Bota esquerra de Dani Pedrosa després de la cursa d'Aragó

Després de la cursa de MotoGP ahir van caure a les meves mans dues fotos. Una era de l'estat del neumàtic davanter de Dani Pedrosa al final de la cursa, que com es pot veure estava en mal estat, i l'altra és de la bota esquerra del pilot. Jugársela a 300 i haver d'aturar una masa/MotoGP de més de 200kg amb inèrcies no és fàcil. I Pedrosa va usar tot el que tenia a disposició, que no era gaire, de fet era el peu esquerre. No se'l va cremar, però la bota va acabar per llençar, tot i que va fer la seva feina.

El neumàtic davanter de DP al final de la cursa

Després de la cursa hi va haver cimera de crisi Honda/Michelin. A Michelin, òbivament la publicació d'aquesta foto no els agrada. Però a Honda tampoc. I van ser "els japonesos" els que van venir a demanar-me explicacions. El saber com he aconseguit la foto forma part de la meva feina, com la seva és que la moto sigui competitiva, com la de Michelin és que els neumàtics aguantin -i això no és una crítica, i us explicaré per què-.
Obro parèntesi. Recordeu el neumàtic de Iannone a Brno? A Ducati no li va semblar malament que aquella foto es difongués. Tanco parèntesi.

El més fàcil per Pedrosa ahir haguera estat abandonar. Per què t'has de jugar el coll així? Ningú no parlarà de neumàtic "defectuós" (amb la mateixa goma Lorenzo va pujar al podi), i em sembla bé, però el que està clar és que alguna cosa ha passat. I no és la meva intenció criticar Michelin. Es pot entendre que és així, perquè la foto mostra el neumàtic i la marca, però no ho és, de debò. No hauria tingut el mateix efecte la foto de la bota destrossada i l'afirmació (sense foto) que el neumàtic va acabar perdent pedaços. Crec que Michelin per ser el primer any de feina ho està fent prou bé. Son un dels fabricants més importants del món, està claríssim, amb molts èxits internacionals. Però les errades hi són. I no sóc jo, sinó el líder de MotoGP Marc Márquez, qui diu que amb els neumàtics un diumenge guanyes per 10 segons i al següent te la foten per 10 segons*. Per cert, que Márquez i Rossi, els dos pilots amb més poder al pàdoc, ja s'han preocupat de parlar amb Michelin quan consideren que el material que tenen no ha respost.

I és que és molt diferent dir que -m'ho invento- "Pedrosa torna a la seva realitat a l'Aragó després de la victòria a Misano", que dir que "Pedrosa quasi es crema el peu frenant la moto perquè el neumàtic davanter no feina la feina". És la diferència entre la veritat i el que no ho és. Així de senzill. I la fòrmula val per a tots els pilots de la graella, del primer a l'últim, només que no sempre tens la capacitat d'accedir a una informació gràfica com aquesta.

*Els afers amb Michelin prenen volada perquè és MotoGP, però a Moto2 hi ha molts pilots i equips empipats per males experiències amb les gomes de Dunlop aquesta temporada.