Vida Digital
Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
Els seguidors barcelonins d'Apple esteu d'enhorabona. El 4 de setembre la marca de la pometa obrirà la seva primera botiga oficial a Espanya. Concretament al centre comercial la Maquinista, de Barcelona. L'enllaç al web ens arriba via L'home dibuixat, que es fa ressò del "tweet" d'Albert Cuesta anunciant el seu article al blog Canal PDA.com

Pels amants de la competència Barcelona-Madrid, cal dir que la botiga de la capital espanyola no obrirà portes fins el dissabte 11 de setembre, una data emblemàtica tant a Catalunya com als Estats Units. També serà a un centre comercial, en aquest cas el Xanadú.

Respecte a la botiga de La Maquinista, serà molt semblant a les que Apple ja té arreu del món. AppleWeblog ens llista els serveis de què disposarà. I coincidim amb Alt1040 en destacar quines ens semblen més significatives:

- El Genius Bar: un bar sense begudes, però amb una persona experta a l'altra banda de la barra. Hi pots seure i plantejar els teus dubtes sobre tots els productes i serveis d'Apple. Atenció personalitzada al llarg de deu minuts, en teoria.

- Accés lliure i sense límit de temps a tots els productes de la casa. Ideal per provar totes les prestacions i decidir si, més enllà del disseny exterior, aquell aparell compleix o no les nostres expectatives i necessitats.

- Atenció "one-to-one": un complement al Genius Bar. Si hi compres el teu primer Mac, iPad o iPhone i necessites assessorament, tens dret a unes sessions de formació individualitzades amb un especialista de la botiga.

Sembla que Barcelona es convertirà, almenys per un dia, en "Maccelona".

27/05/2010: Divendres, dia iPad

Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email


28 de maig. Divendres. El gran dia per a molts "geeks" del nostre país. És el dia que l'iPad comença a vendre's a Espanya. Una eina que té a molts usuaris fascinats i altres decebuts. Els primers es rendeixen a la bellesa i l'estil de la "tableta" d'Apple, un giny ideal per veure vídeo per interent. Els segons argumenten que no té USB, que escriure-hi no és precisament gaire confortable i que no és més que un iPod touch més gran.

De moment sembla que l'expectació inicial és elevada, precisament la setmana que Apple ha superat Microsoft en valor bursari. La revolució segons Apple té uns preus compresos entre els 479 euros de l'aparell amb Wi-Fi i 16 Gb de memòria i els 779 euros del Wi-Fi + 3G i 64 Gb.

Actualització 28-05-10: Des d'un conegut concessionari Apple de Barcelona ens comenten que l'empresa d'Steve Jobs havia protegit l'aparell de totes les indiscrecions possibles, a fi de mantenir l'expectació fins el dia D. Les clàusules legals arriben fins al punt de no poder enviar correus electrònics amb la paraula "iPad". I, evidentment, no se'n podien subministrar per a proves.

» Veure més

Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
Des que Facebook va entrar a les nostres vides, l’exclamació “En sóc fan!” ha passat a formar part de les nostres converses – almenys de les d’aquells que vivim en xarxa. Ser fan d’una marca, d’un programa o d’un personatge significa, d’alguna manera, declarar-se’n admirador incondicional.

Fes-te'n admirador

El “fanatisme”, ni que sigui associat a coses tan trivials com el fenomen de les “senyores”, no deixa de ser una mostra d’adhesió entusiasta, i alguns dels monstres d’internet comencen a plantejar-se que potser l’usuari no es troba del tot còmode demostrant tanta efusivitat.

Les estadístiques els donen la raó: Facebook ha descobert que el número de clics a l'opció “M’agrada” d’una foto, vídeo, estatus, etc., és dues vegades superior als clics que rep l'opció “Fes-te’n fan” a les seves pàgines. Per això han anunciat un canvi imminent: el “fes-te fan” de les pàgines aviat es convertirà en un “m’agrada”. Tot i el canvi de nomenclatura, el funcionament seguirà sent el mateix: la pàgina apareixerà al perfil de l’usuari i aquest en rebrà les novetats que s’hi publiquin quan entri a Facebook.

YouTube també deu haver arribat a una conclusió similar, perquè amb el redisseny que tot just estrenen, les clàssiques estrelles amb què ens demanaven que puntuéssim fins a quin punt ens agradava un vídeo han desaparegut per deixar pas a un posicionament més simple: “m’agrada” o “no m’agrada”.

En tots dos casos, es tracta de posar-li les coses més fàcils a l’usuari: d’exigir-li menys implicació (menys sentiment, menys avaluació) a canvi d’allò que els anunciants fan servir com a moneda de canvi: més interacció.
Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
Exemple d'un filtre de notícies a Facebook

Per la seva etiqueta de “xarxa social”, Facebook ha estat sovint criticat com un lloc on la gent només hi “perd” el temps exhibint la seva vida privada, xafardejant l’aliena i compartint jocs i vídeos divertits. Però entre aquest brunzit de contingut superficial, s’està obrint camí una nova tendència: l’ús de Facebook com a font de notícies.

Cada cop ens assabentem de més novetats perquè les veiem publicades a Facebook, o veiem comentaris dels nostres contactes que ens fan saltar l'alerta que alguna cosa està passant: des del terratrèmol d’Haití a la presentació de l'iPad passant per la mort de Michael Jackson. I ben analitzada, la xarxa social, amb els seus 400 milions d'usuaris, té molts factors a favor per convertir-se en clara competència d’altres webs i serveis dedicats a aglutinar notícies de diferents fonts (des de Yahoo! News a Google Reader), a saber:

La informació es publica en temps real. No cal esperar el desplegament dels mitjans sobre el terreny i l’elaboració de les peces, ni que Google aconsegueixi indexar els continguts (haurem d’assumir, això sí, el risc d’informació poc contrastada i amb poca profunditat).

Les notícies són seleccionades (o generades!) pels nostres amics i contactes, amb els quals teòricament tenim interessos (laborals, ociosos o espirituals) comuns. I amb els quals, a més, podem comentar i generar un debat al voltant de la notícia sense sortir de Facebook.

Els grans mitjans també hi són. I estan publicant les seves últimes novetats també a Facebook. Us convidem a fer-vos fans de pàgines com The Guardian, CNN i The New York Times.

Podem endreçar la informació. Tan senzill com crear una llista de notícies i afegir-hi totes les pàgines de mitjans de comunicació que us interessin. Un cop creada, quan torneu a accedir a la vostra pàgina d’inici de Facebook, cliqueu el nom de la llista i veureu només les actualitzacions d’aquests mitjans.

I aviat parlarem d’una altra font de notícies... de 140 caràcters.

28/01/2010: iPad: s'obre el debat

Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
L'iPad d'Apple

L’iPad, la nova criatura de Steve Jobs, ja és aquí. I la seva presentació en societat, lluny de silenciar el soroll mediàtic, ha obert de nou el debat: està a l’altura de les expectatives que havia generat?

Més enllà de l’embogiment general (que ha estat quantificat), algunes veus comencen a fer-ne un anàlisi crític. Entre les coses que s’hi troben a faltar: entrades per USB i targetes de memòria, incapacitat per reproduir Flash, vídeos a 1.080 píxels o per executar diferents tasques a l’hora. Podeu llegir-ne més a Mashable, Applesfera, Lukew i Techland.
Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
Després de quatre dies enfonsats en un mar de gadgets, els organitzadors de la Conferència d’Electrònica de Consum han aplicat criteri i ens han presentat, a la fi, la seva selecció de meravelles. El gran premi ha estat per a un televisor que permet 3D, la Panasonic VT25 Series. Si heu vist "Avatar", podeu fer-vos una idea de què significa això..., però esclar, ara cal que es produeixi (i es vengui) material audiovisual a l’alçada: retransmissions esportives, pel·lícules, jocs. I de les ulleres, de moment, no ens en salvem.

El vot popular ha tingut un caire més pràctic i ha guardonat l’Intel Wireless Display, una tecnologia que ens estalviarà antiestètics cablejats creuant el menjador i que connectarà sense fils el nostre portàtil amb nou Core Intel amb el televisor.

I mentre es repartien els premis oficials, a la remor de fons del CES un altre giny monopolitzava les converses: les Tablets, o més concretament, les Slates. Sembla que el 2010 serà l’any d’arrencada d’aquests dispositius, que combinen les funcionalitats d’un portàtil i un lector digital amb l’aparença d’una "pissarra" gràfica. Són tàctils, potents i desitjables. Algunes empreses ja estan desenvolupant els seus productes per adaptar-s’hi (no us perdeu aquests vídeos), i la rumorologia diu que Apple, mestre de l’objecte desitjat, prepara els seus exèrcits de mercadotècnia de cara a finals de gener. Anirem fent guardiola.



(Clica "Veure més" per més vídeos)

» Veure més

Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
El CES International(Consumer Electronics Show), un dels esdeveniments tecnològics més importants de l'any, ja ha començat, i els que no hem pogut volar fins a Las Vegas ens hem de conformar amb seguir les novetats via Twitter, Facebook i a través dels bloggers que cobreixen la trobada.

Mentre esperem que acabi per poder parlar-vos-en, us deixem aquest vídeo/conferència, que no ve del CES però és igual d'engrescador. Pranav Mistry, de TED India, parla sobre la manera que tenim d'interactuar amb els dispositius tecnològics i de la interacció d'aquests amb la nostra vida física, i de com tot plegat podria integrar-se d'una manera més "humana" i intuïtiva. El vídeo perfecte per ser vist i meditat durant un cap de setmana plujós lluny de Las Vegas.

Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
Nexus One, el telèfon de Google La rumorologia a la xarxa ha deixat pas als fets: Nexus One, el telèfon de Google, s’ha posat a la venda la vigília de Reis, tal com s’especulava. La sorpresa? Encara no es pot comprar des d’Europa, ni lliure ni vinculat a cap companyia, tot i que sembla que serà Vodafone qui s’endurà aquest cop el pastís europeu de cara a la primavera.

El Nexus One no és el primer terminal a Espanya que incorpora Android com a sistema operatiu (en el seu dia, l’HTC Dream de Movistar, l’HTC Magic de Vodafone i l'HTC Hero d'Orange ja el portaven); però aquest cop, sembla que Google ha volgut fer el telèfon més seu venent-lo directament dels seus dominis i potenciant els terminals lliures.

En qualsevol cas, la guerra ha començat. A l’IPhone d’Apple li ha sortit a la fi un rival que comparteix la seva concepció de telèfon multifuncional, capaç tant de cercar hotels a prop com de convertir-se en un taulell d’escacs, gràcies a les milers d’aplicacions externes. Mateixa franja de preus, mateixos consumidors potencials. Esperem que la competència faci el que ha de fer i Movistar revisi les seves tarifes d’una vegada.
Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
Quan la publicitat es contagia
Explicació de la campanya Turn Facebook (Red)

Que internet atrau cada cop més inversió publicitària, en detriment dels mitjans tradicionals, no és cap novetat. L’interessant és com la publicitat s’està adaptant a aquest nou mercat, on l’usuari s’ha acostumat a interactuar i defuig el consum passiu. El "boom" de Facebook que hem viscut aquest 2009 ha posat en safata un mercat immens de consumidors potencials, i les agències de publicitat s’han llançat com a feres en zel en la creació de campanyes de màrqueting viral construïdes expressament per a la xarxa blava. És el moment de fer repàs i veure cap a on apunten les tendències.

Fes el que ja saps fer

Les campanyes més exitoses han estat les més simples, aquelles que demanaven a l’usuari que fes coses que ja sabia fer. Ikea s’ha endut totes les gràcies en aquest camp amb una idea brillant de tan senzilla. L’objectiu era promocionar l’obertura d’un nou Ikea a Malmö, Suècia. Des del seu perfil personal (creat per l’agència publicitària), el director del nou Ikea, Gordon Gustavsson, va pujar diverses fotografies dels menjadors del catàleg d’Ikea. L’usuari que primer etiquetés el seu nom sobre un dels mobles de la imatge, s’enduia gratis el moble. Així de fàcil.

» Veure més

Categoria: General
Escrit per: VidaDigital Email
Si no hi ha sorpreses, a principis de 2010 veurem la integració dels serveis de Yahoo! amb Facebook Connect, anunciada per la companyia el passat 2 de desembre.

Metàfora: FB ens connecta a tot Internet

Si no pots amb l’enemic...

Uneix-t’hi. Fins ara, tot el que podíem fer era compartir material de Y! a Facebook, o afegir un enllaç a la portada del Meu Yahoo! per accedir al nostre perfil a la xarxa blava. Aquesta nova integració de serveis que ens espera vol dir, en cristià, que a partir del 2010 també podrem fer servir el nostre usuari i contrasenya de Fb per interactuar, per exemple, a Y! Notícies, o fins i tot al correu de Y! (El que és un misteri és què vol dir amb això la companyia. Que podrem crear un compte de correu a Yahoo! amb el perfil de Facebook? S’arriscarà Yahoo! a perdre el poder sobre el registre d’usuaris del servei de correu amb més tràfic d'internet?).

La primera lectura obligada de la notícia és reconèixer la sàvia jugada de Yahoo!, que s’associa amb el cavall que està guanyant totes les curses: Facebook té 350 milions d’usuaris actius al mes (i una mitjana de creixement de 20 milions mensuals), i un volum de tràfic que només és superat pel cercador de Google. Amb la integració de Facebook Connect, la participació a Y! d’usuaris que no hi estan registrats s’incrementarà com ha passat ja en tants altres portals.

» Veure més

Publicitat

::: Anterior