Vida Digital
Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email
Tots els usuaris de Facebook ens hem fixat en els anuncis que surten al nostre mur, o als murs dels nostres amics quan els visitem. És fàcil comprovar que no són aleatoris. No es mostren sempre els mateixos, ni canvien de manera gratuïta. Obeeixen a una lògica: la que marquen les dades que atorguem a Facebook.

I no són poques. Per una banda, les que figuren al nostre perfil, com edat, sexe, país de residència, etc. Per una altra, les que marca el nostre comportament a la xarxa social: l'idioma amb què tenim el Facebook, la temàtica de les planes que ens agraden, les persones amb qui ens relacionem...

Però no és aquesta l'única manera d'anunciar-se a Facebook ni, asseguren els experts, la més efectiva. Cada vegada sorgeixen més veus que exploren el potencial d'aquest autèntic paradís per als publicistes, on es pot construir una radiografia molt acurada dels possibles consumidors gràcies a la informació que ells mateixos introdueixen.

Combinar l'"advergaming" (anuncis inserits en jocs) amb les xarxes socials és un dels àmbits amb més futur per a la publicitat. Mashable ens posa sobre la taula diverses estratègies que descansen en aquesta fusió. La més senzilla és incloure anuncis a l'interior de les aplicacions: valles publicitàries integrades en el paisatge, cotxes amb adhesius d'una empresa concreta, personatges que vesteixen samarretes amb missatge...

» Veure més

Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email


Eres més de Sonic o més de Mario? Encara recordem aquells temps on les dues consoles que marcaven el pas eren la Megadrive, de Sega, i la NES, de Nintendo. Parlem de fa dues dècades llargues. La Playstation de Sony encara no havia agafat prou volada i el projecte de Microsoft de fabricar una màquina pròpia estava encara en fase d'avaluació. Hi va haver altres actors, com NeoGeo, però a la segona meitat dels 80 eren l'eriçó i el lampista qui tallaven el bacallà.

Mario acaba de fer 25 anys, segons recorden diverses informacions (aquí, una altra) a la xarxa.

I en repassen la trajectòria: d'animació pixel·lada i trajectòria lineal (d'esquerra a dreta, com manaven els cànons dels jocs de plataformes en el segle passat) a aventura plena de dinamisme en tres dimensions; del seu germà Luigi a l'antiheroi Wario, que van oferir més variacions argumentals i, sobretot, van millorar l'experiència de joc en parella.

No és només gràcies a Mario que Nintendo està on està avui dia. El desenvolupament de la Wii i una major capacitat d'adaptació a un entorn tan canviant com el dels videojocs també en tenen part de culpa. Mirem Sega, que es va enfonsar quan va haver d'enfrontar-se contra Sony i Microsoft i avui sobreviu com a fabricant de jocs i poc més, fora de la Champions League, per entendre'ns.

» Veure més

Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email

PIXELS by PATRICK JEAN.
Cargado por onemoreprod. - Videos web independientes.

Donkey Kong al capdamunt de l'Empire State. Pac-Man menjant-se les línies del Metro de Nova York. Space Invaders atacant Manhattan. Aquest magistral vídeo realitzat pels francesos de l'estudi One More Production, és una bona mostra de com la imaginació i les noves tecnologies poden crear productes brillants. Els nostàlgics dels videojocs de 8 bits no us perdeu la part final, amb uns crèdits que semblen sortits d'una d'aquelles màquines que funcionaven amb monedes de 25 pessetes.
Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email


Es diu 8-bit trip, i és un brillant homenatge al món de videojocs més clàssics. Referents com "Pac-man", "Pong" o "SuperMario" van desfilant per un vídeo elaborat amb la tècnica de l'"stop-motion" i fent servir, atenció, peces de Lego. Són gairebé quatre minuts que han necessitat de més de 1.500 hores de feina.

L'elaboradíssima obra ens arriba de Suècia. Els seus responsables són Tomas Redigh i Daniel Larsson, el duet de música electrònica Rymdreglage i el resultat és espectacular. Per la pantalla desfilen imatges que evoquen els temps dels videojocs en cintes de caset, quan les idees eren més importants que la qualitat dels gràfics, o quan es feien servir els característics "joysticks" de base fixa, palanca i un sol botó vermell.
Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email
the beatles rock bandJa sabeu que la música dels Beatles no és present a internet, almenys de manera legal. No trobareu els seus discos a Spotify, ni a Last FM, ni a iTunes. Amb l'estrany argument de no facilitar el camí a la pirateria, els supervivents dels "fab four" s'han negat repetidament a fer servir aquesta via de distribució per a la seva obra. Argument que sempre s'ha vist desmentit per la realitat: els seus àlbums hi són, ho vulguin o no.
En el món internauta hi havia certa expectació per veure quina gran companyia escollirien els Beatles per entrar al segle XXI. ¿Quina empresa es penjaria la medalla d'agafar de la maneta el grup de pop més influent de la història i franquejar-li l'entrada a les noves plataformes?

Apple tenia tots els números, però finalment ha estat Microsoft. La companyia de Redmond ha anunciat "The Beatles Rock Band", un videojoc per a Xbox 360 que permet "tocar" les peces més conegudes del quartet de Liverpool (aquí, el comunicat de premsa oficial).

La presentació, que ha tingut lloc a l'Electronic Entertainment Expo (E3) de Los Angeles, la fira de referència del sector del videojoc, ha comptat amb la presència dels dos supervivents del grup, Paul McCartney i Ringo Starr, així com de Yoko Ono i Olivia Harrison, vídues de John Lennon i George Harrison, respectivament. La cosa, doncs, anava de debò.

» Veure més

Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email


Ja hem parlat aquí de la polèmica que va aixecar l'anunci de situar un videojoc d'acció, amb grans dosis de violència, a Barcelona. L'Ajuntament va posar el crit al cel perquè no creia positiu que la imatge de la ciutat es lligués a una aplicació d'aquestes característiques i no a d'altres de caire més educatiu o, si més no, menys violentes. Curiosament, el joc es va presentar fa unes setmanes... a Madrid.

Les crítiques del consistori no van anar més enllà, cosa estranya si tenim en compte que The Wheelman presenta una imatge força estranya de la vida a la ciutat. El joc, protagonitzat per un Vin Diesel digital, viu les seves aventures en una brillant recreació de Barcelona, on llueixen amb esplendor els seus carrers i edificis emblemàtics. Però el retrat de les situacions quotidianes és surrealista, tal com es pot veure en aquest brillant vídeo que també tenim a la capçalera.

» Veure més

Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email
onliveJa ho hem dit alguna altra vegada: el futur no passa per tenir els continguts en un disc dur propi, sinó per tenir-los a la xarxa i accedir-hi des de qualsevol lloc i de manera gairebé instantània gràcies a connexions d'alta velocitat i a aparells (mòbils, ordinadors, consoles...) d'alt rendiment. Seguint aquest model va néixer Spotify, el ja popular servei de música via "streaming".

Doncs a la Game Developers Conference de San Francisco, una de les reunions de professionals del videojoc més important del món, es va presentar OnLive, un servei que es basa en la mateixa filosofia. Podríem dir, simplificant, que seria l'Spotify dels videojocs. La base és la mateixa: l'usuari no disposa d'una consola ni ha de comprar jocs. Tot es troba a la xarxa. OnLive, un servei de pagament, ofereix accés a un catàleg de videojocs, i l'usuari hi juga en línia.

» Veure més

Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email
wheelmanGran notícia: Barcelona no només és un escenari atractiu per rodar-hi anuncis o pel·lícules de Woody Allen. A partir d'ara, la capital catalana també és un bon plató per als videojocs. Aquest dilluns s'ha presentat a Madrid "The wheelman", un videojoc de Midway que té com a protagonista l'actor Vin Diesel, i com a teatre d'acció els carrers de la Ciutat Comtal.

S'ha aixecat certa polèmica perquè l'Ajuntament opina que l'aplicació "és contrària als valors que caracteritzen la ciutat". Fins i tot va estudiar engegar accions legals per evitar que el joc veiés la llum. I és que "The wheelman" no és precisament un joc per als més petits. Té un to similar al famosíssim "Grand Theft Auto San Andreas", i la violència és el recurs constant que fa servir el protagonista per avançar en la trama.

Aquí, però, ens felicitem per la notícia. Sí, esclar, podrien haver presentat el videojoc a Barcelona i no a Madrid... Però mirem-ho des d'un altre punt de vista. Des del punt de vista que Barcelona gaudirà d'una importantíssima campanya de promoció gratuïta. La imatge dels carrers barcelonins arribarà a sectors de població que no tenen ni idea d'on para la ciutat, ni han llegit en la seva vida les publicacions estrangeres on el Govern insereix publicitat instiucional.

» Veure més

Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email

Els que rondeu la trentena segur que recordeu aquells llibre anomenats "Escull la teva aventura", que va editar Timun Mas durant la dècada de 1980 i que van esdevenir un gran èxit de vendes. Es basaven en el principi de lectura hipertextual que després ha esdevingut la base de la World Wide Web: seguies el relat fins a un punt on se t'obligava a escollir una continuació, i així successivament fins a arribar a un dels diversos finals. El relat canviava segons les eleccions que feia el lector, segons saltava d'enllaç a enllaç.

Com traslladar això al segle XXI? Els nois de Cordero TV ho han intentat amb una idea genial: un vídeo interactiu que han penjat a YouTube, i que presenta diferents itineraris segons on clica l'usuari. Es titula "Tube adventures", i darrere la seva aparença surrealista i estètica un punt lletgista hi ha una acurada feina de guió i de producció.

El plantejament és, a primera vista, trivial: cal ajudar un noi a trobar el camí que duu al forn. Però la cosa es complica per moments. Al llarg del periple troba situacions curiosíssimes que l'usuari ha de resoldre amb humor. Un videojoc (mai millor dit) agradable i, alhora, una bona mostra de com explotar, a base d'imaginació, les possibilitats combinades del vídeo i internet.
Categoria: Videojocs
Escrit per: VidaDigital Email
Ja hem parlat alguna vegada que les persones que juguen habitualment amb videojocs no són tan sols els adolescents i joves. D'un temps ençà, la forquilla d'edat s'eixampla per sobre: el jugador tipus és cada vegada més veterà, ultrapassant amb escreix l'emblemàtica barrera dels 30 anys. A això cal sumar la creixent incorporació del públic femení a un sector que tradicionalment era dominat pels nois. A aquests canvis no és aliena la irrupció de la Wii, la consola de Nintendo que ha esdevingut tot un èxit de vendes gràcies a la seva innovadora concepció del videojoc.

Un estudi, però, porta les coses molt més enllà i alerta que l'ampliació dels jugadors no s'atura ni a la trentena ni a la quarentena. Una investigació que l'Entertainment Software Association (ESA) ha dut a terme als Estats Units conclou que un de cada quatre jugadors té més de 50 anys, un percentatge (25%) impensable fa només una dècada, quan l'afició al videojoc era mal vista si s'havia abandonat l'institut. Els departaments de màrqueting de més d'una empresa ja s'esmolen les ungles amb la dada, que obre unes perspectives de negoci inèdites, sobretot amb jocs com els coneguts Brain Training, també de Nintendo

L'estudi de l'ESA, anomenat "2008 Essential Facts About the Computer and Video Game Industry", també assegura que el 40% dels jugadors no són jugadors, sinó jugadores, i que l'edat mitjana de tots plegats és de 35 anys. Tot un avís per al nostre mercat.

Publicitat

::: Anterior