És el de sempre, però ha nascut un nou Marc Márquez, en tots els sentits. Miraré d'explicar-vos-ho...

MM93 aquest matí amb Binder i Miller al sostre del Melbourne Cricket Ground

La pretemporada del 2015, Marc Márquez va arrasar a Sepang. Ningú podria atrapar-lo a sobre de la seva RC213V. Era el campió vigent i se li va iluminar la cara, pensant que la ratxa continuaria, almenys en l'apartat tècnic. Va arribar a Qatar on va fer 5è remuntant per una sortida de pista inicial. A Austin guanyaria com sempre, i a l'Argentina va caure en la topada amb Rossi quan estava per lluitar i com a mínim ser segon. A partir d'aquell moment li va caure la vena dels ulls i aquella Repsol Honda que a Sepang arrasava va esdevenir una moto dèbil enfrontada a les poderoses Movistar Yamaha M1 de Lorenzo i Rossi.

Aquest any, a la pretemporada, a Sepang anava amb la llengua fora i estava lluny dels rivals. Els entrenaments de premundial els va salvar in extremis a Qatar agafant la roda de Jorge Lorenzo i començant a entendre coses. Allà decideix reunir-se amb el seu mentor i representant, Emili Alzamora, i el seu enginyer de pista, Santi Hernández, i arriben a la conclusió que el que cal és acabar curses. Un objectiu poc ambiciós, però fruit de la crua realitat.

Però automàticament va demanar una reunió amb els tècnics d'Honda. El pilot acorda ser pacient les primeres curses, però a canvi la fàbrica l'ha d'ajudar, "m'heu de donar alguna cosa màxim a meitat de temporada, poc, per poder lluitar en igualtat de condicions". Márquez declarava diumenge sobre aquesta qüestió que "ho vam saber fer, vam mantenir la calma i podem dir que ara tenim una moto competitiva, i hem treballat amb el company d'equip (Pedrosa) per crear la moto bona".

MM93 assajant una jugada de cricket amb Jack Miller

Avui, en un acte promocional a Melbourne, on hi érem els de l'UniversMotoGP, ha afegit: "ara tenim una base bona i competitiva i es poden guanyar curses i crec que es pot guanyar un altre campionat". Com? Alerta! Això en un entorn en el qual aclareix que si bé correrà més alliberat aquest cap de setmana a la meravellosa Phillip Island, no pensa tirar la casa per la finestra. Aquest no és el Márquez de 2015 ni de la pretemporada del 2015. És un nou Márquez en el seu concepte competitiu, per descomptat continua sent el de sempre en el seu apartat humà i personal.

I a més a més, el Tricampió de MotoGP vol evitar la mala experiència d'inici d'any implantant un nou model de funcionament: no vol dubtes, vol que el material que li porti la fàbrica tingui validesa en escenaris diferents. Que és el que ha fet l'equip provant el motor nou a Misano i Aragó.