No és cap secret que la Wikipedia ha posat entre l'espasa i la paret la indústria enciclopèdica. Efectivament, el temps de les enciclopèdies fetes per quatre experts sembla haver-se acabat. O, com a mínim, està força tocada des de la irrupció d'aquest projecte liderat per Jimmy Wales. Coneixement gratuït, instantani i, en alguns casos, amb un grau de fiabilitat menor però acceptable pel gran públic són els secrets del seu èxit. Qui vol comprar una enciclopèdia si ja té la Wikipedia?

Tal com estan les coses, l'enciclopèdia més prestigiosa del món, la Britànica, ha decidit contraatacar i ha anunciat que oferirà servei gratuït per a webmasters i bloguers. La jugada contra la Wikipedia és clara: es vol igualar un dels seus punts forts, la gratuïtat. A canvi, s'ofereix un producte que no s'actualitza tan ràpidament (amb la Wikipedia es fa gairebé al minut) però que amb una fiabilitat molt superior.

"La Britànica cobreix un ampli ventall de temes amb milers d'articles i elements multimèdia. Són útils i rellevants, i ens agradaria que més gent se'n pogués aprofitar", asseguren des de l'enciclopèdia.

Per accedir al servei, anomenat Britannica Webshare, només cal emplenar el formulari, indicant en quin lloc web es col·labora. L'enciclopèdia respondrà les peticions amb un correu electrònic indicant el procediment per accedir-hi.

La decisió empresarial té similituds amb la que va posar en marxa l'Enciclopèdia Catalana fa uns mesos, que va obrir la seva versió digital als internautes.