Recordeu quan anar pel carrer parlant pel mòbil estava mal vist? O la primera vegada que vau atrevir-vos a enviar un correu electrònic? O un sms? La popularització d'internet i les noves tecnologies ha fet molt proper un món, el de les noves tecnologies, que fins fa molt poc temps era reducte d'informàtics, professors universitaris i militars. Termes com ara Google, ADSL o megapíxels són ja d'ús tan comú com, en altres èpoques, estraperlo, Biscúter o fox trot. Els publicistes, sempre tan àgils relacionant comunicació i societat, han entès que aquesta nova realitat ja és entre nosaltres, i que els continguts que s'hi poden trobar poden ser poderosos arguments de venda.

Darrerament estem vivint una autèntica onada d'anuncis inspirats (o, millor dit, copiats) de vídeos que es poden trobar a YouTube o a altres webs d'internet. Peces curtes, de pocs segons, que per la raó que sigui han tingut un considerable èxit a la xarxa. Són els anomenats "virals", continguts que aconsegueixen un estatus especial que és l'enveja de tot creador: són reenviats de bústia en bústia. Les agències de publicitat, atentes, han identificat alguns d'aquests èxits d'internet -fins i tot han elaborat teories ad-hoc-, els han tret del món de la xarxa i n'han elaborat la seva particular relectura. Aquí teniu uns quants exemples:

L'anunci de la promoció Dúo de Telefónica, que es va emetre abans de Setmana Santa:



...que està copiat d'aquest, en què un internauta oferia una peculiar coreografia "digital" amb la cançó, Harder, better, faster, stronger, de Daft Punk:



Un altre exemple evident és de la campanya de l'Audi S3, on un cotxe interpretava una melodia de Mozart amb l'ajuda d'uns gots amb aigua:



..."inspirat" en aquest altre:



I això només és el començament. En el proper missatge, més exemples.