Els registres de Moto3 del darrer test.

Del primer al segon test de pretemporada de Moto3 les coses han canviat molt poc. Si a València va ser l’italià Antonelli el més ràpid, a Jerez ho va ser l’australià Jack Miller (que a València havia estat segon a 8 mil·lèssimes d’Antonelli). Però al davant hi ha 8 motos del grup austriac KTM (6 KTM i 2 Husqvarna). Els 13 primers van rebaixar el rècord de la pista (1.46.948, Salom 2013), i els 7 primers a més van rodar més ràpid que la pole de 2013 (1.46.660, Rins).


Dany Kent amb la Husqvarna.

Honda continua on era. A València Àlex Rins va rodar a 7 dècimes. A Jerez, Àlex Márquez ho ha fet a 8 dècimes. Tampoc no ajuda la lesió d’Àlex Rins en una mà, la dreta, que el va obligar a pasar pel quiròfan i es va perdre aquests entrenaments; és probable que hi sigui novament dels dies 11 a 13 de març, però caldrà veure en quines condicions físiques. Els japonesos tenen un camió permanent al circuit d’Almeria per evolucionar aquesta nova Moto3, i la seva inversió tècnica i humana és molt important. Volen guanyar el títol i hi estan treballant.

Àlex Márquez


És clar que Honda ha de lluitar contra un poderós enemic. La KTM és una moto campiona, ràpida i fiable. Encara no sona l’alarma: Àlex Márquez va ser el millor pilot Honda i va poder ficar-se en el grup que va rebaixar el rècord de la pista i es va quedar a 2 dècimes de la pole de 2013. És només per trovar-li algún detall positiu als que sou escèptics/ques amb aquest canvi de KTM a Honda que ha fet l’equip de l’Emili Alzamora.