A la conferència MacWorld, celebrada del 14 al 18 de gener del 2008 a Boston, la majoria de titulars van ser per al MacBook Air, però sense voler treure mèrits a una màquina tan espectacular com aquesta, cal observar un altre moviment apuntat per Steve Jobs pel 2008 i que té la intenció d’afectar a molta més gent i capital que l’estilitzat ordinador de taula.
Segons Jobs, a partir del 2008, es llançarà i s'internacionalitzarà el lloguer de pel·lícules a través d’iTunes. El lloguer es farà amb preus fixos que només variaran si la pel·lícula és una novetat o un fons de catàleg. L’usuari que s’hi apunti podrà veure la pel·lícula al cap de pocs segons després de llogar-la –si la connectivitat ho permet- i estarà disponible al seu ordinador 24 hores des del moment en què comenci el visionat. Per començar el visionat, si no obre la pel·lícula, l’arxiu es queda 30 dies al disc dur. Després, els DRM l'esborren.

Els competidors
La idea llançada per Jobs no és molt diferent a la que ja es pot trobar actualment al mercat. Ara mateix hi ha sites que permeten el lloguer temporal de pel·lícules per internet –Cine a la carta n’és un exemple-. L’accés a novetats, el fons de catàleg i la simplicitat d’ús és el que farà que l’invent triomfi o no.
De totes maneres, sembla que Jobs va donar la notícia tot mirant Netflix de reüll. Netflix és l’autèntic successor de Blockbuster pel que fa a lloguer de pel·lícules, malgrat que el negoci el comencés enviant DVD per correu, les seves suscripcions de lloguer en línia no han parat de créixer i poques hores abans de l’anunci de Jobs havia estrenat la seva tarifa plana.
La idea de Netflix és oferir als seus abonats tot el vídeo que vulguin veure per 17 dòlars al mes. La gran diferència entre iTunes i Netflix és que els segons no estan tan ben posicionats en el món de les novetats i els grans llançaments, mentre que iTunes té el vistiplau dels grans estudis de Hollywood. Trenta dies després que la pel·lícula hagi aparegut en DVD, estarà diponible a l’iTunes.

La portabilitat
A part, Apple juga amb avantatge per diversos factors: el primer és la proliferació d’iTunes a molts ordinadors del món. A més, Jobs ha garantit la portabilitat de la pel·lícula baixada que es podrà veure a la TV, a l’ordinador, a l’iPod i a l’iPhone. De moment, el forat negre d'iTunes és a les sèries de Televisió, ja que per culpa d’un contenciós entre Macintosh i NBC gran part dels continguts de tele no estan disponibles per a descàrregues a l’iTunes i tampoc ho estaran per al lloguer.
De fet, a cap dels fabricants ni distribuïdors se’ls escapa que la clau és moure el contingut baixat per internet al menjador, és per això que LG vendrà un Set Top Box on poder guardar les pel·lícules baixades via Netflix. Sony i Samsung, per la seva banda, vendran televisors amb connexió ADSL.