Andrea Dovizioso.

Això de la nova categoria OPEN provocarà moltes tertúlies aquesta temporada a MotoGP. Per què? Perquè Yamaha i Ducati han estat més llestos que Honda en aquest aspecte…


Us recordo que l'OPEN és una MotoGP amb 24 l de dipòsit, 12 motors per temporada, un neumàtic més tou i l’obligació d’usar l’electrònica oficial subministrada per Dorna. Honda ha fet una moto totalment nova, mentre que Yamaha ha aprofitat per a l’Aleix Espargaró la moto que Crutchlow pilotava el 2013, i Ducati decideix en aquest darrer dia del segon test de Sepang implementar tots aquests avantatges en totes les seves motos, també en les oficials.

Gigi Dall'Igna

El nou director general de Ducati Corse, Gigi Dall'Igna, explica que "hem estudiat la nova reglamentació tècnica i l'opció Open és la millor per a nosaltres. Hem de seguir desenvolupant les nostres motos durant la temporada per millorar la nostra competitivitat i l'opció Factory és massa restrictiva per nosaltres. Confiem que el paquet electrònic de Magneti Marelli i Dorna és de qualitat". A Honda s'enfilen per les parets. Han fet una inversió en una moto totalment nova quan podrien haver aprofitat el que tenien de l’any passat…

Classificació del segon test de Sepang.

És clar que després de dos tests a Sepang, les Honda Repsol són les que van al davant. A començaments de febrer va ser Márquez, i aquesta setmana ha estat Pedrosa. Hi ha l’anècdota que Pedrosa i Rossi van clavar ahir el temps: 1.59.999s. Rossi va reconèixer que el de Castellar havia fet un ritme molt millor.

El volta a volta de Rossi i Pedrosa.

També s’ha de destacar que en aquesta ocasió la pista estava en pitjors condicions (tot i fer un pic de calor semblant: 57ºC/60ºC), i en part això pot explicar que el 6 de febrer el #TrodeCervera rodés 4 dècimes més ràpid en volta ràpida i 1 segon més ràpid en ritme.

http://blogs.catradio.cat/motogp.php?itemid=52776

Ara 5 pilots de MotoGP (Pedrosa, Rossi, Lorenzo, Dovizioso i Crutchlow) i 4 de Moto2 (Terol, Torres, Kallio i Rabat) marxen a Phillip Island per fer 3 dies de test de seguretat de neumàtics Bridgestone i Dunlop, amb el propòsit que no es torni a repetir l’esperpèntic gran premi de l’any passat, amb un asfalt nou que destrossava les gomes.

En el cas de Yamaha, per cert, Rossi marxa content i Lorenzo no tant, encara que tots dos es queixen que els nous neumàtics Bridgestone del 2014 (els únics que ja han tingut a disposició aquesta setmana) no acaben de rutllar en les seves M1. Lorenzo, que en aquest segon test ha rodat a 0,7 s del primer, diu que la Yamaha està al nivell de l’Honda, però que els neumàtics s’adapten millor a la moto de la competència.

El diari AS reproduïa aquestes declaracions de Pedrosa, comentant les queixes dels pilots Yamaha: "L'adherència és diferent respecte l'any passat, n'hi ha menys, per tant s'ha de treballar amb la moto. Nosaltres també havíem patit molt amb els neumàtics, i tant el Casey (Stoner) com jo teníem chattering a tot arreu i ells no. Ens vàrem haver de menjar aquella merda tot l'any. Aquest neumàtic a nosaltres també ens lliscava la primera vegada que el vàrem provar, però hi hem treballat".

Dades extra:
1. Pol Espargaró ha estrenat al Sepang2 el seamless a la seva Yamaha M1 Factory.
2. Us recordo qui es Gigi Dall’Igna: http://blogs.catradio.cat/motogp.php?itemid=51714
3. El pilot anglès Cal Crutchlow va decidir a Sepang curar-se les butllofes amb la seva pròpia orina.

Cal i la seva orina.