Vida Digital

23/11/2007: De la web a la tele

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Amb els guionistes dels Estats Units en vaga, les grans cadenes americanes ja estan pensant en un pla B per si la situació s’eternitza. NBC ha comprat a MySpace "Quarterlife", una sèrie que es va estrenar en aquesta xarxa social la setmana passada i de la qual es van penjant segments d’uns deu minuts els diumenges i dijous. Es tracta d’una història de 6 artistes postadolescents escrita pels autors de "Treintaytantos". De moment, hi ha 36 capítols previstos.
Quarterlife


La TV convencional rebutja la sèrie
Curiosament, el pilot de la sèrie el van gravar fa uns tres anys i presentat a ABC, que no va voler comprar-la. Els seus autors la van tenir en un calaix fins que li van donar una nova pensada i la van oferir a MySpace. La web –ara dins l’imperi de Rupert Murdoch- ja té una sèrie en emissió a través del seu canal de TV Roommates- està aprofitant les eines típiques del web per donar interactivitat i viralitat a la sèrie.
Caldrà veure com aprofiten aquestes caracterísitques els de l'NBC quan "Quarterlife" arribi a la tele convencional.
D'altra banda, els guionistes de "Quarterlife" diuen que la sèrie podrà ser emesa per la tele i que ningú els pot titllar d’esquirols perquè aquests no són capítols escrits originalment per a la tele, sinó per al web. Curiosament, el principal punt de conflicte entre guionistes i els grans canals és el que gira al voltant dels royalties, que els primers haurien de cobrar quan els continguts fets per a la tele són reaprofitats al web.
Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
El popular videoblog de tecnologia Mobuzz.tv no es vol limitar a notícies sobre internet, sistemes operatius o dispositius mp3. Acaba d’engegar El Noticiero, un telenotícies d'actualitat diària en castellà que manté els trets d’identitat que li han atorgat un gruix considerable de seguidors en poc temps: un informatiu breu, en càpsules, d’ambient distès i, sobretot, amb una gran aposta per prestacions típiques de la Web 2.0: llicència Creative Commons, possiblitat de baixar-se l’informatiu, de veure’l en línia o d’integrar-lo (embed) al nostre lloc web, sindicació de continguts, rss, tags...

El primer informatiu generalista de Mobuzz es va emetre el 29 d’octubre, amb les eleccions argentines, les incursions turques a l’Iraq o el desgavell de les infrastructures a Catalunya com a protagonistes. L’empresa ha dissenyat una interfície molt simple, on el protagonista és el vídeo. La qualitat d'imatge és bona fins i tot a pantalla completa i permet la visualització en diferents dispositius com mòbils o iPods. Permet als usuaris comentar les notícies, buscar a l'arxiu històric o subscriure's al videoblog per veure-ho posteriorment.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Abans que acabi aquest any, l’iPlayer de la BBC serà accessible per als que naveguen amb Linux i amb Mac. Això és possible gràcies a l’acord que la BBC ha arribat amb la gent d’Adobe, propietaris del sistema Flash.
D’aquesta manera, la corporació britànica vol silenciar les crítiques rebudes en el mateix moment en què s’estrenava aquest servei de vídeo a la carta en línia i del qual us informàvem en aquest post del 2 de juliol. Les crítiques es van rebre perquè el reproductor només funcionava amb Windows Media Video.
Amb aquesta nova opció, l’iPlayer de la BBC també permetrà la incrustació dels continguts en altres blogs i sites (el que es coneix per “embedding”). De fet, la BBC ja ha anunciat que ha arribat a un acord amb el diari “Daily Telegraph” per relacionar continguts dels dos mitjans de comunicació a través del seu web. També han arribat a un acord amb The Cloud, un dels proveïdors de hot spots (punts d’accés Wi-Fi) més importants d’Anglaterra, perquè posin l’iPlayer a disposició dels usuaris que s’hi connectin de manera gratuïta. Així doncs, veure continguts de la BBC a l'aeroport de Heathrow, en un McDonalds o a les cafeteries de Coffee Republic serà molt fàcil i no costarà res.
Malauradament, el BBC iPlayer no està disponible per als internautes que naveguen des de fora del Regne Unit.
Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Ja no cal tenir una invitació per provar Joost. Des d’aquesta setmana, els seus propietaris han decidit posar la nova versió del software –la versió 1.0- a disposició de tothom que tingui ganes de veure com va. Malgrat tot, aquesta nova versió de Joost no deixa de ser una beta.
Durant aquests mesos en què Joost ha estat només disponible via invitació, l’empresa ha ampliat de forma significativa els seus tractes amb cadenes i productors, i a hores d’ara té més de 250 canals i més de 15.000 programes. També s’han millorat alguns aspectes gràfics i s’ha inclòs la publicitat a la part inferior dreta. Una publicitat que si es clica provoca l’aparició de l’anunci a tota pantalla i l’aturada temporal del programa que s’hi podia veure.
Joost també ha millorat algunes de les seves eines de comunitat. Amb aquesta nova versió, els usuaris podran recomanar-se programes de televisió que els hi agradi a través d’un link.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
La guerra de les consoles és a punt de fer un tomb interessant: Sony, fabricant de la PSP i la Play Station 3, ha anunciat la comercialització d’un nou aparell que convertirà la consola en un PVR similar al TiVo. PVR és l’abreviació de Personal Vídeo Recorder i el TiVo és el PVR més popular i un dels gadgets amb més èxit dels que es poden trobar als Estats Units. Es tracta d’un sintonitzador de televisió amb disc dur incorporat que permet la gravació de programes de televisió.
L’aparell es diu PlayTV, i de moment se sap que es vendrà a principis del 2008 a Espanya, França, Itàlia, el Regne Unit i Alemanya. El servei no té data d’estrena als Estats Units.
Segons ha publicat Yahoo! News, PlayTV sortirà al mercat per 100 lliures esterlines, gairebé 150 euros.
El PlayTV permetrà veure tots els canals que emeten per TDT. Com ja fan els altres PVR, també permetrà accedir a la Guia Electrònica de Programació —EPG, per les seves sigles en anglès—, fet que permetrà escollir amb facilitat quin és el programa o programes que volem gravar en set dies vista. A més, aquest sistema també permet subscripcions diàries o setmanals a una sèrie o la gravació d’un programa pel seu títol, en comptes de fer-ho per l’hora, fet que és de gran ajuda si la programació del canal canvia a darrera hora. El Play TV també està preparat per rebre el senyal de canals d’alta definició.
De moment, a Espanya només In&Out TV ofereix un servei similar.

» Veure més

22/08/2007: Anuncis per un tub

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Es veia a venir. Hi havia d’haver una manera de treure molts més diners de YouTube –empresa que va costar 1.650 milions de dòlars a Google- i si alguna cosa costa d’entendre és per què han trigat tant a fer-ho. Des d’avui mateix, poden aparèixer als clips de YouTube anuncis sobreimpresos a la pantalla del vídeo que estem veient.
Nosaltres no els hem vist, perquè no és fàcil trobar-los, però el més possible és que en molt poc temps seran afortunats els que no els vegin perquè a partir d’aquí l’invent té pinta d’estendre’s com una plaga.
La publicitat a YouTube
Imatge treta de Mashable

Pel que s’explica a la blogosfera i pel que diuen al mateix blog corporatiu la gent de YouTube, els anuncis apareixen quan el vídeo que has triat veure fa 15 segons que funciona. L’anunci ocuparà una cinquena part de la pantalla i serà semitransparent. Es pot tancar l’anunci amb un clic sobre el quadrat amb una creu. També es pot clicar a l'URL de l’anunciant o es pot clicar al bàner mateix. Si s’opta per aquesta darrera opció, el vídeo que estàvem mirant en aquell moment es queda parat i a sobre hi apareixerà el vídeo de l’anunciant. Es podrà retornar al vídeo original en qualsevol moment.
L’aparició de l’anunci també es podrà preveure a la barra vermella de càrrega del vídeo, on apareixerà un puntet groc que ens avisa que allà hi ha publicitat.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Si bé els quatre actors del post anterior sembla que són els que estan millor posicionats en la cursa de la TV per internet, encara hi ha empreses que hi poden tenir molt a dir.

Microsoft
D’una banda, Microsoft està a punt de fer un llançament en què hi ha posat moltes ganes: es diu Silverlight Livestation. L’han dissenyat amb una empresa britànica anomenada Skinkers i, malgrat que ja han posat en funcionament les primeres versions beta, no tenen previst fer una estrena pública fins al 2008. És un sistema basat en la seva plataforma Silverlight i que ha de permetre la recepció en directe de la TV via internet. Els pros són els mateixos que pot tenir Silverlight: és un sistema que pesa molt poc amb una qualitat execel·lent. A més, el funcionament és molt intuïtiu i la distribució també serà P2P. D’altra banda, també tenen previst que sigui un sistema que funcioni via telefonia mòbil. L’èxit d’aquesta aplicació dependrà, però, de l’èxit de tota la plataforma Silverlight, que segons la gent de Microsoft hauria de ser la competència directa de Flash i Java.

Zattoo
Però més que a Joost o Babelgum, a qui farà competència el Silverlight LiveStation és a Zattoo i SlingBox. De moment, Zattoo només funciona a Espanya, Dinamarca, Suïssa i el Regne Unit. És un sistema de streaming de televisions gratuïtes via internet. Són els canals que es poden veure lliurement al seu país distribuïts per la xarxa. La qualitat no és tan al·lucinant com en el cas de Silverlight.
SlingBox és una caixa –com un descodificador- que envia el senyal del televisor, descodificador TDT o satèl·lit a un PC connectat a internet. Amb un Slingbox connectat a casa, es pot veure Televisió de Catalunya des de qualsevol lloc del món.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email

És difícil i arriscat predir el futur, però tot sembla indicar que d’aquí a no gaire temps, una sola pantalla aportarà tots els continguts audiovisuals a les llars: televisió, internet i tot el que calgui, a més del que hagi de venir.
Aquesta pantalla s’alimentarà via antena dels continguts de la TDT, aquesta part és fàcil. El que és complicat és veure quina serà la plataforma capaç de conduir i oferir-nos televisió per internet.
Encara no hem arribat a l’”any zero” de la IPTV però ja hi ha uns quants actors que tenen molt clar que volen aconseguir la “pole position” per al moment en què els usuaris i la tecnologia donin el tret de sortida.


Regalem invitacions Joost
De moment, el Joost només es pot obtenir mitjançant invitació. Si en vols una, deixa’ns el teu comentari en aquest mateix post, i envia'ns un mail amb l'adreça on vulguis que te la fem arribar.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Impulsa TDT, l’associació que reuneix totes les cadenes d’àmbit estatal que emeten per la Televisió Digital Terrestre i la FORTA, acaba de fer pública una dada força desoladora: de tots els descodificadors venuts a Espanya, només un 0,19 % són interactius.

Les raons són diverses. La primera és la diferència de preu que hi ha entre un descodificador no interactiu i un altre amb les mateixes prestacions però amb MHP, o sigui, interactiu –39 els primers, més de 100 euros, els segons-. A més, la majoria de les campanyes que s’han fet per impulsar la televisió digital terrestre han estat centrades en el major nombre de canals i la millor qualitat de la recepció. Però han estat molt poques les vegades en què els actors involucrats han esmentat les possibilitats de l’estàndard que permet interactivitat a través de la televisió.

I què poden veure aquest 0,19% de teleespectadors de TDT que tenen un descodificador MHP a casa? A part de Televisió de Catalunya, que ha estrenat més d’una dotzena de serveis interactius, l’aposta dels altres canals ha estat discreta. Tots ells han penjat la seva programació en una espècie de teletext posat al dia. Altres, com CNN+, Cuatro o TVE, han anat una mica més enllà amb senzilles aplicacions que permeten consultar les notícies o veure ofertes de feina. Les televisions locals també han fet passes en aquesta direcció, però a la resta dels canals –A3, Tele5, La Sexta-, el que predomina és una postura de mínims que de ben segur està relacionada amb la poca resposta per part del públic general.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Per un costat hi ha gent que s’entossudeix a generar xerrades, debats i simposis per discutir si els bloggers poden ser o no periodistes. D’altra banda, hi ha mitjans de comunicació que veuen de forma molt clara l’oportunitat que les eines de la web 2.0 posa a la seva disposició. Dins el segon grup, hi ha –entre molts altres- la BBC.
La cadena pública britànica ha contractat el periodista Ben Hammersley perquè cobreixi les importants eleccions legislatives turques que se celebraran el proper 22 de juliol.

Hammersley té el compromís d’utilitzar totes les eines que la web posa al seu abast per fer arribar la informació arreu del món en un gran nombre de formats. Així que a més d’enviar les seves cròniques a BBC World, World Service radio, News 24 i BBC News online, el periodista ha obert comptes a You Tube, Delicious, Flickr, Twitter i Facebook. També es poden llegir els posts que va penjant al seu blog personal.

» Veure més

Publicitat

Següent ::: Anterior