Ja hem parlat en altres ocasions dels codis QR i el seu immens potencial comunicatiu, coincidint amb la popularització dels "smartphones". Via Ivo Serrano ens arriba un altre exemple del que es pot fer amb aquests codis de barres de nova generació, una campanya publicitària a Suècia on la persona que desxifra un codi QR determinat guanya un passi de temporada per a una cadena de cinemes.

Si us fixeu en el mobiliari urbà o en les tanques publicitàries, veureu que els codis QR (sigles de Quick Response, resposta ràpida en anglès) cada vegada estan més presents. Recordem breument que per conèixer el contingut d'aquests codis cal descarregar-se al mòbil un programari gratuït com ara Barcode Scanner.

Fet això, només cal posar en marxa la càmera del telèfon, fer-li una foto i deixar que el programa ens reveli el contingut que amaga. En el cas de la campanya que ens ocupa, cal anar codi per codi. Si s'encerta, cinema gratis durant tota la temporada. Una idea que anirà a l'alça.