Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Fa uns dies, la Comissió dels Grans Premis de MotoGP va informar que les MotoGP del 2015 pesaran dos quilos menys: passen de 160 a 158. Només dos quilos? Als darrers anys, les MotoGP van arribar als 160 kg amb dues pujades, una de 4 (decidida un 14 de desembre de 2011, "tard") i una altra de 3. Segurament, el pilot més perjudicat per aquest fet va ser Dani Pedrosa, a qui les inèrcies superiors van obligar a un esforç suplementari i la seva alçada no ho va agrair precisament. Ara ja ho ha assumit, però no penseu que els senyors que decideixen el reglament han volgut compensar el pilot de Castellar, o almenys no sembla que hagi estat així.

Pedrosa plegant. .

» Text complet

11/03/2014: DICTADURA ESPARGARINA

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Aleix Espargaró ha tornat del test de Qatar com el més ràpid 1.54.874. Fa gairebé 1 any, en la primera cursa del 2013, Lorenzo va sentenciar la pole amb aquest crono: 1.54.714. Al test no hi eren els quatre fantàstics: Pedrosa, Lorenzo i Rossi, perquè ja van fer el de Phillip Island, ni Márquez, per lesió.

Pol Espargaró passa pel quiròfan. .

» Text complet

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
L'equip Aspar de MotoGP.

Revolta Open vol dir que els equips Open de MotoGP, excepte Ducati, formen 'pool' contra la marca italiana. Revolta Open també podria voler dir que s'ha obert la guerra entre els equips Open -excepte Ducati, que ve a ser un Factory2, en paraules de Carmelo Ezpeleta- contra aquest nou software oficial del campionat evolucionat, que els de Bolonya tenen i que els altres no volen. I per què no el volen? Perquè resulta tan complicat d'aplicar que necessitarien personal especialitzat extra -parlen de fins a 6 persones- i això vol dir calers que no tenen. Resultat de l'equació? Us l'explico... .

» Text complet

08/03/2014: LA TERCERA VIA

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Cal Crutchlow

S'ha encès el foc. Ducati passa a Open amb un software millorat. Tindrà 12 motors en lloc de 5, i 24 litres al dipòsit en lloc de 20. I Honda s'ha queixat. Honda s'ha queixat perquè abans no comenci la temporada ja s'està vulnerant l'esperit de la nova categoria Open, que és fer motos més barates. Això ho diu Honda.
.

» Text complet

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Els nous colors dels Bridgestone.

Bridgestone fa un pas més en la identificació dels seus pneumàtics de MotoGP, i ha decidit donar color a cadascuna de les 4 opcions que posarà a disposició dels pilots. Ho fa per distingir millor entre les opcions de Motos Factory i Open. Insereix una banda interior de color:
VERD, per a l'extra tou
BLANC, per al tou
NEGRE (de fet, sense banda de color), per al mitjà
VERMELL, per al compost dur

Grafic

En el cas de pneumàtics de pluja, com que només hi ha dues opcions, el sistema queda com estava: negre per a l'opció dura i blanc per a l'opció tova. .
Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Bridgestone per MotoGP i Dunlop per Moto2 han qualificat d'èxit el test de tres dies de seguretat de neumàtics que han fet amb un total de 9 pilots al circuit australià de Phillip Island.

Jorge Lorenzo .

» Text complet

01/03/2014: DUCATI VA A OPEN

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Andrea Dovizioso.

Això de la nova categoria OPEN provocarà moltes tertúlies aquesta temporada a MotoGP. Per què? Perquè Yamaha i Ducati han estat més llestos que Honda en aquest aspecte…
.

» Text complet

24/02/2014: L’EXÈRCIT KTM

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Els registres de Moto3 del darrer test.

Del primer al segon test de pretemporada de Moto3 les coses han canviat molt poc. Si a València va ser l’italià Antonelli el més ràpid, a Jerez ho va ser l’australià Jack Miller (que a València havia estat segon a 8 mil·lèssimes d’Antonelli). Però al davant hi ha 8 motos del grup austriac KTM (6 KTM i 2 Husqvarna). Els 13 primers van rebaixar el rècord de la pista (1.46.948, Salom 2013), i els 7 primers a més van rodar més ràpid que la pole de 2013 (1.46.660, Rins).
.

» Text complet

23/02/2014: TRES ROOKIES DE MOTO2

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Potser recordeu quan Scott Reding corria per a l’equip MarcVDS de Moto2. A les pretemporades era dels millors i després, durant l’any, acabava punxant en algun moment. No va ser el cas concret de l’any passat, perquè al final, si l’Scott no va poder optar al títol, va ser per la lesió de Phillip Island. Però es dóna la circumstància que els dos pilots de la formació belga han fet 1r i 2n a l'últim test oficial de Moto2 a Jerez. Primer, Kallio, i segon, Tito Rabat. No tinc cap dubte que són dos dels homes que caldrà tenir en compte a la categoria aquesta temporada, però també és cert que els motors oficials controlats per l’organització no es reparteixen fins al test de Jerez del mes que ve. I per tant, en general –parlo en general– hauríem de prendre'ns amb certa cautela la classificació sencera d’aquest entrenament. No tant pels que són al capdavant, sinó per alguns que no hi són, com Terol, Torres, Zarco, Maverick.

Els resultats de Moto2 .

» Text complet

Categoria: Pretemporada 2014
Escrit per: motogpcatradio
Alex Rins

Potser molts i moltes us esteu fent la pregunta: ha estat bona idea que Àlex Rins i Àlex Márquez hagin canviat a Honda? Rins, subcampió de Moto3, i Márquez, rookie de l’any 2013, surten entre els favorits al títol. Però el seu director d’equip, Emili Alzamora, ha decidit estratègicament passar de KTM a Honda i esdevenir l’equip de fàbrica dels japonesos, una vegada Honda ha decidit implicar-se plenament en la categoria.

Els temps dels de Moto3 .

» Text complet

| Entrades anteriors
MotoGP