Us heu mirat el nou #EntreTapes que ja està publicat a la pàgina web de Catalunya Ràdio? Doncs us agradarà segur, i allà podreu descobrir un simpàtic Àlex Rins, amb qui conversem una mica de tot. Fem balanç del GP de França i parlem del GP d'Itàlia, i de Marc Márquez. Escolteu què pensa ell del rendiment del #TrodeCervera. I després continueu llegint.

http://www.catradio.cat/programa/1531/videos/50419

La visió d'un pilot sobre un altre pilot crec que és la millor. I de vegades, amb petits comentaris acabes tenint més clar el que està passant. Perquè el que diu l'Àlex no té matisos. Ve a dir que és tant bo que "sembla...". El que ja no està tan clar és el que us explico tot seguit.


Torsiòmetre

Al seu dia, Màrquez ja el van acusar de tenir la Moto2 trucada. Si en voleu més detalls, llegiu #ActitudMarcMárquez (Cossetània Edicions). I ara sembla que torna la teoria. Quan el Marc era a Moto2 les acusacions van venir d'un periodista suís de la banda germànica. Ara vénen d'Itàlia. Cito la font. És Mario Lega, excampió del món de 250cc. Diu que ha descobert que Honda s'ha fet amb els drets d'una tecnologia que Rolls Royce utilitza en els seus motors d'aviació, i que l'han aplicada a la RC231V. Segons Lega, aquesta tecnologia està prohibida a la Fórmula 1. La premsa italiana se n'ha fet ressò, és clar, perquè així podran justificar que Rossi no sigui capaç de vèncer el campió de MotoGP.
Li han posat nom a "la cosa": torsiòmetre. I què seria? La pedra filosofal més o menys. Es tractaria d'un "aparell" que permet la RC213V autoregular-se davant de qualsevol problema que es trobés. Com? Us avanço que alguna cosa hi ha i que les 4 Honda Factory són iguals en aquest aspecte...

Tècnicament no m'hi vull ficar, perquè no en sóc un expert, òbviament. Citant Lucio Cecchinello, el cap de l'LCR Honda, "és un detector del par de torsió que s'insereix al pinyó. Permet controlar qualsevol patinatge abans que entri en funcionament el control de tracció. Parlem de reaccions en mil•lisegons". Pel que jo he pogut esbrinar, es tracta d'un aparell/sensor que controla el par motor*, de manera que regula la potència, la tracció i el patinatge. Permet repartir millor la potència. No és un torsiòmetre, o almenys el nom oficial no seria aquest.

Una font consultada afirma que "aquest sensor de par fa diversos anys que Honda l'usa, ajuda a optimitzar l'entrega de potència, no crec que sigui el secret de l'èxit del Marc". Una altra font m'assegura que Pedrosa, Bautista i Bradl també el tenen. I com és que Márquez en seria el màxim beneficiat? Aquestes dues fonts pensen que MM93 "és el millor". De fet, la pàgina web francesa d'on he tret la foto de dalt acaba dient el mateix: "Si Márquez domina el campionat és per ell únicament i no pas per cap sensor diabòlic que calgui eliminar".

Suposo que els qui hagin publicat aquesta teoria faran la pregunta de rigor aquest dijous en roda de premsa. A banda de felicitar Valentino, és clar, perquè compleix 300 curses.

*Par motor: moment de força que exerceix un motor sobre l'eix de transmissió de potència.