Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
S’ha acabat el primer test de pretemporada de MotoGP a Sepang. Entre els 27 pilots participants han cobert més de 22.000 km. Conclusions: el campió no abaixa la guàrdia (3 dies, els 3 al capdavant, amb súper rècord de la pista), Valentino sembla que ha fet el pas endavant que pretenia i Aleix Espargaró demostra que les noves Open estan més a prop de les Factory que ho estaven les CRT, cosa que ja es presumia. I si a més comptem que els Open tindran especificacions de neumàtics més toves que els Factory, les curses podrien ser més ajustades aquesta temporada.

Els temps del primer test de MotoGP a Sepang.

Segons informació de Bridgestone, “Marc Márquez ha fet una simulació de cursa de 21 voltes amb una nova especificació de neumàtic, amb un temps total 29 segons més ràpid que la cursa del 2013 guanyada per Pedrosa”. Aquí els pilots han tingut neumàtics del 2013 i 2014, a partir d’ara només en tindran del 2014.

Els 12 primers han rodat per sota del rècord (2:01.415, Márquez 2013), però només els 4 primers han rodat per sota de la millor pole (2:00.011, Márquez 2013).

El Tro de Cervera.

Els pilots tornen a Sepang pel segon test de pretemporada els dies 26, 27 i 28 d'aquest mes.
Us deixo més explicacions i unes quantes fotos més del test. Si cliqueu a sobre de la foto us diu quin pilot és.
.

» Text complet

05/02/2014: LA NOVA MOTOGP

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Marc Márquez

Aquesta temporada tindrem dos tipus de motos a la graella de MotoGP, les "Factory" i les "Open". Desapareix el concepte CRT que ha completat la graella les dues últimes temporades.
Les noves MotoGP "Open" tenen l'avantatge que disposaran per reglament de 12 motors per temporada (les "Factory" només 5) i un dipòsit de benzina amb capacitat per 24 litres (les "Factory" només 20 litres"). Ara bé, les "Open" hauran de fer servir una centraleta electrònica "oficial" del campionat, amb un software "oficial", mentre que les "Factory" podran usar el seu propi software sobre l'anomenada centraleta electrònica obligatòria. S'espera que les Open tinguin més prestacions que les CRT.

Jorge Lorenzo.

Honda ha fabricat la RCV1000R, que pilotarà, per exemple, Scott Redding; mentre la moto "Open" de Yamaha durà un xassís FTR, i la pilotarà per exemple Aleix Espargaró. Els altres tres catalans de la categoria pilotaran motos "Factory": Márquez i Pedrosa la Honda RC231V i el Pol Espagaró la Yamaha M1, com la de Jorge Lorenzo (tot i que no tan completa com la del tetracampió).

Aleix Espargaró. .

01/12/2013: LA SENYERA DE L'OLI

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Les banderes del Mundial.

Sabeu que la senyera i la bandera que es fa servir als circuits del mundial per avisar que hi ha oli a la pista s'assemblen molt? Això, pel que es veu, al Circuit de Catalunya suposa molts problemes i confusió. Així ho ha declarat Franco Uncini, excampió del món de 500 cc i responsable de seguretat de la Federació Internacional de Motociclisme (FIM) a MotoGP. És normal que aquest italià no fili prim i de lluny dues banderes amb franges verticals i horitzontals li semblin el mateix. .

» Text complet

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
El Tro ja no em fa por.

Veníem d'un 2012 amb 25 victòries i 24 podis per als pilots catalans al mundial i el 2013 ens deixa aquests números: 29 victòries i 54 podis. Vam pensar, per què no, que el 2013 seria un any #animalístic amb 13 pilots catalans titulars que d'entrada tenien opcions a les 3 categories, I han complert. Marc Márquez és campió de MotoGP; Pol Espargaró, de Moto2, i Maverick Viñales, de Moto3. Però no podem oblidar Dani Pedrosa, Tito Rabat i Àlex Rins, que han tingut opcions gairebé fins al final. .

» Text complet

10/11/2013: PILOTS INTOLERANTS

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Stoner

Què poden tenir en comú Casey Stoner, Nico Terol i Romano Fenati? Doncs que són pilots intolerants… .

» Text complet

09/11/2013: FRIKI MON AMOUR

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Voilà!

-¡¡¡Jorgeeeeeeee!!! –cridava l’Esther aquesta tarda, recolzada des d’un dels camions de Yamaha al pàdoc de MotoGP. Eren quarts de 4 i es casava a les 5 a Xest. Ella de Múrcia, ell vivint amb ella a Múrcia. Anaven passant i passant gent de Yamaha i posaven cara de “déu n’hi do”. Perquè la noia anava vestida de núvia, és clar, però amb botes de moto, i lligacames de Jorge Lorenzo.
.

» Text complet

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Amb el seu actual cap de mecànics Guy Coulon

Es diu Bradley Smith i té 22 anys, i en fa 7 es va banyar a la platja a Castelldefels. Era el més blanc de la platja, prim com n’hi ha pocs, posant-se crema solar era tot un espectacle. Com hi va arribar? (1) .

» Text complet

07/11/2013: EL JB S'HA AIGUALIT

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Amb JB al box de Yamaha.

Jo no sóc de whisky, però quan el gel es desfà ja sabem què passa. JB és Jeremy Burgess. Tota una institució al pàdoc. Té 14 títols mundials, 13 com a cap de mecànics de Rossi, Doohan i Gardner, i 1 com a mecànic de Spencer. I ara resulta que Valentino ha confirmat que el jubila, que se'n desprèn. Si no fos perquè hi ha dos títols en joc, això podria ser perfectament tema de portada. Valentino Rossi no ha assolit aquest any un nivell per tornar a guanyar un títol de MotoGP, i pensa que encara hi és a temps... .

» Text complet

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Samarreta i casc i la imatge de la discòrdia.

Marc Márquez està contentíssim amb els japonesos que l'envolten i amb el Japó. Se sent plenament identificat amb l'estil d'Honda. I volia demostrar-ho aquest cap de setmana fent-se un casc i una samarreta especials per a l'ocasió. El casc mantenia/manté (no sé per què parlo en passat, és una realitat) el seu cos de formiga (disseny de l'italià Aldo Drudi, que treballa per a Valentino Rossi), però inclou la bandera nipona i al darrere, una caricatura del pilot forçant uns ulls orientals (1). Al Japó, això no ha aixecat polseguera. N'ha aixecat a Anglaterra i als Estats Units.
.

» Text complet

Categoria: Temporada 2013
Escrit per: motogpcatradio
Sashimi.

Què se n’ha fet de Fukushima? Sí, home, aquella central nuclear del Japó que fa dos anys va tenir un accident comparable al de Txernòbil i va alliberar radiació… Ah, que no passa res amb el tema de les tones d’aigua contaminada que es filtren al mar? Vés a saber si algun dels peixos crus que ens mengem aquí ja incorpora llums de xenó. Amb la nominació olímpica us han convençut que no cal repetir el pànic de fa dos anys?

Ducati va contractar dos especialistes.
.

» Text complet

| Entrades anteriors
MotoGP