Vida Digital
Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email
Si tens un iPhone, iPad o iPod Touch segur que ets present a l'estadística: Apple ha anunciat que la seva botiga d'aplicacions (App Store) ja ha assolit l'emblemàtica xifra de 10.000 milions de descàrregues, entre programes de pagament i gratuïts, des que es va posar en marxa el juliol del 2008. Recordem que les aplicacions no són res més que petits programes que permeten treure més partit del mòbil, des de jocs fins a GPS, passant per programari de reserva d'hotels, d'estat del trànsit o de reconeixement de codis de barres. Les aplicacions aprofiten la plataforma tecnològica d'un fabricant de mòbils (Apple, en aquest cas) per satisfer les demandes d'alguns clients i fer-se un lloc en el mercat.

Aquesta fita ens recorda, una vegada més, que el disseny i implementació d'aplicacions per a dispositius mòbils és una de les activitats amb més futur del món de les noves tecnologies. De fabricants de mòbils no n'hi ha gaires al món. Per contra, gairebé totes les empreses que es dediquen a aquest sector, per petites que siguin, poden pensar una aplicació per a "smartphones". Cal insistir també que les aplicacions, juntament amb la connexió a internet permanent, són el que dóna sentit als mòbils de darrera generació.

Si us sona estrany, prengueu-vos-ho com que ara teniu a la mà un ordinador potent, però amb un disc dur gairebé en blanc. Porta algunes aplicacions "de fàbrica": rellotge, navegador i, per descomptat, la capacitat de trucar. A partir d'allà, el camp és gran. Volem un joc? Vinga. Volem veure l'emissió en directe de Televisió de Catalunya? Doncs som-hi. Volem fer uns "check-ins" de Foursquare? No en parlem més. L'"smartphone" és útil si no se li instal·la res més, però les capacitats reals se'n disparen quan se li instal·len aquests petits programes.

» Veure més

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email
Espanya és, darrere d'Itàlia, el país del món on la penetració dels "smartphones" és més elevada. Segons un estudi de Nielsen, el 38% dels espanyols entre 18 i 24 anys amb mòbil tenen un telèfon "intel·ligent", mentre que el 62% restant fan servir un mòbil tradicional. És el percentatge més alt del planeta després del d'Itàlia (53% per als mòbils, 47% per als "smartphones"), una tendència a tenir molt en compte de cara al futur d'aquest sector.

La magnitud de les xifres pren més sentit si les comparem amb les d'altres països desenvolupats. Per sota d'Espanya es troben, per exemple, el Regne Unit (36%/64%), els Estats Units (33%/67%) o Alemanya (29%/71%).

Per gèneres, les estadístiques mostren que els "smartphones" són encara un aparell majoritàriament masculí: el 61% dels usuaris espanyols joves ho són, mentre que que les noies es queden en el 39%. A l'Índia la diferència és molt més alta, amb un 80% d'homes. Als Estats Units, per contra, la ràtio no només s'iguala sinó que les noies superen els nois: 55% contra 45%.

» Veure més

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email

Out of the box - book from adrian333 on Vimeo.



Que aixequi la mà qui s'hagi llegit el manual d'instruccions de l'últim mòbil que s'ha comprat. Poques mans veiem... Ja ho sabem tots, que els manuals d'instruccions d'aparells electrònics no són precisament una mostra de claredat expositiva. A Samsung també ho han pensat i han encarregat una solució molt original als britànics de Vitamins Design.

El projecte es diu Out of the Box i és un bon exemple de com fer més comprensibles les instruccions que acompanyen mòbils, ordinadors, televisors, etcètera. Precisament el rendiment que li podem treure a l'aparell sense necessitat d'obrir el llibret és un dels baròmetres més fiables per mesurar si el que hem comprat està ben resolt o no. Parlem, evidentment, en termes d'usabilitat, no en potència o prestacions. Com més senzill de fer anar, millor per a tothom.

Aquest és un dels mèrits d'Apple: els seus productes acostumen a ser tan intuïtius que permeten a l'usuari fer servir la major part de les seves aplicacions gairebé sense voler-ho. La roda de comandament de l'iPod o el botó únic d'iPhone o iPad en són dues mostres. I és que, per sort, ja no és necessari haver estudiat una enginyeria per fer servir segons quins aparells. Aquesta és l'única manera que la tecnologia penetri a la nostra vida per millorar-la.

19/04/2010: És l'iPhone 4G?

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email
Sí, ja sabem que Apple té pràcticament llesta una evolució del seu exitós iPhone. Però no en sabíem les característiques tècniques ni quina aparença tindria. El prestigiós blog de tecnologia Engadget ha sorprès tothom publicant les imatges d'un suposat iPhone 4G que algú s'hauria oblidat a un bar de San José, a Silicon Valley.

Evidentment, ningú s'oblida un aparell d'aquestes característiques a un bar, i menys dins d'una caixa d'un iPhone 3G, com assegura Engadget. El recurs per ocultar la filtració sembla evident. Sigui com sigui, i amb les reserves que mereix un rumor d'aquestes característiques, nombrosos mitjans especialitzats han seguit l'estel·la d'Engadget hi han publicat les imatges, que podeu veure aquí.

Les fotos, de les quals també es fan ressò Gizmodo i Cnet, mostren un aparell amb una càmera frontal, 80 Gb d'emmagatzematge, botons de volum i d'encesa metàl·lics, una pantalla més petita que la del 3G però amb més resolució i una targeta Micro-SIM (com la de l'iPad), en lloc de SIM.

Serà el nou iPhone? Sembla que tan sols haurem d'esperar fins a l'estiu per saber-ho.

Actualització: Gizmodo, que és qui originalment va publicar la notícia, no Engadget, explica aquí com va anar la presumpta pèrdua i posterior troballa. L'enginyer d'Apple que el probava se'l va oblidar en un bar on estava prenent unes cerveses en motiu del seu 27è aniversari, afirmen.
Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email
Fa no gaire parlàvem de l'imminent "sorpasso" dels "smartphones" respecte als mòbils convencionals. I apuntàvem els canvis en els hàbits comunicatius i, per extensió, socials de les persones que fan el canvi d'un aparell a un altre. Resumint: els "smartphones" -o, millor, la connexió permanent a internet- obren una nova perspectiva. Són la clau cap a un nou marc de relació amb allò que ens envolta.

Ho podem veure més clar en aquest gràfic que resumeix l'impacte d'aquests petits ordinadors de butxaca (no és just ni acurat que els anomenem "telèfons") en les xarxes socials. Recull dades de diverses consultores nord-americanes i de llocs com Facebook i Twitter.

El canvi d'hàbits és evident, i la tendència és que les xifres que mostra vagin en augment. Les nostres accions de socialització via noves tecnologies estaran cada vegada més vinculades als "smartphones" i no tant als ordinadors de sobretaula o portàtils.

» Veure més

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email
Doble o res. Google prem l'accelerador de la seva aposta per un sector tan estratègic com és el dels mòbils. Primer hi va posar el peu amb el seu sistema operatiu, Android, que equipen aparells com l'HTC Magic, el Motorola DEXT o l'LG GW620 Eve. Ara ja ha perdut la vergonya i ataca amb totes les seves armes: un mòbil amb la seva pròpia marca, Google. I vestit amb el sistema operatiu del petit robot, esclar.

Google va anunciar oficialment durant el cap de setmana que ja té llest el Nexus One, el nom en clau de la seva nova joguina. El fabrica HTC però sortirà al mercat amb la marca Google. La companyia planeja posar-lo a la venda a tot el món després de les vacances nadalenques, a un preu encara per determinar.

El proven els mateixos treballadors

De fet, pretenia vendre l'aparell per internet com mòbil lliure, sense lligar-lo a cap operadora. Però potser quatre números l'han fet reflexionar: si no el lliga a alguna operadora, el preu pot ser molt més elevat que el de la seva competència directa, l'iPhone d'Apple. I les darreres informacions indiquen que T-Mobile serà una de les escollides.

» Veure més

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email
El darrer escàndol en matèria de dades perdudes o esborrades té com a protagonistes dos gegants de les comunicacions: T-Mobile, filial de Deutsche Telekom, i Microsoft. El cas és que l'operadora alemanya llança als Estats Units un mòbil de darrera generació anomenat Sidekick. Ho fa amb tota la maquinària promocional perfectament greixada, amb l'esperança d'augmentar significativament la seva quota a un mercat tan potent com és el nord-americà.

I quan sembla que tot funciona, la bomba: una errada en els servidors fa que es perdi tota la informació dels usuaris de l'aparell. Còpies de seguretat? Mmm, d'això... Sembla que no n'hi havia, no. Qui estava al càrrec dels servidors? Una empresa anomenada Danger, propietat de Microsoft. T-Mobile ja ha suspès el servei i ha ofert compensacions econòmiques als afectats, tal com ens explica Enrique Dans. N'hi haurà prou per restablir la confiança dels usuaris?

Actualització: Facebook també ha protagonitzat un episodi de pèrdua de dades. El problema ha afectat 150.000 usuaris, segons CNet.

» Veure més

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email

Ja és oficial. La versió per a iPhone de Spotify està llesta. En podeu veure una demostració al vídeo superior. Apple ja té l'aplicació a les seves mans i ara només falta que l'aprovi i que la posi a disposició de tots els usuaris a la seva botiga de complements per a l'iPhone.

Aquest pas no és precisament un tràmit. Estem parlant d'una aplicació que va contra el model de negoci d'Apple amb la seva botiga musical: iTunes. Aquí, els usuaris descarreguen cançons i paguen per unitat. A Spotify, ningú no es descarrega res i és, en principi, un servei gratuït. L'empresa sueca ja ha dit, però, que l'aplicació per al mòbil serà gratuïta però només hi podran accedir els usuaris Premium d'Spotify, és a dir aquells que paguen 9,99 euros al mes o 119,88 l'any i no escolten la publicitat que s'insereix cada tres o quatre cançons.

» Veure més

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email


Busques pis. Passeges per la zona on t'interessa trobar-lo. Treus el mòbil, actives la càmera i l'aparell et diu, en segons, si allà on apuntes hi ha algun habitatge disponible. També te'n diu el preu, l'estat de conservació, la superfície i el telèfon de contacte del venedor. Ciència-ficció? No, realitat augmentada.

Aquest nou terme s'obre pas amb força entre els experts en noves tecnologies. Es tracta d'una traducció literal de l'anglès "augmented reality", un concepte que anuncia noves i espectaculars prestacions per als telèfons mòbils. En poques paraules, es tracta d'unir el món real i el món virtual, aprofitant al màxim i de manera immediata la informació que hi ha en aquest darrer àmbit.

Amb un exemple ho veurem més clar. La càmera del mòbil ens mostra una imatge. El GPS i la brúixola de l'aparell són capaços de detectar la nostra posició i la nostra orientació. La connexió a internet del mòbil cerca si hi ha alguna informació relacionada amb aquell paisatge. I una aplicació ens mostra aquestes dades afegides que se superposen en pantalla amb el que veiem amb els nostres ulls.

El concepte és revolucionari. Si l'aplicació està lligada a una base de dades de recerca de feina, per exemple, ens mostrarà en pocs segons si hi ha alguna empresa demandant en el nostre radi de visió. O si aquell edifici és un monument protegit. O qui va ser l'autor d'aquella estàtua que sempre veiem de camí anant a dinar. Tot depèn de la informació amb què interactuï el programa que fem servir per accedir a aquesta "realitat augmentada".

» Veure més

Categoria: Mòbils
Escrit per: VidaDigital Email
psp goSony sembla que s'està posant les piles per plantar cara a Apple, Nokia i HTC en el segment dels telèfons mòbils de gamma alta. El gegant japonès podria estar preparant una versió de la seva consola portàtil, la PSP, amb prestacions de telèfon mòbil. Això permetria disposar d'un aparell prou atractiu com per esdevenir competència efectiva de models com l'iPhone, l'N97 o el Magic.

La notícia prové d'un rotatiu econòmic japonès. El fabricant, de moment, guarda silenci, però no és inversemblant pensar que Sony ha de fer un cop de timó a la seva política en un sector tan atractiu com el de la telefonia mòbil. I és que el creador dels Walkman, creats ara fa 30 anys, ha vist com la seva aliança amb la sueca Ericsson no ha servit per donar-li el lideratge desitjat en aquest àmbit. La gamma alta està dominada per marques com les ja esmentades, amb l'afegitó de Rim amb les seves Blackberry; i de Palm, que té dipositades moltes esperances en el seu nou model de pantalla tàctil, el Pre.

Sony va presentar fa poques setmanes una nova versió de la PlayStation Portable, la PSP Go (a la imatge), que va ser rebuda amb escepticisme per la premsa especialitzada. De mida més petita que l'actual versió i amb teclat lliscant, l'aparell podria anticipar les formes del futur mòbil. Els precedents d'unir videojocs i mòbil no són, però, gaire encoratjadors. L'exemple més destacat és el fracàs del Nokia NGage, ara fa uns anys.

Publicitat

::: Anterior