Les banderes del Mundial.

Sabeu que la senyera i la bandera que es fa servir als circuits del mundial per avisar que hi ha oli a la pista s'assemblen molt? Aix, pel que es veu, al Circuit de Catalunya suposa molts problemes i confusi. Aix ho ha declarat Franco Uncini, excampi del mn de 500 cc i responsable de seguretat de la Federaci Internacional de Motociclisme (FIM) a MotoGP. s normal que aquest itali no fili prim i de lluny dues banderes amb franges verticals i horitzontals li semblin el mateix.

Franco Uncini.

Hi ha pilots que quan els sancionen per no haver respectat una bandera groga (perill, prohibici d'avanar) o una bandera blava (han de deixar passar un pilot que ve ms rpid pel darrere), per exemple, argumenten que no l'han vista. Com a nosaltres quan ens para la policia, que diem que no havem vist que canviava el lmit de velocitat i havem d'afluixar. Doncs a MotoGP voldrien que ning no tingus excusa amb les banderes i a partir de la temporada 2014, quan es mostri una bandera en pista, els comissaris l'hauran de fer onejar. D'aquesta manera cridar ms l'atenci i els pilots no podran fer els ulls grossos.

Els 3 campions del mn catalans a Montecarlo.

Han provat el tema de la rdio, com amb la Frmula 1, i no s possible. El motor de les motos fa massa soroll i a ms no pots estar donant-li ordres a un pilot quan va plegat a 60, el desconcentres. Tamb han pensat a installar en el quadre de comandament de les motos un parell d'indicadors lluminosos, que avisin del desplegament d'una bandera vermella (suspensi de l'activitat en pista per un accident o perqu les condicions fan molt perills el rodatge) o d'una bandera groga. Fins i tot s'imaginen un visor d'un casc com el d'un pilot d'un caa, amb un display informatiu, aix sembla ms de cincia ficci, perqu les viseres es canvien sovint i haurien de ser massa andrmines. B, de moment continuem amb els sistemes manuals (bra enlaire amb bandera onejant), ms que no pas els digitals.

Laia Sanz a la Gala de la FIM.

Franco Uncini ha explicat aix aquest diumenge, durant el simposi que acompanya la gala anual de la FIM a Montecarlo, on els tres campions catalans de MotoGP comparteixen cartell amb la resta de campions de les dues rodes. De fet, en sn 4; tamb hi ha Laia Sanz, campiona d'enduro, de trial i del Dakar.