Marc Márquez

Aquesta temporada tindrem dos tipus de motos a la graella de MotoGP, les "Factory" i les "Open". Desapareix el concepte CRT que ha completat la graella les dues últimes temporades.
Les noves MotoGP "Open" tenen l'avantatge que disposaran per reglament de 12 motors per temporada (les "Factory" només 5) i un dipòsit de benzina amb capacitat per 24 litres (les "Factory" només 20 litres"). Ara bé, les "Open" hauran de fer servir una centraleta electrònica "oficial" del campionat, amb un software "oficial", mentre que les "Factory" podran usar el seu propi software sobre l'anomenada centraleta electrònica obligatòria. S'espera que les Open tinguin més prestacions que les CRT.

Jorge Lorenzo.

Honda ha fabricat la RCV1000R, que pilotarà, per exemple, Scott Redding; mentre la moto "Open" de Yamaha durà un xassís FTR, i la pilotarà per exemple Aleix Espargaró. Els altres tres catalans de la categoria pilotaran motos "Factory": Márquez i Pedrosa la Honda RC231V i el Pol Espagaró la Yamaha M1, com la de Jorge Lorenzo (tot i que no tan completa com la del tetracampió).

Aleix Espargaró.