Cal reasfaltar Montmeló?

El Circuit de Barcelona-Catalunya va ser reasfaltat l’any 2004. Aquest cap de setmana, alguns pilots es van queixar de l’asfalt i van començar a treure el tema de la necessitat de posar-ne un de nou. Al comunicat que Bridgestone envia després de cada cursa, Masao Azuma, l'enginyer en cap de desenvolupament, declara: “He sentit que hi ha la possibilitat que el circuit es reasfalti aviat i aquesta seria la millor opció per a tothom, perquè això incrementaria els nivells d’adherència i també eliminaria els sots en les zones de frenada d’entrada als revolts, la qual cosa faria el circuit més segur i més previsible per als pilots”.

És cert que això es farà com diu Azuma? Jo diria que no immediatament. Que se’n comença a parlar? Sí. Divendres amb tanta calor els nivells d’adherència no eren ideals, no ho són mai amb tanta calor. Però diumenge, amb una temperatura més agradable, Márquez va fer rècord de la pista i rècord del temps total de la cursa. Si l’asfalt no valgués no ho hauria fet. Va ser un final trepidant amb una RC211V que en mans de Pedrosa traccionava de valent. Que potser es farà? Potser. L’any que ve? O d’aquí dos anys, quan s’acaben els actuals contractes amb MotoGP i la F1.

L'Estadi

Una altra de les demandes dels pilots passa pel revolt d’entrada a la zona de l’Estadi, batejat comercialment com “La Caixa”. Els pilots que es passen de frenada allà tenen el mur a prop, i per això dilluns van provar durant mitja hora la variant de la Fórmula 1. Alguns van decidir ni tan sols sortir a provar-la com a mostra de desinterès. Rossi va dir que no paga la pena perquè és un revolt massa de F1. Penso el mateix. L’entrada a l’Estadi pel traçat actual és molt més bonica.