Després del Gran Premi de la República Txeca, Honda i Ducati van picar a la seva porta. Maverick Viñales és l'objecte del desig de les principals marques de MotoGP. També de la seva, és clar, Suzuki, amb la qual té contracte aquesta temporada i la que ve, i una tercera d'opcional al 2017, en funció de la seva posició final al 2016.

Maverick Viñales a la cursa de Sepang.

Després de Phillip Island, també és Yamaha qui li ha dit que el vol. Decisió difícil. Primer, perquè si acaba en una determinada posició a la general final del 2016, quedaria automàticament renovat amb Suzuki. I segon, perquè Ducati ja el voldria per al 2016 i estarien disposats a tirar la casa per la finestra, literalment, pagant una penalització multimilionària i oferint-li al de Roses un contracte de supercrac, que per altra banda és al que apunta. Ni Honda ni Yamaha mourien un dit per incorporar-lo al 2016, perquè els seus pilots oficials tenen contracte en vigor i perquè, a més, hi ha un pacte de cavallers entre marques japoneses per no clavar-se punyals per l'esquena. El Maverick, però, té molt clar on vol anar.

Així s'expressava Davide Brivio, el cap del Suzuki Ecstar, a Catalunya Ràdio: “Sé que altres marques volen el Maverick, és molt jove i té molt de talent. Això em sap greu, però per altra banda vol dir que l'hem encertada i ens hem avançat a la competència, però ara cal encertar-la amb la moto perquè no marxi”.