Pedrosa a la cursa d'Aragó

Què sabem de la nova Honda de MotoGP? El prototip 2017. Doncs molt poc. Que Márquez i Pedrosa ja l'han poguda provar a Misano i a l’Aragó després de les curses d'aquesta temporada. Arriben algunes especulacions sobre canvi de filosofia de motor, però almenys jo no he pogut treure'n l'entrellat dins d'HRC i tampoc els pilots fan declaracions obertes, ni en sentit positiu ni en sentit negatiu, encara que jo diria que no n’estan descontents. Honda ha imposat el silenci.

"No tenim la llibertat de parlar del test". Així de contundent va ser Dani Pedrosa ahir a Tarragona, quan li vaig demanar per la RC213V del 2017. El segon i darrer test dels dos pilots oficials HRC va ser a Motorland dimecres passat. "És evident que vam fer moltes voltes, el temps (el crono, s'entén) va ser bastant bo, però hem d'anar amb molt de compte perquè estem en fase de proves i de presa de decisions i conclusions entre la moto d'ara i la nova. Estem encara comparant molt les dues versions i no sabem encara quina serà la definitiva. Hi pot haver canvis de cara a València, i com en tots els testos, cal reconfirmar coses. Ara mateix amb molta precaució."

Márquez durant la cursa d'Aragò, amb Rossi just al darrere

Per part seva, Márquez va fer aquestes declaracions: "Quan un prototip nou es fica a pista hi ha punts positius i negatius. Al test d'Aragó es van veure uns altres punts positius i uns altres de negatius. Secretisme? Sí, Honda no vol desvelar res de moment, però en un mes som a València i allà es veurà. Honda no vol revelar res perquè a cada entrenament, a cada sortida que fem a pista, la moto va canviant i l'anem millorant."

Michelin
Per cert, Pedrosa va tornar a provar dimecres al test de Motorland el mateix neumàtic amb què a penes va acabar 6è la cursa: "(Durant el cap de setmana, s'entén) Vam tenir sensacions estranyes, perquè hi havia neumàtics de molt bon rendiment i d’altres no. Potser alguna cosa d'aquestes, però ara ja ha passat, i hem d'oblidar-ho. No crec que encara tinguin cap examen finalitzat". Suposo que el tema quedarà enterrat. En fi, Pedrosa afirma igualment que no sap si Michelin li portarà al Japó la carcassa amb què va guanyar a Misano. Després de la cursa, fonts oficials del fabricant francès em van insinuar que si havia de tornar a posar-se a disposició dels pilots, seria per Motegi. Ara mateix no està clar.