Ja hem parlat alguna vegada que les persones que juguen habitualment amb videojocs no són tan sols els adolescents i joves. D'un temps ençà, la forquilla d'edat s'eixampla per sobre: el jugador tipus és cada vegada més veterà, ultrapassant amb escreix l'emblemàtica barrera dels 30 anys. A això cal sumar la creixent incorporació del públic femení a un sector que tradicionalment era dominat pels nois. A aquests canvis no és aliena la irrupció de la Wii, la consola de Nintendo que ha esdevingut tot un èxit de vendes gràcies a la seva innovadora concepció del videojoc.

Un estudi, però, porta les coses molt més enllà i alerta que l'ampliació dels jugadors no s'atura ni a la trentena ni a la quarentena. Una investigació que l'Entertainment Software Association (ESA) ha dut a terme als Estats Units conclou que un de cada quatre jugadors té més de 50 anys, un percentatge (25%) impensable fa només una dècada, quan l'afició al videojoc era mal vista si s'havia abandonat l'institut. Els departaments de màrqueting de més d'una empresa ja s'esmolen les ungles amb la dada, que obre unes perspectives de negoci inèdites, sobretot amb jocs com els coneguts Brain Training, també de Nintendo

L'estudi de l'ESA, anomenat "2008 Essential Facts About the Computer and Video Game Industry", també assegura que el 40% dels jugadors no són jugadors, sinó jugadores, i que l'edat mitjana de tots plegats és de 35 anys. Tot un avís per al nostre mercat.