

Jorge Lorenzo ha pogut fer algunes voltes per sota d’1:30, però sempre tandes molt curtes. Ha tancat amb aquesta: 1:34.796 1:30.238 1:30.152 1:30.335 1:30.482 1:30.840 1:30.746 1:32.737 1:31.571 1:31.032 1:31.191 1:31.325 1:31.496

Aleix Espargaró, voltes 20 a 23: 1:29.682 1:29.400 1:29.747 1:34.144
Voltes 58 a 61: 1:36.537 1:37.331 1:29.930 1:29.361

Valentino Rossi no ha fet tanda llarga. Voltes 38 a 42: 1:30.580 1:30.344 1:30.440 1:30.299 1:30.512

Andrea Iannone, voltes 34 a 45: 1:41.124 1:31.534 1:31.220 1:38.810 1:40.881 1:31.582 1:31.128 1:31.479 1:30.994 1:30.998 1:31.203 1:31.362
Voltes 61 a 77: 1:38.673 1:29.643 1:29.547 1:29.597 1:30.009 1:30.285 1:30.157 1:29.768 1:30.209 1:30.124 1:30.370 1:29.897 1:30.482 1:30.276 1:30.492 1:30.186 1:30.228

Héctor Barberá
té molts problemes amb el tren davanter de la Ducati GP16. Ha acabat el dia així: 1:47.293 1:29.994 1:33.566 1:30.592 1:29.809

Pol Espargaró, voltes 6 a 15: 1:45.316 1:31.202 1:43.602 1:31.225 1:30.709 1:33.948 1:30.719 1:39.604 1:30.313 1:41.577
Voltes 27 a 34: 1:38.712 1:30.218 1:30.137 1:46.248 1:30.406 1:30.174 1:30.183 1:30.818
Ha acabat així: 1:47.277 1:30.314 1:29.857

Álvaro Bautista
está sent un dels millors a la pretemporada, avui més endarrerit pel ritme
Voltes 21 a 34: 1:40.471 1:30.880 1:30.711 1:30.633 1:30.741 1:30.488 1:30.498 1:30.581 1:30.586 1:30.496 1:30.441 1:30.454 1:30.516 1:30.480
Voltes 43 a 67: 1:36.741 1:31.133 1:31.116 1:30.896 1:30.840 1:30.858 1:30.513 1:30.935 1:30.581 1:30.645 1:30.754 1:30.939 1:31.073 1:30.672 1:31.004 1:30.975 1:31.203 1:31.507 1:31.593 1:31.613 1:31.530 1:31.415 1:31.426 1:31.711 1:32.031

El tercer i darrer test es fa a Qatar els dies 10, 11 i 12 de març.