Fa uns dies, la Comissió dels Grans Premis de MotoGP va informar que les MotoGP del 2015 pesaran dos quilos menys: passen de 160 a 158. Només dos quilos? Als darrers anys, les MotoGP van arribar als 160 kg amb dues pujades, una de 4 (decidida un 14 de desembre de 2011, "tard") i una altra de 3. Segurament, el pilot més perjudicat per aquest fet va ser Dani Pedrosa, a qui les inèrcies superiors van obligar a un esforç suplementari i la seva alçada no ho va agrair precisament. Ara ja ho ha assumit, però no penseu que els senyors que decideixen el reglament han volgut compensar el pilot de Castellar, o almenys no sembla que hagi estat així.

Pedrosa plegant.

No ens han explicat oficialment les raons per les quals es fa aquesta rebaixa de pes (i es dóna per feta també una altra rebaixa de cara al 2016). Però si llegiu Pedrosa ho entendreu: "dos quilos no és una gran alegria, però són dos quilos... Estem tenint molts problemes amb els frens. Algunes marques ja estan usant permanentment els discos de 340 mm, i sempre hi ha molts problemes per posar i treure la roda. I amb aquests discos no es poden treure els frens, han de quedar fixos i els mecànics tenen problemes per accedir bé a la roda i es poden cremar les mans. Això ens permetrà tornar als discos de 320 mm". Aquesta mateixa temporada, al maig, i per raons de seguretat, la Comissió dels Grans Premis va obrir l'aixeta a usar discos davanters de 340 mm (fins aleshores només obligatoris a Motegi i optatius a Mugello i Barcelona) en tots els circuits, no només en els que tenen frenades fortes.

Detall dels frens davanters de 340mm.

Al seu dia hi ha qui va voler veure en aquesta mesura una altra forma de poder atacar Márquez i la seva Honda, i es parlava que Yamaha havia pressionat per poder disposar de frens d’un diàmetre més gran (amb més superfície per repartir la molta escalfor que es genera). I és que la M1 tenia més problemes frenant que la RC213V. El que va començar sent optatiu ha esdevingut norma. Però per solucionar una mancança hi ha qui s'ha pogut cremar les mans.