La xarxa social que marca el pas aquest 2007 ha esdevingut escenari d’un nou episodi de la guerra entre Microsoft i Google per convertir-se en l’empresa de referència a internet. Aquesta vegada ha estat la companyia de Bill Gates qui s’ha apuntat el gol, tot i que a un preu que alguns consideren excessiu. Microsoft ha pagat ni més ni menys que 240 milions de dòlars (uns 168 milions d’euros) per l’1,6% de les accions de Facebook, segons han anunciat les dues companyies aquest dimecres en un comunicat.

L’acord significa estrènyer els llaços que ja lligaven les dues companyies des de l’agost de 2006, quan van signar un acord de col·laboració en matèria publicitària. Ara, aquest acord s’amplia i, a més, implica l’entrada en l’accionariat del gegant de Redmond, que no vol quedar-se enrere en la lluita pel domini de les xarxes socials.

Aquest interès no és en absolut estrany. Aquest tipus de llocs són ara mateix punt de reunió d’una gran quantitat d’internautes joves i no tan joves, amb tot el potencial publicitari que això suposa. MySpace, la referència del sector i propietat del grup News.com, de Rupert Murdoch, afirma tenir més de 200 milions d’usuaris, mentre que Facebook en concentra prop de 50 milions.

Però no tot són flors i violes en el món de les xarxes socials. L’èxit de MySpace o del mateix Facebook contrasta amb la tèbia acollida a Orkut, de Google, o de Windows Live Spaces, amb Microsoft com a impulsor. Precisament l’entrada d’aquesta companyia a l’accionariat de Facebook s’interpreta com una petita venjança de Bill Gates respecte als seus rivals de Google. I és que a Microsoft no obliden que el buscador se’ls va avançar a l’hora de fer-se amb un bon tros de YouTube, ara fa uns mesos.