Ha estat un test, el primer de MotoGP a Sepang, ben progressiu. El tercer dia ha millorat els temps del segon i el segon els temps del primer. Márquez va ser el més ràpid la primera jornada (2.00.262); la segona va ser Lorenzo (1.59.963) i la tercera va ser un altre cop #elTrodeCervera el més ràpid (1.58.867).

MM93

Sense pluja i amb un parell de jornades de testos prèvies, la goma de la pista no havia marxat i l’asfalt estava “immillorable”. Lorenzo tenia un gran somriure a la cara després de la segona jornada, i al final no tant. Márquez va baixar dels 2 minuts amb un neumàtic usat, i quan va posar el nou va fer aquest rècord tan impressionant per sota d'1.59. Les diferències al final del tercer dia en volta ràpida semblaven importants (0.5 a Rossi i 0.7 a Lorenzo). Però el que cal comptar és la simulació de cursa que van fer tots plegats.

I s'explica així:
- Marc Márquez: 20 voltes, de les quals 5 en 2.00 mitjos, 5 més en 2.01 baixos i 9 després en 2.01 mitjos.
-Dani Pedrosa: 1 volta en 2.01 baix, més 10 en 2.00 mitjos/alts, 7 més en 2.01 baixos i una última en 2.01 alt.
- Valentino Rossi: 7 voltes combinant els 2.00 alts i els 2.01 baixos, li surt un 2.07, fa 3 voltes més en 2.01 baixos, li surt un 2.11, fa 3 voltes més en 2.01 baixos i s'acaba...
- Jorge Lorenzo: 5 voltes en 2.00 alts i 14 voltes en 2.01 baixos.
Sense treure la calculadora per sumar-ho a la mil•lèsima, crec que aquesta minicursa l'hagués guanyada Dani Pedrosa, amb Márquez sortint des de la “pole”, esclar. Si al segon test d'aquest mes a Sepang tenen la mateixa “meteo” respectuosa, potser la cosa millora en general. D'una banda, perquè les marques hauran pogut treballar i evolucionar, i de l'altra perquè al primer test el físic se'n ressent sempre: tornes a usar uns músculs que durant setmanes han estat adormits i apareixen cruiximents.

JL99

Evolució
“Les Yamaha hi seran”, expliquen des del box del Repsol Honda. A Yamaha els amoïna poder posar en pista finalment el "seamless" complet, aquest sistema d'embragatge que permet canviar de velocitats sense tallar el gas (entre altres). Fins ara el sistema Yamaha només ho feia quan acceleraves, ara ho fa quan "redueixes". Teòricament el tindran pel segon test de Sepang. A la marca dels diapasons creuen que és aquí on podran extraure les dècimes que sumades els permetran atrapar Márquez. Ha millorat el Movistar Yamaha? Òbviament. Els seus dos pilots estan molt contents amb la feina dels enginyers. Jorge Lorenzo ha començat la pretemporada de forma ben diferent a l'any passat, quan al primer test del 2013 al seu equip van veure de seguida que alguna cosa no rutllava. Ara la pregunta és: Ha millorat Honda? Evidentement. Del test de Xest al noviembre Márquez va marxar dient que no li havia acabat d'agradar la moto "nova". Hi havia unes quantes RC213V al test de Sepang, per poder descartar coses. Moltes variables, com a Honda li agrada per demostrar que són els més potents: diferents conceptes de xassís o motor.

DP26

Ep!
Pedrosa ha dit després del test: "Vaig cometre una petita errada en la meva volta bona. Tot i així estem molt satisfets per com han anat les primeres proves de l'any". Queda molt (i no és una afirmació de franc, en temps i en evolució), però sentir Pedrosa fent aquests comentaris no és habitual; i més perquè "estrenava" equip: "les condicions de treball i l'actitud han estat molt bones (...). Els canvis han estat positius".
Conclusió del #TestSepang1: Els 4 Fantàstics mantenen els seus galons, amb cruiximents que a final de mes hauran desaparegut segurament.