Es veia a venir. Hi havia d’haver una manera de treure molts més diners de YouTube –empresa que va costar 1.650 milions de dòlars a Google- i si alguna cosa costa d’entendre és per què han trigat tant a fer-ho. Des d’avui mateix, poden aparèixer als clips de YouTube anuncis sobreimpresos a la pantalla del vídeo que estem veient.
Nosaltres no els hem vist, perquè no és fàcil trobar-los, però el més possible és que en molt poc temps seran afortunats els que no els vegin perquè a partir d’aquí l’invent té pinta d’estendre’s com una plaga.
La publicitat a YouTube
Imatge treta de Mashable

Pel que s’explica a la blogosfera i pel que diuen al mateix blog corporatiu la gent de YouTube, els anuncis apareixen quan el vídeo que has triat veure fa 15 segons que funciona. L’anunci ocuparà una cinquena part de la pantalla i serà semitransparent. Es pot tancar l’anunci amb un clic sobre el quadrat amb una creu. També es pot clicar a l'URL de l’anunciant o es pot clicar al bàner mateix. Si s’opta per aquesta darrera opció, el vídeo que estàvem mirant en aquell moment es queda parat i a sobre hi apareixerà el vídeo de l’anunciant. Es podrà retornar al vídeo original en qualsevol moment.
L’aparició de l’anunci també es podrà preveure a la barra vermella de càrrega del vídeo, on apareixerà un puntet groc que ens avisa que allà hi ha publicitat.

Tarifes
YouTube cobra 20 dólars per CPM –cada 1000 persones que vegin el vídeo amb anunci, l'anunciant paga 20 dòlars a YouTube- (per posar un parell d’exemples, el diari ABC cobra 30 euros per bànner i Vilaweb, 8).
Per la seva banda, YouTube diu que podrà fragmentar molt la seva audiència i oferir a cada usuari l’anunci adequat. No cal fer gaires números per saber que els ingressos per a Google poden ser gegantins si tenim en compte que al juliol del 2006 es veien 100 milions de vídeos per dia.
Aquesta aposta de YouTube a favor de la incrustació de publicitat descarta la publicitat pre-roll i post-roll, que és aquella que es veu abans o després de que comenci el vídeo demanat. La publicitat la inseriran en tot tipus de vídeos, ja siguin professionals o generats pels usuaris. De moment, entre els anunciants als que se’ls ha ofert aquest sistema hi ha BMW i New Line Cinema