Alex Rins

Potser molts i moltes us esteu fent la pregunta: ha estat bona idea que Àlex Rins i Àlex Márquez hagin canviat a Honda? Rins, subcampió de Moto3, i Márquez, rookie de l’any 2013, surten entre els favorits al títol. Però el seu director d’equip, Emili Alzamora, ha decidit estratègicament passar de KTM a Honda i esdevenir l’equip de fàbrica dels japonesos, una vegada Honda ha decidit implicar-se plenament en la categoria.

Els temps dels de Moto3

Després del primer test oficial de pretemporada de Moto3 a Xest, ens trobem que les KTM continuen sent les motos més potents i fiables. I, de moment, ha estat l’italià Niccolò Antonelli el més ràpid. Antonelli ve de viure un infern amb una Honda, com també Jack Miller, el segon classificat a Xest, o Fenati, el quart, o Isaac Viñales, el 5è. La primera Honda és la d’Àlex Rins (10è), mentre que Márquez ha estat 16è (encara arrossegant problemes físics de l’última operació en una espatlla). Quan parlo de canvi de cicle no em refereixo tant a la moto, que sembla de moment que no, sinó al fet que els catalans puguin seguir exercint el seu domini en aquesta categoria. Ara com ara hem de ser prudents. Les alarmes que s’hagin encès en el box de l’equip Estrella Galicia les sabran només ells i estic segur que tenen la capacitat humana i tècnica per resoldre qualsevol inconvenient. Personalment crec que la decisió és encertada, perquè si algú pot fer-ho és l’aliança Honda-Monlau, però el temps és el que confirmarà o desmentirà aquestes paraules.
Els primers judicis s’hauran de fer potser de cara a la primera cursa a Qatar el 23 de març. Abans tindran –a banda dels testos privats que vulguin– un segon test oficial la setmana que ve a Jerez (de tres dies també, del 18 al 20) i un últim test, igualment a la pista andalusa (tres dies més, 11-13 de març), compartit amb els de Moto2.

Tito Rabat

Rabat marca el camí
Pel que fa a Moto2, està clar que Tito Rabat és un dels homes a batre aquest any. Han pujat de categoria Pol Espargaró i Scott Redding. Crec que el d’Alella té alguna cosa més que altres pilots experimentats com Luthi o Kallio, però de moment aquests dos últims no han destacat tant com Maverick Viñales.

Maverick Viñales

L’any passat, en una conversa de periodistes amb Nicky Hayden, va sortir el nom del Maverick. El nord-americà pensava –segurament amb encert– que l‘actual campió de Moto3 s’ajustaria molt bé a la nova categoria per estil de pilotatge. Està clar que pujar amb el títol és sempre un al·licient extra prou important. Però, a més, dins de l’equip de Sito Pons només podrà aprendre dels millors. Dels altres dos catalans, Torres i Pons, diré només que el de Rubí ja sap què és guanyar una cursa del Mundial i si juga bé les seves cartes podrà pescar força podis; i el barceloní penso que pot fer el salt de qualitat que necessita, perquè el dirigeix el Dani Amatriain, i perquè lluny de l’equip del seu pare s’ha tret molta pressió de sobre.
Un altre dels pilots que ha destacat al test de Xest és l’alemany Sandro Cortese. Potser experimentant el mateix procés que a Moto3, amb una adaptació relativament lenta i un bon dia fent l’esclat.

Els temps dels de Moto2