Amb el seu actual cap de mecnics Guy Coulon

Es diu Bradley Smith i t 22 anys, i en fa 7 es va banyar a la platja a Castelldefels. Era el ms blanc de la platja, prim com nhi ha pocs, posant-se crema solar era tot un espectacle. Com hi va arribar? (1)

La seva poca de 125cc.

Venia al seient del darrere del cotxe de Santi Hermndez, aleshores el seu cap de mecnics i ara cap de mecnics de Marc Mrquez. De tant en tant, fas amistats al pdoc i noi, va resultar que el Santi i la seva dona sel van endur cap a casa meva a Castelldefels un diumenge destiu perqu el noi, natural dOxford, passava uns dies a casa del seu tcnic i no era cosa de deixar-lo sol. Benvingut! Smith s un pilot molt molt angls i, per sobre de tot, molt educat. I parlo dell perqu a ms lany que ve ser company de Pol Espargar a lequip Tech3.

La seva arribada a MotoGP va ser fora comentada. No ha guanyat cap ttol i va signar un contracte de dos anys amb el segon equip Yamaha. Ja formava part de la famlia, perqu corria a Moto2 amb lestructura filial. Els seus resultats al seu any de rookie a MotoGP han anat de menys a ms; ha tingut alguna lesi greu, per sembla que a poc a poc li agafa el to a la categoria. Amb ell pots parlar de tot, de Pol Espargar, de Marc Mrquez, de Santi Hernndez i de Valentino Rossi.

El dilluns 20 de maig, vaig coincidir amb el Bradley esmorzant a lhotel de Le Mans. Com a expilot de Moto2 que s, li vaig demanar que mexpliqus com veia Pol Espargar, que aleshores no passava per un bon moment. La seva opini aleshores s que veia un Pol absolutament engarrotat pilotant i que calia que es tragus aquell pes de sobre:
El que el Pol ha fet millor s entendre qu l'estava frenant a comenament d'any. Desprs de 5 o 6 curses, la pressi va desaparixer. Tamb quan en Redding agafa tants punts d'avantatge, en Pol busca internament i comena a focalitzar l'objectiu de superar l'Scott. Tamb penso que el Tito Rabat l'ha ajudat fora perqu t un estil ms suau i li ha ensenyat al seu company la clau. A banda que l'equip de Sito Pons ha estat, crec, fonamental per ajudar el Pol a guanyar el ttol. Aquesta s lexplicaci del pilot del Monster Yamaha Tech3. Tamb li demano que dalguna manera doni algun detall de la moto que Espargar (pilot considerat agressiu a sobre de la moto) estrenar a partir de dilluns: No seria respectus si intento ensenyar al campi de Moto2 com pilotar, per si veus Lorenzo o Rossi, l'estil que et cal en una Yamaha s ms suau; s el que et demana la moto. Estic segur que el Pol s'adaptar de forma natural a aquesta moto. La suavitat s la clau, s com quan Lorenzo parla de la mantega, s cert, la Yamaha cal pilotar-la molt suaument. En Pol ja ho deu saber, que l'M1 es pilota aix. s una bogeria per al pilot haver-s'ho de ficar al cap, per s l'nica forma.

Una altra imatge amb Coulon.

Smith s rookie a MotoGP, una categoria dominada per un rookie anomenat Marc Mrquez. Li demano que mexpliqui el "fenomen Mrquez":
Aix ho has de demanar al Dani i al Jorge... El Marc s un paio especial, creu en tot, no calcula; els altres pilots de vegades pensen en termes de seguretat i mantenen un 5% de marge. El Marc no ho fa, s'ho juga tot. T un gran equip i una gran moto, crec que l'Honda est feta per a ell, que li agrada que es mogui constantment i derrapar molt. A ms, compta amb el seu cap de mecnics, Santi Hernndez, que t molta experincia, i tot aix fa que el conjunt sigui molt complet. Si guanya aquest campionat, serem davant d'un esdeveniment histric, potser el que ms. Est imposant un nou estil al campionat, per creu-me que els altres l'atraparan.

Hernndez i Mrquez.

Aqu s on li demano que em concreti sobre la figura del Santi, que ell coneix tan b i amb qui encara mant una bonssima relaci:
Crec que Santi Hernndez s molt intelligent, t molta experincia, sap com tractar les persones, sap treballar en grup. Tenen una molt bona relaci amb el Marc, s el tercer any que treballen junts, i s molt important tenir aquesta continutat, i ms pel fet que el Marc recupera l'any que ve els altres membres del seu equip de Moto2. El Marc es troba amb molta confiana dins l'equip i a MotoGP aix s fonamental. Has de confiar en la persona que cuida la teva moto, s com el teu germ, t'hi has d'entendre. El Marc i el Santi tenen aquesta relaci, tindran molt d'xit.

Finalment, un pilot Yamaha per explicar el rendiment dun altre pilot Yamaha, Valentino Rossi:
Els espanyols han posat el llist molt alt. Rossi ha progressat fora aquest any per no prou pel nivell actual. Ara Valentino s ms constant a la classificaci i lluita ms endavant. Almenys lluita contra els pilots satllit, a comenaments d'any era ms irregular. No ha tingut prou temps d'adaptaci a la Yamaha, penso que s una moto molt especfica, i potser et cal un any per entendre-la b. Crec que ara mateix torna a entendre la moto i sap com posar-la a punt. Crec que l'any que ve tornar a estar lluitant amb Marc, Dani i Jorge. Que cadasc tregui les seves prpies conclusions. Fi.

(1) El seu actual cap de mecnics, Guy Coulon, s el Doc francs de "Back to the Future".