Vida Digital
Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Aquí sempre hem estat molt escèptics respecte al futur de la televisió en 3D. Ras i curt: mentre calgui dur ulleres per treure'n tot el rendiment, les seves perspectives són extraordinàriament limitades. Antiestètiques i, sobretot, incòmodes, les ulleres compleixen (sense més) per mirar una pel·lícula còmodament assegut en una butaca d'un cinema.

Però, ai, a casa ens estirem al sofà, ens aixequem per anar a la cuina o al lavabo, hem de posar a dormir els nens a mig programa. I tot això requereix que ens les traiem. No cal ser un Sherlock per adonar-se que la vida quotidiana amb ulleres 3D es torna extraordinàriament farragosa.

Les ulleres ens semblen, en definitiva, una tecnologia de transició, com ho són el fax, Infovia o el ratolí que ara tens a la mà. El seu destí a curt termini és morir, ser substituïdes per ginys que ens facilitin encara més la vida, com són el correu electrònic, internet o les pantalles tàctils.

Sembla que el Sant Martí de les famoses ulleretes comença a treure el nas per l'horitzó. Toshiba ja ha començat a vendre la primera televisió 3D que es pot mirar (en 3D, s'entén) sense necessitat d'ulleres. Es tracta d'un model de 12 polzades de la sèrie Regza GL1 (microsite en japonès) que es pot adquirir per 119.800 iens, uns 1.100 euros. Aquest cap de setmana en sortirà a la venda un altre model de 20 polzades, que costarà al voltant del doble.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email


El 3D ha salvat el cinema, diuen alguns. Nosaltres preferim dir que han tret les distribuïdores i les exhibidores d'una profunda crisi. Les recaptacions milionàries de pel·lícules com "Avatar" o l'"Alicia en el país de las maravillas" de Tim Burton així ho demostren, per no parlar de meritòries iniciatives de casa nostra com "Viatge màgic a l'Àfrica", de Jordi Llompart. La gent ha tornat a anar a les sales perquè li oferien una experiència audiovisual que el seu "home cinema" no podia igualar.

Des de fa molts anys, el camí que la indústria del cinema ha seguit per atraure el públic a gran escala ha estat el d'apostar per l'espectacularitat, sobretot la tecnològica. El so, el color, les pantalles panoràmiques (Panavision, etc.) o el "dolby surround" són alguns dels exemples, i han marcat pel·lícules històriques com "El cantant de jazz", "La conquista del Oeste" o "Espartac". Però què passarà quan el 3D, el darrer tot o res del sector, arribi també a les pantalles domèstiques? Què oferiran les "majors"?

Aquest moment és a punt d'arribar. Aquest cap de setmana, TV3 oferirà la final de la Lliga de Campions en 3D per a tot el món. La retransmissió es podrà seguir amb tota la seva qualitat d'imatge i so des d'un cinema de Barcelona, ja que els televisors que tenim a casa no poden reproduir aquesta tecnologia. Però això només és el principi. El Mundial de futbol de Sudàfrica també s'oferirà en tres dimensions. I ja s'anuncien pantalles que permetran veure les imatges tridimensionals sense necessitat d'encaixar-se les típiques ulleres de plàstic.

Si heu de comprar una "tele" properament, espereu als moviments del sector. Ara mateix moltes botigues fan bones ofertes de televisors LCD, per fer lloc als LED i, sobretot, a les 3D. Si no us interessen les tres dimensions, veureu en les properes setmanes com els preus de la resta de tecnologies baixen i baixen.
Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Seguim “internetero-televisius”. Sembla que ens hem posat uns quants d’acord per fer públiques novetats sobre el tema. Unes hores després que anunciéssim que el 3alacarta i els seus centenars de milers de vídeos estarien disponibles via tele, es coneixen uns altres dos titulars que poden tenir molta transcendència a curt i mig termini.

Del primer ja en sabíem alguna cosa: casa nostra, la CCMA, està duent a terme una prova pilot de televisors connectats a la xarxa. Com que els detalls ja els coneixeu, no insistirem amb el tema.

Només us direm que és una experiència molt engrescadora i plena d’idees interessants, com ara uns menús de navegació elegants, gens intrusius i molt fàcils de fer anar amb un comandament a distància.

Això sí, cal disposar d’una connexió a internet generosa per aprofitar al 100% aquest servei. Pensem que es tracta de servir continguts de vídeo d’alta qualitat en “streaming”. Per tant, caldrà esperar que les connexions de gamma alta d’avui siguin les de gamma baixa de demà.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Com sabeu, una de les tendències de popularització més immediata seran els aparells de TV amb connexió a internet. És una prestació que les principals marques ja estan adoptant. I no és estrany que apostin per això: milions de persones viuen d'esquena a la xarxa perquè són reàcies a acostar-se a un ordinador, fins ara la principal porta d'entrada a internet. Solució? Intentem traslladar la porta a un electrodomèstic que no els causi tant de rebuig. Què millor que la televisió?

Això ja és aquí i no és una tendència de futur: algunes marques, com Sony, estan a punt de posar a la venda un model -Bravia- amb connexió a internet. Philips també en traurà un aviat. Sigui com sigui, hi ha dos grans problemes:

- no hi ha gaire continguts adaptats a aquest aparell: la qualitat d'imatge dels vídeos que corren per internet no és precisament la més adequada per a la definició que pot oferir una tele d'última generació, per exemple.

- el comandament a distància no és el millor perifèric per navegar per la immensa majoria dels llocs d'internet.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
cnn liveMilions de persones van seguir per televisió la presa de possessió de Barack Obama com a 44è president dels Estats Units. N'hi va haver moltes, tanmateix, que la van veure en directe per internet. Milions de mitjans de tot el món en van oferir les imatges a través de la xarxa. Però n'hi va haver un que va fer un pas més: la CNN, que va aprofitar les potencialitats interactives de Facebook per oferir una retransmissió digna del segle XXI.

La conegudíssima cadena nord-americana va habilitar un lloc especial que integrava, gràcies a Facebook Connect, algunes de les prestacions de la xarxa social. El resultat va ser que no només es podia seguir la investidura, sinó que els usuaris podien escollir el senyal televisiu que més els interessés en aquell moment. La realització, doncs, quedava en mans del mateix internauta, que canviava el pla quan li venia de gust. Ho expliquen amb detall al web NewTeevee.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
3alacartaMireu quina perla! El cap de setmana pot ser un bon moment per revisar a fons l'oferta del 3alacarta, el servei de vídeo del tv3.cat, el portal de Televisió de Catalunya, aprofitant que recentment ha esdevingut gratuït.

Això vol dir que des de fa uns dies estan a disposició de tots els internautes més de 75.000 vídeos, la major part en format FLV, que recullen gran part de la memòria televisiva del nostre país. Espais emblemàtics de Televisió de Catalunya com "Porca misèria", "Ventdelplà", “Afers exteriors” o "Polònia", així com totes les entrevistes d’”Els matins" o “La nit al dia”, ja es poden veure sense pagar res i sense límit temporal. Fins ara aquests programes es podien veure de manera gratuïta durant una setmana. Després passaven a ser de pagament.

La gran majoria dels espais són de producció pròpia, tot i que també estan disponibles en "simulcast" totes les sèries del K3. Pròximament s'afegiran a l'oferta, que augmenta en 600 nous vídeos cada setmana, sèries com “Nissaga de poder” o “Plats bruts”, asseguren des del tv3.cat.

A més, el 3alacarta incorporarà aviat una nova secció dedicada a l’alta definició, on es podran veure programes com "Km 33”, “Els Pirineus des de l’aire”, “Serrallonga” o “Dolça Catalunya”.

La notícia de l'obertura de l'arxiu de Televisió de Catalunya es produeix poc després que La Vanguardia" anunciés la gratuïtat de la seva hemeroteca (aquí, la notícia al blog dels nostres col·legues de l'Espai internet), un altre dels arxius imprescindibles per a la memòria d'aquest país.
Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email

Atenció al projecte que és a punt d'engegar la Warner Bros: una plataforma de distribució de vídeo sota demanda, on posarà a disposició dels internautes sèries tan conegudes com "Smallville", "Las chicas Gilmore" o "Friends". Les sèries estaran disponibles a qualsevol hora perquè els usuaris les puguin veure. I no només això. La productora permet que els internautes reintrepretin els episodis al seu gust, atorgant permís per editar els fragments que desitgin.

L'invent, que estarà finançat per publicitat, es diu TheWB.com, i es llançarà en versió beta (en proves) a principis del mes de maig, segons informa la productora en aquest comunicat. Tot plegat es complementa amb una interessant aposta per Facebook. Warner ja ha obert un grup de fans a aquesta xarxa social i anuncia, així mateix, una aplicació per veure els continguts que pengi a TheWB.com.

La programació del lloc inclourà tant aquestes sèries que formen part de la història recent de la televisió com contingut comprat expressament per a la nova plataforma. Entre aquestes apostes figuren la sèrie dramàtica “Rich girl/Poor girl”, l’animada en 3D “Chadam”, i “jPod”, una sèrie de culte (emesa per la canadenca CBC) basada en una novel•la homònima de Douglas Coupland (“Generació X”), ambientada en una productora de videojocs i que compta ja amb una bona xifra de seguidors.

Però és, sense dubte, la possibilitat d’accedir fàcil i gratuïtament a sèries llegendàries i, sobretot, el poder-les modificar el que crida l’atenció sobre aquesta proposta.

“Amb TheWB.com, els usuaris seran capaços de prendre un nivell de control inèdit sobre la seva pròpia experiència com a espectadors, podent editar, remesclar i literalment “jugar” amb els seves sèries de televisió preferides. Donem als usuaris el control sobre el muntatge final”, assegura Brent Poer, general manager de la nova plataforma.
Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
A la conferència MacWorld, celebrada del 14 al 18 de gener del 2008 a Boston, la majoria de titulars van ser per al MacBook Air, però sense voler treure mèrits a una màquina tan espectacular com aquesta, cal observar un altre moviment apuntat per Steve Jobs pel 2008 i que té la intenció d’afectar a molta més gent i capital que l’estilitzat ordinador de taula.
Segons Jobs, a partir del 2008, es llançarà i s'internacionalitzarà el lloguer de pel·lícules a través d’iTunes. El lloguer es farà amb preus fixos que només variaran si la pel·lícula és una novetat o un fons de catàleg. L’usuari que s’hi apunti podrà veure la pel·lícula al cap de pocs segons després de llogar-la –si la connectivitat ho permet- i estarà disponible al seu ordinador 24 hores des del moment en què comenci el visionat. Per començar el visionat, si no obre la pel·lícula, l’arxiu es queda 30 dies al disc dur. Després, els DRM l'esborren.

» Veure més

Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
Ni més ni menys que 150 polzades. O, en altres termes, 3,31 metres d’amplada per 1,87 metres d’alçada. Això és el que medeix la descomunal pantalla que Panasonic acaba de presentar a la fira tecnològica CES, una de les més importants del sector i que se celebra aquests dies a Las Vegas (els Estats Units). És, avui per avui, el televisor de plasma més gran del món.
La marca japonesa ha fet públics tres prototips d’aquest espectacular model amb tecnologia d’Alta Definició, que compta amb una superfície equivalent a nou pantalles de 50 polzades cadascuna.
El televisor, que ha estat la sensació del dia al certamen, té una resolució de 8,84 milions de píxels (2.160 x 4.096), i una qualitat d’imatge inigualable, segons afirmen a Panasonic.
Aquí podeu veure una altra imatge d’aquest producte, del qual no s’han públics ni els preus ni els mercats on es distribuïrà. Millor. No hi cabria al nostre menjador...
Categoria: Televisió
Escrit per: VidaDigital Email
La consola portàtil de Nintendo no deixa de sorprendre i torna a escurçar la curta línia entre el món dels videojocs i els aparells multimèdia. Segons el portal japonès de notícies J-Cast, la companyia nipona ha començat a rebre comandes per internet pel seu nou accessori: el DS TV, un receptor digital de TDT amb antena inclosa, i tot en la mida d’un petit cartutx. L’atractiu del producte és innegable: permet veure la televisió a qualsevol lloc, tot fent ús de les dues pantalles de la consola. La imatge es veu a la pantalla principal, mentre que la segona es transforma en comandament a distància, o fins i tot en un petit bloc de notes, per prendre alguna referència en cas de necessitat.

» Veure més

Publicitat

::: Anterior