Bridgestone per MotoGP i Dunlop per Moto2 han qualificat d'èxit el test de tres dies de seguretat de neumàtics que han fet amb un total de 9 pilots al circuit australià de Phillip Island.

Jorge Lorenzo

Bridgestone ha posat a disposició de Lorenzo, Pedrosa, Dovizioso, Rossi i Crutchlow dos neumàtics davanters i 8 del darrere, 6 dels quals amb especificacions desenvolupades especialment per a Phillip Island. Aquests 5 pilots han completat 861 voltes en tres dies. Els neumàtics experimentals presentaven perfils i construccions diferents per a un circuit que és el que més castiga els neumàtics de tot el calendari. Crutchlow ha arribat a dir que segons quin neumàtic muntés, ha estat a punt de tenir un accident força vegades.
El primer dia es van provar els neumàtics experimentals, i el segon i el tercer es van organitzar proves de llarga durada (longs runs o race simulations en l'argot). Dels 6, n'hi ha tres que sembla que van bé i seran la base de la generació de gomes que els pilots es trobaran a l'octubre al gran premi. Certament, la temperatura a l'octubre no té res a veure amb la del març, però els pilots han pogut rodar amb asfalt calent, entre 22 i 52ºC, i fins i tot ha caigut alguna gotellada, i sembla que el fred del darrer dia -segons els tècnics- es pot assemblar a les condicions de la primavera austral.
Al final, Lorenzo ha estat el més ràpid, seguit per Pedrosa, Dovi, Rossi i Crutchlow. Els seus temps no haurien de ser significatius, però veritablement els pilots han fet simulacres de cursa interessants... Els de Lorenzo i Rossi són del tercer dia. Primer Lorenzo i després Rossi.

El ritme de Lorenzo aquest dimecres.

Valentino Rossi aquest dimecres.

Els de Pedrosa i Crutchlow són de dimarts. Primer el Dani, després el Cal.

Dani Pedrosa aquest dimarts.

Cal Crutchlow aquest dimarts.

Pel que fa a Dunlop, proclama que el test ha estat "exitós i productiu". S'han provat tres noves especificacions en condicions de cursa. Tito Rabat, el més ràpid dels 4 pilots presents (amb Kallio, Terol i Torres), ha estat capaç de rodar més ràpid que les MotoGP en el sector més revirat, el primer. El pilot català de l'equip Marc VDS ha rebaixat la volta ràpida de 2013 de 0,36s. Entre tots han completat 838 voltes. Podeu veure el ritme de Tito Rabat tot seguit.

Tito Rabat.

Rabat ha tingut dues caigudes al test, la segona més delicada, encara que no ha estat greu per a ell. De la seva moto no han pogut aprofitar res.

L'esquena lesionada de Tito Rabat.

Sembla doncs que tots estan contents, els dels neumàtics, i per tant quan el mundial torni a Austràlia, aquest ja no serà el problema. Si n'hi ha d'haver d'altres, ja es veurà.

El que queda de pretemporada és el següent: un test per a pilots no oficials de MotoGP a Qatar, entre els dies 7 i 9, i un test de Moto2 i Moto3 a Jerez els dies 11, 12 i 13 de març.

Per cert, que finalment Yamaha ha anunciat que Movistar serà el patrocinador principal del seu equip de MotoGP durant les pròximes 5 temporades.