Casey Stoner

Aquest any no hi ha novetats tècniques a MotoGP, llevat de la prohibició dels alerons i l'eliminació dels neumàtics intermedis de pluja. La supressió dels alerons, que Honda va impulsar, ja ha tingut resposta aquesta setmana al primer test de Sepang. Hem pogut veure solucions enginyoses d'algunes marques per intentar minimitzar l'efecte de la reducció dels alerons a l'aerodinàmica i sobretot al tren davanter, que tendeix sempre a aixecar-se amb aquestes acceleracions tan bèsties.

Dani Pedrosa

Hem vist carenats més amples, i alguns amb solucions aerodinàmiques interiors, com Yamaha

(https://www.gpone.com/it/2017013138198/motogp/eccola-la-yamaha-m1-con-la-doppia-carena.html?refresh_ce)

(http://www.paddock-gp.com/spy-atittude-ny-a-ailerons-yamaha-2017/)

Feta la llei, feta a trampa, o la trampa legal. Tot plegat haurà de passar per l'adreçador de la direcció tècnica de Dorna. Però el cas és que estem veient com alguns es belluguen, i altres no.



Maverick Viñales

Maverick
En fi, que s'acaba el primer test oficial de MotoGP del 2017 amb Maverick Viñales marcant 1.59.369 (1.59.053 és la pole de Pedrosa el 2015). Cal recordar que Rossi i Maverick ja havien trepitjat aquesta pista amb material 2017 al novembre. Però el de Roses ha explicat que la feina dels tres darrers dies ha estat aconseguir ser competitiu al final de cursa. Està content perquè diu que han fet un pas endavant i perquè no ha comès errades, segons les seves paraules.

En general, i tot i que són atletes, els pilots acaben el primer test de l'any molt cansats. Perquè fa almenys dos mesos que no pugen a la motogp i perquè acaben fent moltes voltes, en alguns casos fins a 200.

Álvaro Bautista

Maverick ha fet 10 voltes per sota de 2 minuts, com a máxim encadenant-ne dues. Marc Márquez n'ha fet tres de separades, i al seu simulacre d'11 voltes el ritme era de 2.00 baix/mig, molt bo. Pedrosa ha fet 3 cinquanta-nous, dos dels quals al final del dia. Rossi ha acabat el dia amb una tanda de 9 voltes que no li ha sortit gens bé. La sorpresa més gran del test és Álvaro Bautista, amb una molt bona estrena amb la Ducati de l'equip Aspar. I Jorge Lorenzo ha fet 19 voltes seguides al final amb un ritme que si li treiem el cansament del final, es queda en 2.01 baixos.

MM93 sembla content

Honda
A Honda tenim els dos oficials, Márquez i Pedrosa, que acaben satisfets -així ho indica la posició-, encara que hi ha coses a millorar. Tots dos han destacat la progressió després d'un inici de test preocupant. Márquez diu que ha sacrificat la volta ràpida per una simulació d'11 voltes, mentre Pedrosa també destaca que, tot i les novetats humanes de l'equip, la conjunció és bona. Pedrosa ha tingut al costat aquests dies Sete Gibernau, que no vol ser considerat un “coach” però que intentarà ajudar el seu amic, tant com la seva agenda l’hi permeti. Gibernau no ha anat només a Sepang a ajudar Pedrosa. La part positiva a Honda és que si Pedrosa també està davant vol dir que el material no és dolent, o que han millorat en l'electrònica donat que encara no han decidit quin motor usaran aquest any. Divendres es fa a Jakarta la presentació oficial del Repsol Honda.

I a Ducati les coses tampoc van malament. Lorenzo no va començar bé, molt sorprès de la seva falta de competitivitat el primer dia a Malàisia, però ha acabat molt content pel ritme fet amb neumàtic dur. Se n'havia reservat un de tou pel "time attack", però estava massa cansat.
A Suzuki, Iannone ho ha fet certament bé. Us agradi o no la seva permanent, l'italià és un pilot ràpid. El seu company, Àlex Rins, torna satisfet veritablement. Amb el 12è registre dels tres dies i com a segon “rookie”, darrere Johan Zarco. La seva feina era conjuntar-se més amb la moto i va endavant.

Aleix Espargaró amb l'Aprilia

També Aleix Espargaró amb l'Aprilia. 13è del global a 7 dècimes del millor és un registre esperançador. Les KTM comencen de més lluny. Pol Espargaró ha acabat 21è (curiosament clavant el temps amb el seu company Smith), a 1.9 s del primer. Pel que fa al 7è català de la graella, l'actualització del seu estat és aquesta tal com expliquen a Catalunya Informació: "El pilot de MotoGP Tito Rabat va passar ahir pel quiròfan a la clínica Quirón-Dexeus de Barcelona, per corregir les 3 lesions que es va fer aquesta setmana al test oficial de Sepang: dues petites fractures a la à dreta, en una falange i un metacarpià, i una ferida oberta al genoll esquerre. El pilot s'haurà d'estar encara uns dies ingressat, però no està descartat pel segon test oficial de MotoGP que comença el dia 15 al circuit australià de Phillip Island".